Recursos

Aquí trobaràs els recursos que posem al vostre abast
Llavors
Música
Dansa
Teatre
Òpera

Afina la teva cerca:

Àmbit
Tipologia
Destinatari
Equipament

Cerca per paraula

Mostrant 10 resultats de 269

Ordenar per:

Recomanat
Música
Vídeo
Destinataris : Artista, Docent, Per aplicar a l'aula
L’Auditori
De què estan construïts els instruments de vent? Quin significat té la paraula digitacions? Què es controla amb la posició dels llavis? Saps quants tipus d’embocadures hi ha? Dona resposta a aquests dubtes!Des del Servei Educatiu us presentem aquestes píndoles perquè descobriu curiositats i conceptes envers l’univers de la música. Us animem a mirar-los abans de venir a L’Auditori a gaudir dels nostres espectacles. De ben segur que, si prèviament heu vist aquestes píndoles, us fixareu en alguns elements dels concerts que faran que la vostra experiència sigui més enriquidora!
Música
Òpera
Vídeo
Destinataris : Per aplicar a l'aula, Docent
Liceu
Recurs relacionat amb l'activitat: El monstre al laberint.
Jonathan Dove, compositor de l'òpera participativa El monstre al laberint (The Monster in the Maze), ens explica el perquè d'aquest projecte participatiu per a joves amb motiu de la producció que es du a terme al Gran Teatre del Liceu. El compositor ens parla d'alguns aspectes rellevants, com ara el poder del cant col·lectiu o l'experiència de formar part en primera persona d'una d'òpera.
Dansa
Circ
Document
Destinatari : Docent
Mercat de les Flors
Recurs relacionat amb l'activitat: 2023-24. Petróleo - Compañía LPM.
CONTEXTOS I APUNTS PER A LA LECTURA DE PETROLÉO. DOSSIER PEDAGÒGIC PER ALS DOCENTS. Una aproximació a les peça escènica amb un recull del contingut artístic de l'espectacle, amb suggeriments, propostes pràctiques, contingut i bibliografia per preparar o aprofundir l’experiència al teatre amb l’alumnat. 
Música
Proposta educativa
Destinatari : Docent
Palau de la Música Catalana
Recurs relacionat amb l'activitat: Babebra & Mozart*.
Teatre
Vídeo
Destinataris : Docent, Per aplicar a l'aula
Teatre Lliure
Considera, per un moment, cada habitació de casa teva com un espai escènic diferent. L’escenografia que hi ha a cadascuna de les habitacions te n’indica els usos. Segurament a causa de passar tant de temps a casa durant la pandèmia vam aprendre a fer servir algunes d’aquestes habitacions de maneres que no havíem pensat mai: la cuina potser va ser un gimnàs i el menjador potser es va tornar una perruqueria. També els objectes de la casa van patir aquesta transformació: un bric de llet es va convertir en un suport per a l’ordinador, o dues garrafes d’aigua van ser unes peses per fer exercicis. Una altra de les activitats amb la qual segurament també vas ocupar el temps a casa va ser mirar per la finestra i imaginar com vivien els teus veïns i veïnes. Com eren aquests espais que només podies intuir? De què anaven les converses que no podies sentir?  Exercici - Agafant com a referència el treball dels actors de la companyia Forced Entertainment al vídeo que tens enllaçat, pensa en un obra coneguda que tingui un conjunt de personatges. Selecciona quins objectes de dins de casa teva podrien convertir-s’hi i utilitza un racó de casa com a espai escènic.  “A House is not a Home” - Companyia Ignífuga“Table Top Shakespeare” Forced Entertainment “Semiotics of the Kitchen” - Martha Rosler “Ciudades paralelas” - Dominic Huber“L’autor intel·lectual” - La maldita vanidad teatro“La finestra indiscreta” - Alfred Hitchcock“Acciones en casa” - David Bestué i Marc Vives  
Teatre
Vídeo
Destinataris : Per aplicar a l'aula, Docent, Artista
Teatre Nacional de Catalunya
A vegades podem no ser conscients de totes les possibilitats que té un ofici. Havies pensat mai que una lingüista o una arxivera podien formar part de l'equip professional d'un teatre?Els oficis del teatre són unes càpsules audiovisuals, on estudiants d'últim curs d'una carrera que no està directament relacionada amb les arts escèniques coneixen i conversen amb professionals que han fet els mateixos estudis, i que estan treballant al TNC.
Música
Dansa
Teatre
Híbrid
Document
Destinataris : Artista, Docent, Per aplicar a l'aula
laCultivadora
Música
Vídeo
Destinataris : Artista, Docent, Per aplicar a l'aula
L’Auditori
Si vols saber per què t´agrada la música que t´agrada i per què a través de la música pots reviure emocions i moments concrets, no et perdis aquest vídeo.Des del Servei Educatiu us presentem aquestes píndoles perquè descobriu curiositats i conceptes envers l’univers de la música. Us animem a mirar-los abans de venir a L’Auditori a gaudir dels nostres espectacles. De ben segur que, si prèviament heu vist aquestes píndoles, us fixareu en alguns elements dels concerts que faran que la vostra experiència sigui més enriquidora!
Música
Dansa
Vídeo
Destinataris : Per aplicar a l'aula, Docent
Liceu
Recurs relacionat amb les activitats: La nit de Sant Joan, Projecte La nit de Sant Joan.
Miguel Baselga, director musical de l'espectacle La nit de Sant Joan, ens parla sobre la música de Robert Gerhard i el procés de recuperació de la partitura Soirées de Barcelone, un ballet que no es va arribar a estrenar en vida del compositor. Baselga ens presenta l'exhaustiva revisió que ha fet de la música de Gerhard a partir dels seus manuscrits així com de la versió orquestral del compositor. També ens mostra com ha estat el procés de treball amb l'Antonio Ruz i els ballarins de l'espectacle.
Dansa
Document
Destinataris : Docent, Per aplicar a l'aula
Mercat de les Flors
CONTEXTOS I APUNTS PER A LA LECTURA DE LA REVERDIE. DOSSIER PEDAGÒGIC PER ALS DOCENTS. Una aproximació a les peça escènica amb un recull del contingut artístic de l'espectacle, amb suggeriments, propostes pràctiques, contingut i bibliografia per preparar o aprofundir l’experiència al teatre amb l’alumnat. 

Plataformes Digitals

Descobreix les plataformes digitals