Activitat finalitzada
Estàs consultant una activitat finalitzada.
Activitats
>
Dansa
>
Taller complementari de l'itinerari Meravellós Mahler
Taller complementari de l'itinerari Meravellós Mahler
Lloc
Mercat de les Flors i Palau de la Música Catalana
Cicle/edat
- 1r ESO (12-13 anys)
- 2n ESO (13-14 anys)
- 3r ESO (14-15 anys)
- 4t ESO (15-16 anys)
Sessions
No hi ha sessions disponibles.
Durada
Mig dia
Preus
Taller complementari MDLF alumnes
Gratuït
També et pot interessar...
Aquí pots trobar totes les programacions educatives dels sis equipaments
Òpera
Projecte de llarg recorregut
14 de març
"La vida en general" amb MANON LESCAUT
4t ESO, 1r Batxillerat, 2n Batxillerat (15-18)
Liceu
LiceuAprèn desplega un programa d’acompanyament per a tots aquells centres de secundària interessats a apropar els seus alumnes a l’òpera i explorar tot el potencial que aquest gènere pot tenir en la formació humanista dels joves.El projecte “La vida en general” ofereix als docents espais de formació i debat per treballar curricularment al voltant d'un títol d’òpera i fer-ho des de diferents perspectives: l’escolta, l’expressió des de diferents llenguatges, el coneixement, el pensament crític i la creativitat.El programa inclou l’assistència amb els alumnes implicats en el projecte a l’assaig general de l’òpera que es treballi.Per altra banda, un dels objectius principals del programa serà portar els joves a reflexionar i dialogar sobre alguna temàtica present a l’òpera des de la seva mirada i des de la seva realitat. En el cas de Manon Lescaut, de Giacomo Puccini, posarem el focus en la influència social i les aparences en les relacions personals. Aquest diàleg es vehicularà a través d’un taller en els centres educatius uns dies després de veure l’òpera al Liceu.Descobreix Manon Lescaut a la programació del Liceu El programa es durà a terme amb la col·laboració de persones i entitats provinents tant de l’àmbit artístic com d’altres àmbits del pensament i la recerca.El projecte* consta de:1 sessió de formació comuna per a tots els docents que participin en el programa “La vida en general” amb un dels títols que s’ofereixen: L’elisir d’amore, Manon Lescaut o Werther.1 sessió de formació específica per als docents del títol d’òpera en qüestió.Treball entorn de l’òpera escollida en el centre educatiu.Assistència del grup d’alumnes implicat en el projecte a l’assaig general d’aquesta òpera.1 Taller artístic per a l’alumnat en el centre educatiu al voltant de la temàtica de l’òpera.Sessió de cloenda per a l’alumnat al Liceu: compartint reflexions i establint ponts amb algun expert o entitat referent.Materials de suport *Programa en procés de reconeixement de 15 hores de formació per part del Departament d’Educació.Com en tots els projectes de LiceuAprèn i donada la globalitat de llenguatges que trobem a l’òpera, recomanem que a aquesta formació hi assisteixin diferents docents d’un mateix centre per tal de poder desenvolupar el projecte des de diferents àmbits curriculars. Es donarà prioritat d’assignació a aquells centres educatius que tinguin més d’una persona del claustre inscrita a la formació. El programa va destinat a docents que treballin amb alumnat 4rt d’ESO i Batxillerat.CRONOGRAMA DEL PROJECTE:Sessió de formació comuna “La vida en general” per al professorat al Liceu7 d’octubre de 16:00 a 20:00La vida en general amb MANON LESCAUT:Formació per al professorat al Liceu: 13 de gener de 16:00 a 20:00Assaig general: 14 de març a les 17:00Taller per a l’alumnat als centres educatius (a determinar)Sessió de cloenda per a l’alumnat al Liceu: compartint reflexions i establint ponts amb algun expert o entitat referent (a determinar)REQUISITS DE PARTICIPACIÓ:La participació dels centres en el projecte "La vida en general" està subjecta a un nombre limitat de places. La reserva sota demanda no garanteix l'acceptació directa al projecte. Per a la selecció dels centres educatius es tindran en compte els següents criteris: Compromís del centre d’integrar diferents àmbits curriculars en el desenvolupament del projecte.Assistència a la formació d’un mínim de dos docents del centre educatiu, preferentment vinculats a diferents àmbits curriculars.Compromís de donar continuïtat a l’aula de les propostes tant de la formació per al professorat com del treball de l’artista amb els alumnes.Suport de l’equip directiu per facilitar la implementació del projecte.Disposar dels espais i condicions necessàries per desenvolupar el projecte amb els alumnes i facilitar l’organització del taller de l’artista convidat al centre educatiu. Per a més informació, podeu consultar el dossier informatiu que trobareu al següent ENLLAÇ o escriure un correu a liceuapren@liceubarcelona.cat
Música
Concert
18 de març
Soltani, Orquestra Simfònica d'Islàndia & Ollikainen
1r ESO, 2n ESO, 3r ESO, 4t ESO, 1r Batxillerat, 2n Batxillerat, Cicle formatiu Grau Superior (12-18)
Palau de la Música Catalana
Els centres d'educació secundària i d'educació superior poden assistir en aquest concert, fora de l'horari lectiu en grups classe dins el programa Grada Jove Teen del Servei Educatiu del Palau de la Música Catalana.J. Sibelius: La filla de PohjolaE. Elgar: Concert per a violoncel i orquestra, en Mi menor, op. 85A. Thorvaldsdottir: ArchoraI. Stravinsky: Suite de L'ocell de foc
Música
Concert
11 de maig
Xavier Sabata & Le Concert de l'Hostel Dieu
1r ESO, 2n ESO, 3r ESO, 4t ESO, 1r Batxillerat, 2n Batxillerat, Cicle formatiu Grau Superior (12-18)
Palau de la Música Catalana
Els centres d'educació secundària i d'educació superior poden assistir en aquest concert, fora de l'horari lectiu en grups classe dins el programa Grada Jove Teen del Servei Educatiu del Palau de la Música Catalana.Obres de Vivaldi, Steffani, Porpora i Händel
Música
Concert
7 de febrer
‘Cinquena’ de Beethoven
1r ESO, 2n ESO, 3r ESO, 4t ESO, 1r Batxillerat, 2n Batxillerat, Cicle formatiu Grau Superior (12-18)
Palau de la Música Catalana
Els centres d'educació secundària i d'educació superior poden assistir en aquest concert, fora de l'horari lectiu en grups classe dins el programa Grada Jove Teen del Servei Educatiu del Palau de la Música Catalana.L. van Beethoven: Concert per a violí, violoncel i piano, en Do major, op. 56L. van Beethoven: Simfonia núm. 5, en Do menor, op. 67, “del Destí”
Òpera
Projecte de llarg recorregut
30 d'abril
"La vida en general" amb WERTHER
3r ESO, 4t ESO, 1r Batxillerat, 2n Batxillerat (14-18)
Liceu
LiceuAprèn desplega un programa d’acompanyament per a tots aquells centres de secundària interessats a apropar els seus alumnes a l’òpera i explorar tot el potencial que aquest gènere pot tenir en la formació humanista dels joves.El projecte “La vida en general” ofereix als docents espais de formació i debat per treballar curricularment al voltant d'un títol d’òpera i fer-ho des de diferents perspectives: l’escolta, l’expressió des de diferents llenguatges, el coneixement, el pensament crític i la creativitat.El programa inclou l’assistència amb els alumnes implicats en el projecte a l’assaig general de l’òpera que es treballi.Per altra banda, un dels objectius principals del programa serà portar els joves a reflexionar i dialogar sobre alguna temàtica present a l’òpera des de la seva mirada i des de la seva realitat. En el cas de Werther, de Jules Massenet, posarem el focus en estats emocionals que ens poden generar un profund malestar i desequilibri intern. Aquest diàleg es vehicularà a través d’un taller en els centres educatius uns dies després de veure l’òpera al Liceu.Descobreix Werther a la programació del Liceu El programa es durà a terme amb la col·laboració de persones i entitats provinents tant de l’àmbit artístic com d’altres àmbits del pensament i la recerca.El projecte* consta de:1 sessió de formació comuna per a tots els docents que participin en el programa “La vida en general” amb un dels títols que s’ofereixen: L’elisir d’amore, Manon Lescaut o Werther.1 sessió de formació específica per als docents del títol d’òpera en qüestió.Treball entorn de l’òpera escollida en el centre educatiu.Assistència del grup d’alumnes implicat en el projecte a l’assaig general d’aquesta òpera.1 Taller artístic per a l’alumnat en el centre educatiu al voltant de la temàtica de l’òpera.Sessió de cloenda per a l’alumnat al Liceu: compartint reflexions i establint ponts amb algun expert o entitat referent.Materials de suport *Programa en procés de reconeixement de 15 hores de formació per part del Departament d’Educació.Com en tots els projectes de LiceuAprèn i donada la globalitat de llenguatges que trobem a l’òpera, recomanem que a aquesta formació hi assisteixin diferents docents d’un mateix centre per tal de poder desenvolupar el projecte des de diferents àmbits curriculars. Es donarà prioritat d’assignació a aquells centres educatius que tinguin més d’una persona del claustre inscrita a la formació. El programa va destinat a docents que treballin amb alumnat de segon cicle d’ESO i Batxillerat.CRONOGRAMA DEL PROJECTE:Sessió de formació comuna “La vida en general” per al professorat al Liceu7 d’octubre de 16:00 a 20:00La vida en general amb WERTHER: Formació per al professorat al Liceu: 11 de febrer de 16:00 a 20:00Assaig general: 30 d’abril a les 17:00Taller per a l’alumnat als centres educatius (a determinar)Sessió de cloenda per a l’alumnat al Liceu: compartint reflexions i establint ponts amb algun expert o entitat referent (a determinar)REQUISITS DE PARTICIPACIÓ:La participació dels centres en el projecte "La vida en general" està subjecta a un nombre limitat de places. La reserva sota demanda no garanteix l'acceptació directa al projecte. Per a la selecció dels centres educatius es tindran en compte els següents criteris: Compromís del centre d’integrar diferents àmbits curriculars en el desenvolupament del projecte.Assistència a la formació d’un mínim de dos docents del centre educatiu, preferentment vinculats a diferents àmbits curriculars.Compromís de donar continuïtat a l’aula de les propostes tant de la formació per al professorat com del treball de l’artista amb els alumnes.Suport de l’equip directiu per facilitar la implementació del projecte.Disposar dels espais i condicions necessàries per desenvolupar el projecte amb els alumnes i facilitar l’organització del taller de l’artista convidat al centre educatiu. Per a més informació, podeu consultar el dossier informatiu que trobareu al següent ENLLAÇ o escriure un correu a liceuapren@liceubarcelona.cat
Teatre
Espectacle
13 de maig
El Firmament
1r Batxillerat, 2n Batxillerat, FP Grau Mitjà, Altres, Cicle formatiu Grau Superior (16-99)
Teatre Nacional de Catalunya
Què pensaran les dones del futur sobre els nostres esperits? Què haurem fet per deixar-los un llegat digne?Som a l’any 1759. Dotze dones hauran de decidir sobre el cos d'una altra. Decidir si està embarassada o no. Decidir si viurà o morirà.La varietat de veus i vivències que conviuen a El Firmament ofereix una plataforma privilegiada per explorar la infinita gamma de grisos que defineix l’experiència humana. Una oportunitat per posar en valor la veu múltiple de la feminitat: diversa, contradictòria, plena de matisos, que farà difícil arribar a un veredicte clar.Aquest matriarcat no s’acaba amb el que veureu sobre l’escenari. Tot el procés ha estat nodrit per centenars de dones i la seva presència serà dins de l’obra com el rastre que deixa un cometa al cel.Durada total de la sessió: 165 minuts.
Teatre
Espectacle
Del 4 de desembre de 2025 al 4 de gener de 2026
Manifest Mangione
4t ESO, 1r Batxillerat, 2n Batxillerat, FP Grau Mitjà, Altres, Cicle formatiu Grau Superior, Universitat (15-99)
Teatre Lliure
Carol López és l’encarregada de la nova producció del projecte IT Teatre Lliure, que vol reflexionar sobre la fascinació criminal i les xarxes a partir d’un assassinat real.Una nit freda de desembre, el director executiu d’una de les companyies d’assegurances mèdiques més potents dels Estats Units és mort a trets davant l’hotel on imparteix un seminari. Les bales que el maten porten tres paraules escrites: Deny, Defend, Depose. Pocs dies més tard, detenen un jove de bona família i amb un expedient acadèmic impecable, acusat del seu assassinat. A la seva motxilla troben una pistola feta en 3D i un manifest escrit a mà. Són 262 paraules sobre els motius del seu acte. Tothom es pregunta: qui és aquest noi? Ell és Luigi Mangione, fill d’una de les famílies més influents de Baltimore, que en poques hores esdevé per a molts un heroi. La víctima és Brian Thomson, de qui ningú ja no parla. I la causa de la seva mort ha perdut rellevància.Partint d’aquest cas real, i gràcies al joc teatral, radiografiaran una societat cremada amb el sistema i reflexionaran sobre les causes que poden explicar la fascinació per aquest crim i sobre els nous mecanismes que determinen la construcció de la opinió pública a les xarxes socials.IT Teatre Lliure és el projecte professionalitzador amb voluntat de facilitar la inserció laboral dels graduats de l’ESAD (Escola Superior d’Art Dramàtic) de les especialitats d’interpretació, escenografia i dramatúrgia i direcció. Cada any, l’Institut del Teatre impulsa un espectacle amb una direcció escènica de prestigi, que s’estrena al circuit professional.Carol López és una reconeguda directora i dramaturga catalana que ha estrenat espectacles a Barcelona, Madrid, Mérida, l’Argentina i Mèxic. La seva peça Germanes va obtenir el Premi MAX a la millor autoria teatral, el Premi Butaca al millor muntatge i autoria i el Premi de la crítica a la millor direcció.Podeu ampliar més informació aquí.
Teatre
Espectacle
Del 24 de febrer al 22 de març de 2026
Dones valentes
1r Batxillerat, 2n Batxillerat, FP Grau Mitjà, Altres, Cicle formatiu Grau Superior, Universitat (16-99)
Teatre Lliure
Adaptació escènica del llibre Dones valentes de la Txell Feixas Torras que recull el testimoni de diverses dones excepcionals del Pròxim Orient.La periodista catalana Txell Feixas Torras ha recollit diferents testimonis de dones que ha conegut a Beirut, Gaza, Rojava, el Kurdistan iraquià, Síria i altres llocs del Pròxim Orient. Són exemples de dones que les volen callades, heroïnes anònimes que desmunten els estereotips, que no són víctimes del masclisme sinó supervivents feministes. Les seves vivències retraten la que pot ser la trajectòria d’una dona al Pròxim Orient des que neix fins que mor.La proposta escènica trasllada i adapta algunes d’aquestes històries amb la voluntat de desmuntar prejudicis, imatges ancorades en estructures mentals estretes bastides des de la distància, la ignorància o la visió eurocentrista, i troba unes lluitadores quotidianes. Els testimonis van des de la Jouama, escriptora, periodista, poeta i dramaturga de cinquanta-quatre anys, els llibres de la qual estan prohibits al Iemen i altres països àrabs, fins la Khadija, una dona jove a punt de parir en una zona remota de l’Afganistan on avortar és delicte penal. L’obra també vol reflexionar sobre la identitat i el sentit de pertinença. D’on prové la nostra identitat? La nostra identitat és la terra? El lloc on naixem? El cognom que heretem?Txell Feixas Torras, Premi Nacional de Periodisme 2023, ha treballat com a corresponsal a l’Orient Mitjà i ha cobert esdeveniments de primer ordre a la zona. Glòria Balañà i Altimira és directora i professora de teatre. El 2021 va ser premiada per l’Ajuntament de Barcelona pel projecte Els ossos de Montaigne i al 2024 va rebre diversos premis i nominacions per Tot el que passarà a partir d’ara.Podeu ampliar més informació aquí.
Teatre
Visita guiada
Del 1 de desembre de 2025 al 16 de juny de 2026
Descobrim el TNC. Primària
I5, Primària (5-12)
Teatre Nacional de Catalunya
En Sham, el conill de mag que s'amaga al TNC, no troba la Mila, que segur que està voltant pel teatre buscant fer realitat el seu somni: ser una actriu famosa! I si els acompanyeu? Us hem preparat una visita guiada pel Teatre Nacional de Catalunya però... el que viureu serà un matí ple d’aventures, de jocs, de reptes i de misteris!Una visita on descobrirem què s'amaga dins el TNC i quins oficis fan possible la creació i exhibició d'una obra de teatre, a través de jocs i activitats en què els alumnes seran els protagonistes d'aquest particular espectacle.
Teatre
Visita guiada
Del 1 de desembre de 2025 al 16 de juny de 2026
Descobrim el TNC. Secundària
Secundària (12-99)
Teatre Nacional de Catalunya
Veniu a conèixer com és un teatre per dins en una activitat que us permetrà descobrir tot el que s’amaga darrere el teló. Un ventall de professions artístiques i també tècniques, tecnològiques i de gestió necessàries per portar a escena un espectacle. La relació entre disseny arquitectònic i funcionalitat. El desenvolupament d’un procés de creació artística. Mil i una curiositats que us podran desvetllar professionals del teatre. Perquè dins el Teatre Nacional de Catalunya s’amaga tot un món fascinant!Una visita per conèixer què s'amaga dins el teatre i quins oficis fan possible la creació i exhibició d'un espectacle, en una proposta d'activitat participativa on els alumnes podran descobrir com funciona un equipament teatral de primer nivell com el TNC.
Teatre
Taller
4 de març
Un dia al TNC: La reina lloba
3r ESO, 4t ESO, 1r Batxillerat, 2n Batxillerat, FP Grau Mitjà, Cicle formatiu Grau Superior (14-99)
Teatre Nacional de Catalunya
Hi ha altres maneres d’interpretar una escena que ja hem vist? Podem modificar el missatge a partir de decisions formals? Com arriba una actriu o un actor a expressar certes emocions?L'activitat Un dia al TNC consisteix en visitar les instal·lacions del teatre, assistir a la representació de La reina lloba i, posteriorment, gaudir d’un taller de creació a partir de l'espectacle.Serà tot un entrenament de la mirada crítica a través de l’acció.Funcionament de l'activitat (horaris provisionals)9:30 h - Visita guiada al TNC (45 minuts)11 h - Funció de La reina lloba + postfunció (2 hores i 30 minuts)14 h - Taller de creació amb un membre de l'equip artístic de La reina lloba (1 hora i 30 minuts)
Música
Espectacle
Del 23 al 30 d'abril de 2026
Ullsclucs
I3, I4, I5, 1r, 2n (3-8)
L’Auditori
Paisatge sonor: un viatge per les músiques d’arrel del cançoner popular catalàTanqueu els ulls. Escolteu. Sou al camp o a la ciutat? És estiu, primavera, hivern o tardor? De dia o de nit? Ullsclucs és una invitació a deixar de mirar per començar a escoltar. Un concert que proposa redescobrir el nostre entorn natural i humà a través de les cançons que s’han transmès de generació en generació. A partir de músiques d’arrel —moltes extretes del cançoner popular de Catalunya i arranjades des d’una mirada contemporània—, cinc músics guiaran als infants per un apassionant viatge sensorial que connecta música, natura i memòria. L’activitat inclou un dossier pedagògic amb recursos per treballar a l’aula abans i després del concert: lletres de les cançons, il·lustracions i fitxes dels instruments, el context històric i territorial de cada peça, així com l’accés al disc interactiu de l’espectacle. Coproducció amb Fira MediterràniaAmb la col·laboració de UNIQLOGuia d’anticipació al concert per a persones amb TEA disponible a l’apartat de Recursos