Temporada passada
Estàs consultant una activitat d'una temporada passada.
Activitats
>
Teatre
>
Com dius? Secundària 24-25
Com dius? Secundària 24-25

Equip Servei Educatiu TNC
Taller de veu i doblatge - Secundària
Teatre
Taller
Com dius? Sovint, quan ens expressem en públic el nostre missatge acaba sent diferent del que havíem imaginat: els nervis, la inseguretat, el no saber què fer amb el cos...
Veniu a descobrir amb nosaltres com gaudir de les possibilitats que us ofereixen la vostra veu i l’expressió no verbal, com si fóssiu artistes!
Lloc i sala
Teatre Nacional de Catalunya (Sala Servei Educatiu)
Cicle/edat
- 1r ESO (12-13 anys)
- 2n ESO (13-14 anys)
- 3r ESO (14-15 anys)
- 4t ESO (15-16 anys)
- 1r Batxillerat (16-17 anys)
- 2n Batxillerat (17-18 anys)
Sessions
No hi ha sessions disponibles.
Durada
90-120 min
Preus
Grup (30 places)
160,00 €
Idiomes
- Català
Tens algun dubte?
També et pot interessar...
Aquí pots trobar totes les programacions educatives dels sis equipaments
Òpera
Projecte de llarg recorregut
14 de març
"La vida en general" amb MANON LESCAUT
3r ESO, 4t ESO, 1r Batxillerat, 2n Batxillerat (14-18)
Liceu
LiceuAprèn desplega un programa d’acompanyament per a tots aquells centres de secundària interessats a apropar els seus alumnes a l’òpera i explorar tot el potencial que aquest gènere pot tenir en la formació humanista dels joves.El projecte “La vida en general” ofereix als docents espais de formació i debat per treballar curricularment al voltant d'un títol d’òpera i fer-ho des de diferents perspectives: l’escolta, l’expressió des de diferents llenguatges, el coneixement, el pensament crític i la creativitat.El programa inclou l’assistència amb els alumnes implicats en el projecte a l’assaig general de l’òpera que es treballi.Per altra banda, un dels objectius principals del programa serà portar els joves a reflexionar i dialogar sobre alguna temàtica present a l’òpera des de la seva mirada i des de la seva realitat. En el cas de Manon Lescaut, de Giacomo Puccini, posarem el focus en la influència social i les aparences en les relacions personals. Aquest diàleg es vehicularà a través d’un taller en els centres educatius uns dies després de veure l’òpera al Liceu.Descobreix Manon Lescaut a la programació del Liceu El programa es durà a terme amb la col·laboració de persones i entitats provinents tant de l’àmbit artístic com d’altres àmbits del pensament i la recerca.El projecte* consta de:1 sessió de formació comuna per a tots els docents que participin en el programa “La vida en general” amb un dels títols que s’ofereixen: L’elisir d’amore, Manon Lescaut o Werther.1 sessió de formació específica per al títol d’òpera en qüestió.Treball entorn de l’òpera en qüestió en el centre educatiu.Assistència del grup d’alumnes implicat en el projecte a l’assaig general d’aquesta òpera: 14 de març a les 17h.1 taller en el centre educatiu al voltant de la temàtica de l’òpera.Materials de suport. *Formació per al professorat de 15 h en procés de reconeixement per part del Departament d’Educació.El programa de formacióCom en tots els projectes de LiceuAprèn i donada la globalitat de llenguatges que trobem a l’òpera, recomanem que a aquesta formació hi assisteixin diferents docents d’un mateix centre per tal de poder desenvolupar el projecte des de diferents àmbits curriculars. Es donarà prioritat d’assignació a aquells centres educatius que tinguin més d’una persona del claustre inscrita a la formació. El programa va destinat a docents que treballin amb alumnat de segon cicle d’ESO i Batxillerat.
Música
Concert
4 d'octubre
‘Cinema de terror’
1r ESO, 2n ESO, 3r ESO, 4t ESO, 1r Batxillerat, 2n Batxillerat, Cicle formatiu Grau Superior (12-18)
Palau de la Música Catalana
Els centres d'educació secundària i d'educació superior poden assistir en aquest concert, fora de l'horari lectiu en grups classe dins el programa Grada Jove Teen del Servei Educatiu del Palau de la Música Catalana.Alien, Frankenstein, El silenci dels anyells, Beetlejuice, Psicosi, Poltergeist i altres bandes sonores de terror
Música
Concert
18 de març
Soltani, Orquestra Simfònica d'Islàndia & Ollikainen
1r ESO, 2n ESO, 3r ESO, 4t ESO, 1r Batxillerat, 2n Batxillerat, Cicle formatiu Grau Superior (12-18)
Palau de la Música Catalana
Els centres d'educació secundària i d'educació superior poden assistir en aquest concert, fora de l'horari lectiu en grups classe dins el programa Grada Jove Teen del Servei Educatiu del Palau de la Música Catalana.J. Sibelius: La filla de PohjolaE. Elgar: Concert per a violoncel i orquestra, en Mi menor, op. 85A. Thorvaldsdottir: ArchoraI. Stravinsky: Suite de L'ocell de foc
Música
Concert
11 de maig
Xavier Sabata & Le Concert de l'Hostel Dieu
1r ESO, 2n ESO, 3r ESO, 4t ESO, 1r Batxillerat, 2n Batxillerat, Cicle formatiu Grau Superior (12-18)
Palau de la Música Catalana
Els centres d'educació secundària i d'educació superior poden assistir en aquest concert, fora de l'horari lectiu en grups classe dins el programa Grada Jove Teen del Servei Educatiu del Palau de la Música Catalana.Obres de Vivaldi, Steffani, Porpora i Händel
Música
Concert
7 de febrer
‘Cinquena’ de Beethoven
1r ESO, 2n ESO, 3r ESO, 4t ESO, 1r Batxillerat, 2n Batxillerat, Cicle formatiu Grau Superior (12-18)
Palau de la Música Catalana
Els centres d'educació secundària i d'educació superior poden assistir en aquest concert, fora de l'horari lectiu en grups classe dins el programa Grada Jove Teen del Servei Educatiu del Palau de la Música Catalana.L. van Beethoven: Concert per a violí, violoncel i piano, en Do major, op. 56L. van Beethoven: Simfonia núm. 5, en Do menor, op. 67, “del Destí”
Òpera
Projecte de llarg recorregut
30 d'abril
"La vida en general" amb WERTHER
3r ESO, 4t ESO, 1r Batxillerat, 2n Batxillerat (14-18)
Liceu
LiceuAprèn desplega un programa d’acompanyament per a tots aquells centres de secundària interessats a apropar els seus alumnes a l’òpera i explorar tot el potencial que aquest gènere pot tenir en la formació humanista dels joves.El projecte “La vida en general” ofereix als docents espais de formació i debat per treballar curricularment al voltant d'un títol d’òpera i fer-ho des de diferents perspectives: l’escolta, l’expressió des de diferents llenguatges, el coneixement, el pensament crític i la creativitat.El programa inclou l’assistència amb els alumnes implicats en el projecte a l’assaig general de l’òpera que es treballi.Per altra banda, un dels objectius principals del programa serà portar els joves a reflexionar i dialogar sobre alguna temàtica present a l’òpera des de la seva mirada i des de la seva realitat. En el cas de Werther, de Jules Massenet, posarem el focus en estats emocionals que ens poden generar un profund malestar i desequilibri intern. Aquest diàleg es vehicularà a través d’un taller en els centres educatius uns dies després de veure l’òpera al Liceu.Descobreix Werther a la programació del Liceu El programa es durà a terme amb la col·laboració de persones i entitats provinents tant de l’àmbit artístic com d’altres àmbits del pensament i la recerca.El projecte* consta de:1 sessió de formació comuna per a tots els docents que participin en el programa “La vida en general” amb un dels títols que s’ofereixen: L’elisir d’amore, Manon Lescaut o Werther.1 sessió de formació específica per al títol d’òpera en qüestió.Treball entorn de l’òpera en qüestió en el centre educatiu.Assistència del grup d’alumnes implicat en el projecte a l’assaig general d’aquesta òpera: 30 d'abril a les 17h.1 taller en el centre educatiu al voltant de la temàtica de l’òpera.Materials de suport. *Formació per al professorat de 15 h en procés de reconeixement per part del Departament d’Educació.El programa de formacióCom en tots els projectes de LiceuAprèn i donada la globalitat de llenguatges que trobem a l’òpera, recomanem que a aquesta formació hi assisteixin diferents docents d’un mateix centre per tal de poder desenvolupar el projecte des de diferents àmbits curriculars. Es donarà prioritat d’assignació a aquells centres educatius que tinguin més d’una persona del claustre inscrita a la formació. El programa va destinat a docents que treballin amb alumnat de segon cicle d’ESO i Batxillerat.
Òpera
Projecte de llarg recorregut
Del 20 al 21 de novembre de 2025
"La vida en general" amb L'ELISIR D'AMORE
3r ESO, 4t ESO, 1r Batxillerat, 2n Batxillerat (14-18)
Liceu
LiceuAprèn desplega un programa d’acompanyament per a tots aquells centres de secundària interessats a apropar els seus alumnes a l’òpera i explorar tot el potencial que aquest gènere pot tenir en la formació humanista dels joves.El projecte “La vida en general” ofereix als docents espais de formació i debat per treballar curricularment al voltant d'un títol d’òpera i fer-ho des de diferents perspectives: l’escolta, l’expressió des de diferents llenguatges, el coneixement, el pensament crític i la creativitat.El programa inclou l’assistència amb els alumnes implicats en el projecte a l’assaig general de l’òpera que es treballi.Per altra banda, un dels objectius principals del programa serà portar els joves a reflexionar i dialogar sobre alguna temàtica present a l’òpera des de la seva mirada i des de la seva realitat. En el cas de L'elisir d’amore, de Gaetano Donizetti, posarem el focus en l’ús i abús de substàncies que transformen la nostra percepció de la realitat. Aquest diàleg es vehicularà a través d’un taller en els centres educatius posterior a l’assistència a l’assaig general de l’òpera al Liceu.Descobreix L'elisir d'amore a la programació del Liceu El programa es durà a terme amb la col·laboració de persones i entitats provinents tant de l’àmbit artístic com d’altres àmbits del pensament i la recerca.El projecte* consta de:1 sessió de formació comuna per a tots els docents que participin en el programa “La vida en general” amb un dels títols que s’ofereixen: L’elisir d’amore, Manon Lescaut o Werther.1 sessió de formació específica per al títol d’òpera en qüestió.Treball entorn de l’òpera en qüestió en el centre educatiu.Assistència del grup d’alumnes implicat en el projecte a l’assaig general d’aquesta òpera: 20 o 21 de novembre a les 17h.1 taller en el centre educatiu al voltant de la temàtica de l’òpera.Materials de suport. *Formació per al professorat de 15 h en procés de reconeixement per part del Departament d’Educació.El programa de formacióCom en tots els projectes de LiceuAprèn i donada la globalitat de llenguatges que trobem a l’òpera, recomanem que a aquesta formació hi assisteixin diferents docents d’un mateix centre per tal de poder desenvolupar el projecte des de diferents àmbits curriculars. Es donarà prioritat d’assignació a aquells centres educatius que tinguin més d’una persona del claustre inscrita a la formació. El programa va destinat a docents que treballin amb alumnat de segon cicle d’ESO i Batxillerat.
Teatre
Taller
Del 15 al 22 d'abril de 2026
Un dia al TNC: El sonall
1r ESO, 2n ESO, 3r ESO, 4t ESO (12-16)
Teatre Nacional de Catalunya
Hi ha altres maneres d’interpretar una escena que ja hem vist? Podem modificar el missatge a partir de decisions formals? Com arriba una actriu o un actor a expressar certes emocions?L'activitat Un dia al TNC consisteix en visitar les instal·lacions del teatre, assistir a la representació de El sonall i, posteriorment, gaudir d’un taller de creació a partir de l'espectacle.Serà tot un entrenament de la mirada crítica a través de l’acció.Funcionament de l'activitat (horaris provisionals)9:30 h - Visita guiada al TNC (45 minuts)11 h - Funció de El sonall + postfunció (1 hora i 30 minuts)13 h - Taller de creació amb un membre de l'equip artístic de El sonall (1 hora i 30 minuts)
Teatre
Dansa
Música
Procés de creació
26 de juny
Assaig - Error
Altres (18-99)
Teatre Nacional de Catalunya
ASSAIG - ERROR és l'espectacle work in progress que mostra el treball fet pels 50 participants a la formació Públics creatius de laCultivadora sota la direcció dels artistes Toni Viñals, Cristina Martí Ninot, i Roger Julià. Una formació amb una mirada transversal a les arts escèniques que inclou teatre, dansa i música, i que vol ser font d'inspiració per a l'aula però també una experiència escènica plena per als participants.Un procés de creació col·lectiva que s'inicia amb un concepte: l'OBSTACLE. L'element que desencadena la ira, la fatiga i la repetició, però també el compromís, el vincle, el salt i el joc. Estirant aquest fil ens endinsem dins el laberint de la creació i a cada racó trobem un poema, una cançó, una seqüència de moviment o un diàleg, i els afegim a la composició. Apareixerà a escena un primer obstacle, el Temps com un gran pèndol amenaçador. També la rutina feixuga encarnada amb la cançó tradicional dels picapedrers, les ràtios impossibles dins l'aula amb un exèrcit de flautes dolces interpretant "Frère Jacques" a l'uníson, l'esgotament diari coreografiat sobre el "Dies Irae" del Rèquiem de Mozart. Fragments dramàtics i d'altres tragicòmics que es donen la mà. I encara un poema que ens parla de la mirada individualitzada sobre els alumnes, i una escena grotesca per escarnir la manca de rumb en les lleis estatals d'educació...Públics creatius ha esdevingut un procés d'observació, participació, reflexió i creació multidisciplinària que ens ha dut a conèixer sis equipaments nacionals de cultura, i més enllà, a cohesionar un grup humà heterogeni gràcies al vincle que neix de compartir un temps i un espai segur on el cos està present, i amb ell sensacions, pensaments, desitjos i neguits que han anat nodrint les propostes dels formadors. I en aquest viatge, tal com diu la Nobel de Literatura Wislawa Szymborska, "... acabar descobrint que allò que has assajat és la funció."
Teatre
Espectacle
Del 24 d'octubre al 23 de novembre de 2025
Little women
1r Batxillerat, 2n Batxillerat, FP Grau Mitjà, Altres, Cicle formatiu Grau Superior, Universitat (16-99)
Teatre Lliure
Relectura en forma de concert-espectacle del clàssic de Louisa May Alcott, obra fundacional de la literatura feminista, icona de la cultura popular i repetidament adaptada al cinema. Little women explica la història de les quatre germanes March i com passen de la infància al món adult. L’argument està basat en la pròpia història de l’autora i les seves tres germanes. És una novel·la que s’emmarca en el coming of age, el gènere literari i cinematogràfic on es veu el pas des de la infància fins al món adult. La novel·la va tenir molt èxit des del primer moment i s’ha traslladat al cinema en vuit ocasions. D’alguna manera podem afirmar que cada generació té la seva adaptació de Little women. La directora Lucia del Greco ens proposa una nova lectura de la novel·la amb energia renovada, que connecti amb la generació d’avui, en una proposta de posada en escena de concert de pop contemporani, que combina dansa, música, so, llums i escenografia per magnificar l’emoció i l’energia. En aquesta proposta les quatre germanes March – Meg, Jo, Beth i Amy – no són personatges unidimensionals sinó que es volen presentar com a figures complexes, plenes de contradiccions i amb profunditat. Lucia del Greco és dramaturga i directora (Institut del Teatre) però també té estudis superiors de Literatura comparada a La Sapienza de Roma. Recentment ha dirigit Mata’m psicosis a l’Espai Brossa i Passion simple al Teatre Akademia. Totes dues amb gran èxit de públic i crítica. En tenir una base d’estudis literaris ha desenvolupat en els anys una recerca dirigida a treballar l’escena com un conjunt on tots els llenguatges tenen importància, amb l’objectiu de crear obres paisatges que tinguin un fort impacte estètic i una important càrrega conceptual. Podeu ampliar més informació aquí.
Dansa
Música
Projecte de llarg recorregut
Del 10 al 11 de març de 2026
Projecte La nit de Sant Joan
1r ESO, 2n ESO, 3r ESO, 4t ESO, 1r Batxillerat, 2n Batxillerat (12-18)
Liceu
La producció La nit de Sant Joan (Soirées de Barcelone), segon ballet del compositor Robert Gerhard (1896-1970), amb escenografia de Joan Junyer i argument de Ventura Gassol, va quedar inèdita el 1939 pels avatars de la Guerra Civil. L’obra s'havia creat fruit del furor per la dansa de principis de segle XX, amb el rerefons de la imatge europea d’una Espanya exòtica i de gran èxit que Manuel de Falla havia conquerit en aquest àmbit. Inspirada en la nit mítica de la festivitat de Sant Joan i en les celebracions de foc del Pirineu català, una música moderna d’aire popular, amb melodies del nostre folklore i ritmes frenètics, descriu danses de torxes, la desfilada de figures màgiques i els moviments eròtics de parelles que, ens intima unió, acaben en casament a l’alba. Antonio Ruz, d'una manera simbòlica i creativa, ha volgut impregnar la coreografia d'elements que ens connecten amb les nostres tradicions, com poden ser el simbolisme del foc, la sardana, els castells o les figures del bestiari.PROJECTE LA NIT DE SANT JOANVoleu participar d’un projecte a l’entorn de l’espectacle La nit de Sant Joan?La nit de Sant Joan és un espectacle amb un gran potencial artístic i educatiu que ens permet acostar-nos al nostre folklore i a les nostres tradicions des d’una mirada contemporània. La música de Robert Gerhard i la coreografia d’Antonio Ruz poden ser un bon incentiu per connectar amb els adolescents i amb els joves a través del cos i del moviment.Per acompanyar-vos perquè l’experiència de venir a l’espectacle pugui esdevenir un procés educatiu, us proposem participar d’aquest projecte on a banda d’oferir formació als docents, els alumnes tindran la possibilitat de treballar la dansa amb els ballarins de l’espectacle.El projecte de llarg recorregut sobre LA NIT DE SANT JOAN consisteix en:15 hores de FORMACIÓ PER AL PROFESSORAT sobre:Dansa i cançó tradicionalDansa contemporàniaAspectes transversals com: context històric, patrimoni i cultura popular.2 sessions de TALLERS ARTÍSTICS AMB ELS ALUMNES en el centre amb un ballarí o una ballarina del propi espectacle.Informació pràctica:Projecte adreçat a l’alumnat d’ESO i Batxillerat.Places limitades.Les places s'adjudicaran no només per ordre de sol·licitud, sinó també tenint en compte l'interès del professorat, el compromís del centre i el context en què el centre vulgui desenvolupar el projecte. Si esteu interessats a participar en el projecte, haureu de fer la inscripció sota demanda al Projecte La nit de Sant Joan. La formació i els tallers artístics no tenen cap cost afegit per als centres educatius, a banda del preu general de l’entrada a l’espectacle.Per a més informació, podeu escriure un correu a liceuapren@liceubarcelona.catCronograma:1a sessió de formació del professorat: 30 de setembre 2025 de 16h a 20h2a sessió de formació del professorat: 13 d'octubre de 2025 de 16h a 20h3a sessió de formació del professorat: 29 d'octubre de 2025 de 16h a 20hTallers artístics al centre: Entre gener i febrer de 2026Assistència a l’espectacle: 10 o 11 de març de 2026 a les 11hPer a més informació, podreu consultar el DOSSIER INFORMATIU DEL PROJECTE, que el trobareu a recursos o al següent ENLLAÇ.
Teatre
Espectacle
Del 7 al 16 de novembre de 2025
Els miserables
1r Batxillerat, 2n Batxillerat, FP Grau Mitjà, Altres, Cicle formatiu Grau Superior, Universitat (16-99)
Teatre Lliure
A partir de la novel·la de Víctor Hugo, Els Miserables dibuixa una sàtira basada en el clàssic i mostra la dificultat per imaginar una revolució que no sigui consumida com a producte de masses. Els Miserables és la darrera peça de la Trilogia de la condició ‘millennial’. Després de criticar la pressió social per ser feliç costi el que costi i explorar el negoci de la tristesa, ara Mas Fiol ens parla de la revolució i la ira. A Els Miserables un director egòlatra amb l’objectiu d’aconseguir fama i diners, seguit per tres actors cansats del teatre alternatiu, prepara una versió reduïda i comercial de l’obra homònima de Víctor Hugo. Però, les seves expectatives de triomf mainstream s’enfonsen quan la temàtica de l’obra esdevé realitat amb una revolta que esquitxa a tothom. Els Miserables, es presenta com un muntatge esbojarrat, amb un humor delirant i carregat de referents pop. Una relectura de Les misérables, la novel·la més coneguda de Victor Hugo, que retrata com el sistema social corromp l’ésser humà i l’aboca a la involució política i les desigualtats socials, a conseqüència d’unes revolucions anihilades i silenciades. Un text crític amb el sistema capitalista que s’ha convertit, gràcies als musicals i les adaptacions cinematogràfiques i teatrals, en una mena de fenomen pop, romantitzat i buidat de la càrrega revolucionària que inclou. Miquel Mas Fiol és director i dramaturg, format en Direcció i Dramatúrgia a l’Institut del Teatre i en Publicitat i Relacions Públiques a la Universitat Pompeu Fabra. Ha estrenat espectacles com Souvenir, Primavera de bèsties, Càndid o l’optimisme i Les penes del jove Werther, sempre amb una mirada crítica i contemporània. El seu treball es mou entre la revisió dels clàssics i la creació original, amb una aposta clara per l’impacte poètic i polític de l’escena. Podeu ampliar més informació aquí.