Activitats
>
Teatre
>
Visites tècniques al TNC
Visites tècniques al TNC
© Ferran Mateo
Equips TNC
Visita guiada especialitzada a les instal·lacions del teatre. Cicles formatius
Teatre
Visita guiada
Visites específiques per a alumnes d'estudis artístics i tècnics amb la possibilitat de centrar-les en la matèria d'estudi del curs.
En el moment de fer la reserva podreu indicar la tipologia d'estudis dels vostres alumnes (espai per a Altres comentaris) i adaptarem l'activitat i el recorregut per centrar-nos en el sector professional que pertoqui.
Dates
-
Disponible entre el 1 de desembre i el 18 de juny
Lloc
Teatre Nacional de Catalunya
Cicle/edat
- FP Grau Mitjà (16-99 anys)
- Cicle formatiu Grau Superior
- Arts escèniques de grau mitjà
- Arts escèniques de grau superior
- Ensenyaments superiors d'art dramàtic
Sessions
matí
Durada
90-120 min
Preus
Alumnes
6,00 €
Docents
Gratuït
Idiomes
- Català
Tens algun dubte?
També et pot interessar...
Aquí pots trobar totes les programacions educatives dels sis equipaments
Teatre
Espectacle
Del 4 al 11 de febrer de 2026
Maria Magdalena
1r Batxillerat, 2n Batxillerat, FP Grau Mitjà, Altres, Cicle formatiu Grau Superior (16-99)
Teatre Nacional de Catalunya
Després de Mrs Dalloway de Virginia Woolf i Madame Bovary de Flaubert, Carme Portaceli i Michael de Cock se centren en el personatge de Maria Magdalena, el símbol –amb diferència– de les dones esborrades al llarg de la Història.Miriam, una professora, viatja de Brussel·les a Barcelona per assistir a una conferència sobre Maria Magdalena. Deixa enrere la seva filla petita i pren la decisió important de divorciar-se del seu marit. Quan arriba a l’aeroport de Barcelona, el taxista que l’espera diu que és Jesús.Tenia catorze anys quan va veure la foto d’una dona en un llibre de text: la mirada cap al cel, els cabells llargs i daurats. Plorava. Com si correguessin rius per les seves galtes. Com en aquella cançó... cry me a river. La fascinava. Es preguntava per què devia plorar d'aquella manera. I per què tenia aquella expressió al rostre. Li van dir que era Maria Magdalena, “una pecadora penedida dels seus pecats”.Poc després, s’adonà que aquella dona era molt més important del que li havien ensenyat a l’escola i començà a perseguir-la.Maria Magdalena dona la importància que mereix el personatge bíblic, i que mereixen tantes i tantes dones, convertint aquest relat en màgic.Durada total de la sessió: 120 minuts.
Teatre
Espectacle
13 de maig
El Firmament
1r Batxillerat, 2n Batxillerat, FP Grau Mitjà, Altres, Cicle formatiu Grau Superior (16-99)
Teatre Nacional de Catalunya
Què pensaran les dones del futur sobre els nostres esperits? Què haurem fet per deixar-los un llegat digne?Som a l’any 1759. Dotze dones hauran de decidir sobre el cos d'una altra. Decidir si està embarassada o no. Decidir si viurà o morirà.La varietat de veus i vivències que conviuen a El Firmament ofereix una plataforma privilegiada per explorar la infinita gamma de grisos que defineix l’experiència humana. Una oportunitat per posar en valor la veu múltiple de la feminitat: diversa, contradictòria, plena de matisos, que farà difícil arribar a un veredicte clar.Aquest matriarcat no s’acaba amb el que veureu sobre l’escenari. Tot el procés ha estat nodrit per centenars de dones i la seva presència serà dins de l’obra com el rastre que deixa un cometa al cel.Durada total de la sessió: 165 minuts.
Dansa
Espectacle
Del 17 al 19 de febrer de 2026
Molar. Espectacle a l'aula
1r ESO, 2n ESO, 3r ESO, 4t ESO, 1r Batxillerat, 2n Batxillerat (12-18)
Mercat de les Flors
MOLAR és un solo de dansa que ens parla sobre la felicitat. Sobre la felicitat entesa com allò que representem i que té normes de comportamentconsensuades. Ens parla sobre la felicitat i sobre la seva personificació, sobre aquelles imatges estereotipades que relacionem directament ambestats d’eufòria i de benestar. El treball presenta diferents (re)personificacions de la felicitat amb el cos com a principal agent, així com algunes petites intervencions visuals que ens ajuden a qüestionar encara més la idea de comerç de les emocions. En aquest cas, tenim especial interès en afrontar les emocions com una cosa que (re)coneixem, que (re)presentem i que ens (re)posiciona.El cos que es mou, l’intèrpret, està generant afectes; el seu compromís i objectiu és ser un disparador del que ja tenim. D’aquesta manera, ésimportant la forma en com el cos es compromet a l’estructura i la seva memòria per tal de disparar un moviment que evoca un estat de confort ifelicitat, un estat que no és necessàriament individual i pertany a la massa. La mobilització de la massa i la seva identificació amb les emocions són d’especial interès en aquest treball. D’aquesta manera, es plantegen emocions col·lectives com una font de moviment important per a la societat actual. En aquest cas, allò èpic del futbol és un gran exemple. D’altra banda, a causa dels nous procediments publicitaris, se’ns presenta la felicitat com una cosa que es pot comprar, que es pot aconseguir i ens demana, constantment, no deixar de consumir la felicitat que busquem. S'espera que el públic estigui de peu o trobi el seu lloc durant la peça. MOLAR ha estat present en festivals de renom com: Festival Sismògraf, Fira Tàrrega, TNT, La Casa Encendida, Santarcangelo Festival, Terni Festival, Tanzwerkstatt Europa o Flare Festival, i segueix en gira i amb opcions de ser compartit.NECESSITATS IMPRESCINDIBLES (SI NO ES COMPLEIXEN, NO ESPOT FER L'ESPECTACLE): · Espai mínim: 10 * 10 m (no cal que sigui quadrat) · Espai amb diversos accessos . Connexions de corrent directe de 220v al mateix espai de representació de l’espectacle o relativament proper, per fer arribar un allargador. ALTRES ASPECTES A TENIR EN COMPTE: · L’espai pot ser interior (gimnàs, aula) o exterior (pista poliesportiva o similar). Si es vol fer a l’exterior cal preveure alternativa en cas de pluja, vent fort i/o altres inclemències. · Sense grades o amb la possibilitat que no hi hagi accés a aquestes · Informeu, si us plau, si teniu equip de so disponible i característiques d'aquest. · Informeu, si us plau, si teniu projector de vídeo i pantalla. (no és imprescindible) · Una taula perquè la companyia hi pugui col·locar el control tècnic · Un camerino o sala que quedi tancada, on l’artista es pugui canviar i preparar per a la funció · Aigua mineral per l’artista i el/la tècnic/a La cia. arribarà a l'escola una hora i mitja abans de l'espectacle (a les 9:30 h) per escalfar i fer el muntatge. Reserva fins a un màxim de 100 joves, en un únic passi.
Dansa
Espectacle
26 de gener
Mètode Rosa
3r ESO, 4t ESO, 1r Batxillerat, 2n Batxillerat, FP Grau Mitjà, Cicle formatiu Grau Superior (14-99)
Mercat de les Flors
Música i dansa invertida sobre invertits: així presenta Pere Faura la seva nova proposta, a mig camí entre un concert i un espectacle de dansa. A través de cançons que formen part de la memòria col·lectiva de generacions de persones LGTBI, l’artista les reinterpreta, les balla i les exposa des del seu personal i sempre ocorrent filtre. Rememorar el passat per qüestionar el present. Un espectacle invertit sobre mites, himnes i cançons creades per gent invertida, com un acte interdisciplinari, poli-amorós i fluid sobre la identitat, els armaris, la música i la dansa.Pere Faura va iniciar la seva carrera als Països Baixos, i el 2011 va tornar a Barcelona, des d’on va crear diverses produccions, algunes de les quals hem vist al Mercat, com Rèquiem Nocturn, segona producció del projecte CÈL·LULA. Després de 20 espectacles de creació pròpia, projectes d’encàrrec, coreografies per teatre, per cinema i per gales, d’haver creat i presentat un programa de televisió i d’haver escrit un llibre sobre les seves eines i obsessions, la pandèmia i fer 40 anys el va fer tornar als orígens i cursar un màster de composició musical amb noves tecnologies a l’ESMUC; va posar de nou la música al centre de la seva pràctica, creant-la a partir d’eines coreogràfiques i emmarcada dins del seu nou Mètode Rosa. A causa de les obres de millora del Mercat de les Flors, aquest espectacle no és accessible per alumnes, ni acompanyants amb mobilitat reduïda. Disculpeu les molèsties.
Òpera
Projecte de llarg recorregut
14 de març
"La vida en general" amb MANON LESCAUT
4t ESO, 1r Batxillerat, 2n Batxillerat (15-18)
Liceu
LiceuAprèn desplega un programa d’acompanyament per a tots aquells centres de secundària interessats a apropar els seus alumnes a l’òpera i explorar tot el potencial que aquest gènere pot tenir en la formació humanista dels joves.El projecte “La vida en general” ofereix als docents espais de formació i debat per treballar curricularment al voltant d'un títol d’òpera i fer-ho des de diferents perspectives: l’escolta, l’expressió des de diferents llenguatges, el coneixement, el pensament crític i la creativitat.El programa inclou l’assistència amb els alumnes implicats en el projecte a l’assaig general de l’òpera que es treballi.Per altra banda, un dels objectius principals del programa serà portar els joves a reflexionar i dialogar sobre alguna temàtica present a l’òpera des de la seva mirada i des de la seva realitat. En el cas de Manon Lescaut, de Giacomo Puccini, posarem el focus en la influència social i les aparences en les relacions personals. Aquest diàleg es vehicularà a través d’un taller en els centres educatius uns dies després de veure l’òpera al Liceu.Descobreix Manon Lescaut a la programació del Liceu El programa es durà a terme amb la col·laboració de persones i entitats provinents tant de l’àmbit artístic com d’altres àmbits del pensament i la recerca.El projecte* consta de:1 sessió de formació comuna per a tots els docents que participin en el programa “La vida en general” amb un dels títols que s’ofereixen: L’elisir d’amore, Manon Lescaut o Werther.1 sessió de formació específica per als docents del títol d’òpera en qüestió.Treball entorn de l’òpera escollida en el centre educatiu.Assistència del grup d’alumnes implicat en el projecte a l’assaig general d’aquesta òpera.1 Taller artístic per a l’alumnat en el centre educatiu al voltant de la temàtica de l’òpera.Sessió de cloenda per a l’alumnat al Liceu: compartint reflexions i establint ponts amb algun expert o entitat referent.Materials de suport *Programa en procés de reconeixement de 15 hores de formació per part del Departament d’Educació.Com en tots els projectes de LiceuAprèn i donada la globalitat de llenguatges que trobem a l’òpera, recomanem que a aquesta formació hi assisteixin diferents docents d’un mateix centre per tal de poder desenvolupar el projecte des de diferents àmbits curriculars. Es donarà prioritat d’assignació a aquells centres educatius que tinguin més d’una persona del claustre inscrita a la formació. El programa va destinat a docents que treballin amb alumnat 4rt d’ESO i Batxillerat.CRONOGRAMA DEL PROJECTE:Sessió de formació comuna “La vida en general” per al professorat al Liceu7 d’octubre de 16:00 a 20:00La vida en general amb MANON LESCAUT:Formació per al professorat al Liceu: 13 de gener de 16:00 a 20:00Assaig general: 14 de març a les 17:00Taller per a l’alumnat als centres educatius (a determinar)Sessió de cloenda per a l’alumnat al Liceu: compartint reflexions i establint ponts amb algun expert o entitat referent (a determinar)REQUISITS DE PARTICIPACIÓ:La participació dels centres en el projecte "La vida en general" està subjecta a un nombre limitat de places. La reserva sota demanda no garanteix l'acceptació directa al projecte. Per a la selecció dels centres educatius es tindran en compte els següents criteris: Compromís del centre d’integrar diferents àmbits curriculars en el desenvolupament del projecte.Assistència a la formació d’un mínim de dos docents del centre educatiu, preferentment vinculats a diferents àmbits curriculars.Compromís de donar continuïtat a l’aula de les propostes tant de la formació per al professorat com del treball de l’artista amb els alumnes.Suport de l’equip directiu per facilitar la implementació del projecte.Disposar dels espais i condicions necessàries per desenvolupar el projecte amb els alumnes i facilitar l’organització del taller de l’artista convidat al centre educatiu. Per a més informació, podeu consultar el dossier informatiu que trobareu al següent ENLLAÇ o escriure un correu a liceuapren@liceubarcelona.cat
Teatre
Espectacle
Del 27 d'octubre de 2025 al 18 de gener de 2026
Ai! La misèria ens farà feliços
1r Batxillerat, 2n Batxillerat, FP Grau Mitjà, Altres, Cicle formatiu Grau Superior, Universitat (16-99)
Teatre Lliure
Amb ressons de La vida es sueño i El gran teatro del mundo de Calderón de la Barca, l’obra qüestiona l’essència de l’ésser humà en l’era de l’automatització. Què en queda, quan la seva pròpia existència és reemplaçada per la perfecció robòtica?En un futur immediat, la intel·ligència artificial ha pres el control dels oficis, i el teatre no n’ha estat l’excepció. Quatre actors, dues dones i dos homes que en algun moment van destacar als escenaris, s’han vist substituïts per màquines i s’han convertit en regidors i tècnics d’un teatre que ha deixat de tenir ànima. Aquesta nit, els robots interpretaran La vida es sueño de Calderón. Però de sobte, hi ha un problema: un dels robots no vol actuar. Els humans l’hauran de substituir donant pas de nou a la por del fracàs, del rebuig, de la possibilitat de ser reemplaçat...Amb un to humorístic i sarcàstic, l’espectacle es converteix en una sàtira política i social que convida l’espectador a reflexionar sobre el futur de la humanitat i la relació amb la tecnologia i l’art en una societat cada vegada més deshumanitzada. En un món on allò que ens fa humans sembla haver deixat de ser necessari, els actors, que ja no actuen, es veuen atrapats en un joc de miralls on és qüestionada la interpretació mateixa.Gabriel Calderón és dramaturg, director i actor uruguaià. Ha escrit més de trenta obres marcades per la força conceptual i l’impacte escènic dels seus muntatges i ha estat reconegut amb el Premio Nacional de Literatura de l’Uruguai. A Catalunya ha estrenat Que rebentin els actors (TNC) i Història d’un senglar (o alguna cosa de Ricard), peça premiada i presentada en català al Festival d’Avinyó. Actualment dirigeix la Comedia Nacional de Montevideo. . Podeu ampliar més informació aquí.
Teatre
Espectacle
Del 4 de desembre de 2025 al 4 de gener de 2026
Manifest Mangione
4t ESO, 1r Batxillerat, 2n Batxillerat, FP Grau Mitjà, Altres, Cicle formatiu Grau Superior, Universitat (15-99)
Teatre Lliure
Carol López és l’encarregada de la nova producció del projecte IT Teatre Lliure, que vol reflexionar sobre la fascinació criminal i les xarxes a partir d’un assassinat real.Una nit freda de desembre, el director executiu d’una de les companyies d’assegurances mèdiques més potents dels Estats Units és mort a trets davant l’hotel on imparteix un seminari. Les bales que el maten porten tres paraules escrites: Deny, Defend, Depose. Pocs dies més tard, detenen un jove de bona família i amb un expedient acadèmic impecable, acusat del seu assassinat. A la seva motxilla troben una pistola feta en 3D i un manifest escrit a mà. Són 262 paraules sobre els motius del seu acte. Tothom es pregunta: qui és aquest noi? Ell és Luigi Mangione, fill d’una de les famílies més influents de Baltimore, que en poques hores esdevé per a molts un heroi. La víctima és Brian Thomson, de qui ningú ja no parla. I la causa de la seva mort ha perdut rellevància.Partint d’aquest cas real, i gràcies al joc teatral, radiografiaran una societat cremada amb el sistema i reflexionaran sobre les causes que poden explicar la fascinació per aquest crim i sobre els nous mecanismes que determinen la construcció de la opinió pública a les xarxes socials.IT Teatre Lliure és el projecte professionalitzador amb voluntat de facilitar la inserció laboral dels graduats de l’ESAD (Escola Superior d’Art Dramàtic) de les especialitats d’interpretació, escenografia i dramatúrgia i direcció. Cada any, l’Institut del Teatre impulsa un espectacle amb una direcció escènica de prestigi, que s’estrena al circuit professional.Carol López és una reconeguda directora i dramaturga catalana que ha estrenat espectacles a Barcelona, Madrid, Mérida, l’Argentina i Mèxic. La seva peça Germanes va obtenir el Premi MAX a la millor autoria teatral, el Premi Butaca al millor muntatge i autoria i el Premi de la crítica a la millor direcció.Podeu ampliar més informació aquí.
Música
Concert-Espectacle
23 de febrer
Tocats X l'Orgue! TEENS
3r ESO, 4t ESO, 1r Batxillerat, 2n Batxillerat, FP Grau Mitjà, Altres, Cicle formatiu Grau Superior, Universitat, Educació Especial, Grau professional de música, Grau superior de música (3-99)
Palau de la Música Catalana
Deixeu-vos sorprendre pel so espectacular de l’orgue de tubs del Palau de la Música Catalana de la mà d'un organista molt particular i d'una bombolla d'aire intrèpida i curiosa. Durant el concert escoltareu fragments d'obres musicals de tots els temps intercalades amb explicacions i projeccions de videomapping perquè de mica en mica descobriu com funciona aquest instrument increïblement colossal. Cordeu-vos els cinturons i prepareu-vos per un viatge musical més que galàctic!
Teatre
Taller
Del 3 de desembre de 2025 al 18 de juny de 2026
Un viatge en el temps. Primària
Primària (6-12)
Teatre Nacional de Catalunya
Hem perdut la nostra amiga Mila! On és? Deia que volia viatjar a una altra època, però a quina? Com que li agrada molt el teatre, potser si us convertiu en actrius i actors la podrem fer tornar. Ens hi ajudeu?Un taller en què investigarem diferents moments clau de la història i descobrirem com el vestuari i l’attrezzo ens donen molta més informació de la que podríem imaginar.
Música
Dansa
Concert-Espectacle
Del 3 al 9 de febrer de 2026
Big Bang Beethoven
3r, 4t, 5è, 6è, 1r ESO, Educació Especial (3-16)
Palau de la Música Catalana
L’aventura:Una oportunitat per descobrir la música de Beethoven en una proposta escènica i musical preciosista i de gran inspiració artística. Sota la direcció musical del multiinstrumentista i compositor Eduard Iniesta i la direcció coreogràfica d’Enrique Cabrera, gaudirem d’un concert explosiu, profund i vital que desafiarà el destí i, d’alguna manera, ens farà més lliures
Dansa
Formació
Del 13 de gener al 10 de febrer de 2026
Curs de formació al professorat (2025-26)
Altres (18-99)
Mercat de les Flors
Des del 2007, el Mercat de les Flors impulsa aquest Curs de formació permanent adreçat al professorat de tots els nivells educatius (escola bressol, educació infantil, primària i instituts).Les sessions conduïdes per creadors/es de la temporada i pedagogs que ens comparteixen les seves particulars mirades reflexives i caixa d’eines per introduir el llenguatge de la dansa a l’aula. Amb el desig de caminar al costat dels educadors i dels centres escolars, aquest curs ha crescut any rere any, consolidant-se com un espai de referència dins la línia pedagògica de la nostra institució: un lloc de trobada i intercanvi entre mestres, artistes i gestors vinculats al context educatiu de la dansa.Entenem l’escola com un espai viu d’art i experimentació contemporània, i volem continuar facilitant un entorn de diàleg i confiança. Creiem que un cos que es mou amb creativitat —de manera individual i col·lectiva— genera vincles més igualitaris i oberts.Programa Curs 25/26: Pròximament. 7 sessions. Curs de 21 hores.Dates: 13, 17, 20 i 24 de gener, 3, 7 i 10 de febrer del 2026.Horari: Matí (dissabtes, de 10 a 14 h) i Tarda (dimarts, de 18 a 21 h).Preu: 100 €. (S’efectuarà un descompte del 40% al professorat inscrit als espectacles o projectes educatius del Mercat de les Flors 2025/26).Reserves a partir del 25 de setembre de 2025 a la cultivadora.cat El curs és reconegut anualment com a activitat de formació permanent per al professorat pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.
Música
Òpera
Espectacle
Del 22 al 29 d'abril de 2026
La Barcarola
I3, I4, I5 (3-6)
Liceu
La barcarola és un espectacle on la creació visual i la il·lustració en directe de La Patossa flueixen al ritme de la música. Imatge i música es fusionen per embolcallar el públic infantil d’una experiència sensorial i plena de bellesa. Una connexió de llenguatges on la música afavoreix la mirada i les imatges emfatitzen l’escolta; una experiència inspiradora que pretén captivar els infants en el moment de l’espectacle i alhora despertar-los la imaginació i la curiositat per experimentar. Un viatge immersiu on dos cantants, dos músics multiinstrumentistes i una artista visual interpreten una selecció d’àries d’òpera que han estat curosament arranjades per atraure els més menuts. La proximitat amb els artistes que ens ofereix la sala Foyer afavoreix una connexió molt directa entre els infants i l’espectacle.