Cometa. Espectacle a l'aula
Roser López Espinosa
Espectacle a l'Aula. Programa Talla Única
“És bo de renovar la nostra capacitat de sorpresa — va dir el filòsof —. Els viatges espacials ens han fet, a tots plegats, nens una altra vegada." Ray Bradbury, Les cròniques marcianes
A Cometa, una visitant inesperada ens convida, a través de la seva curiositat i les seves descobertes, a mirar el nostre entorn amb ulls nous, amb ulls d’infant. Cometa és una aventura galàctica per a redescobrir i meravellar-nos amb la força de la gravetat, les possibilitats del moviment i el poder de l'empatia. La geometria, el joc i la velocitat de la llum. L'univers, la imaginació i els viatges interestel·lars. I, sobretot, és una festa per celebrar que ens hem trobat!
Formada a la MTD d’Amsterdam, Roser López Espinosa ha treballat amb coreògrafs com Àngels Margarit, Cesc Gelabert, Pere Faura, Lipi Hernández, Iago Pericot, el cineasta Isaki Lacuesta, i Marta Reig Torres i Katie Duck a Holanda. Al 2017 crea L’estol per a la Producció Nacional de Dansa i al 2019 estrena Trama (Premi de la Crítica a Millor Coreografia). Coreògrafa invitada per companyies internacionals com Skånes Dansteater (Suècia), Zagreb Dance Company (Croàcia), Conny Janssen Danst (Holanda) o MiR Dance Company (Alemanya). El seu treball coreogràfic es basa en una forta fisicalitat, amb una gran passió per la precisió, la delicadesa, els elements acrobàtics i el detall. La complicitat i el treball d'equip es donen la mà en un imaginari vital i ple de joc, de poètica refinada i un toc d'humor.
REQUISITS IMPRESCINDIBLES: (SI NO ES COMPLEIXEN, NO ES POT FER L'ESPECTACLE)
· Espai net i diàfan, sense irregularitats a terra
· Dimensions mínimes: 7* 7 m (idealment espais més amplis per acollir la interacció amb els infants)
· Connexió de corrent directe de 220v al mateix espai de representació de l’espectacle
ALTRES ASPECTES A TENIR EN COMPTE:
· Una taula perquè la companyia hi pugui col·locar un ordinador – Control tècnic
· Una pissarra (preferiblement blanca)
. Una escombra o mopa seca
· Un pal de fregar i cubell amb aigua calenta
· Un camerino o sala que quedi tancada, on la ballarina es pugui canviar i preparar per la funció
· Aigua mineral per la companyia
La cia. arribarà a l'escola una hora i mitja abans de l'espectacle (8:00) per escalfar i fer el muntatge.
Reserva per dos grups classe, fins a 160 infants, que es dividiran en dues funcions: primera sessió a les 9:30h i segona sessió a les 11:30h.
- Descobrir i apropar els codis de la dansa de creació contemporània
- Promoure la formació en l’observació activa i crítica de la dansa.
- Aprendre a ser un espectador sensible en les arts escèniques.
- Promoure la dansa com a eina d’expressió artística i comunicació.
- Utilitzar i aprendre del moviment i la dansa per a créixer i socialitzar-se.
- Estimular la creativitat i la imaginació
- Provocar un interès en la pràctica de la dansa.
- Escoltar i participar d’un col·loqui després de la funció amb el/la coreògrafa i intèrprets de l’espectacle.
Data
-
Febrer de 2026
19, 20 i 23
Lloc
Aula (al centre escolar)
Cicle/edat
- 1r (6-7 anys)
- 2n (7-8 anys)
- 3r (8-9 anys)
- 4t (9-10 anys)
Sessions
matí
Durada
Menys de 60 min
Preus
160 alumnes
450,00 €
Accessibilitat
- Accessos per mobilitat reduïda
- Bucle magnètic
- Seients reservats per mobilitat reduïda
Tens algun dubte?