Temporada passada
Estàs consultant una activitat d'una temporada passada.
Activitats
>
Òpera, Música i Dansa
>
Funcions d'òpera, concert i dansa
Funcions d'òpera, concert i dansa

Assistència a una funció d’òpera o dansa de la temporada 2024-2025
Òpera
Música
Dansa
Concert-Espectacle
El Gran Teatre del Liceu ofereix als alumnes d’educació secundària, batxillerat, cicles formatius i CFA la possibilitat d’assistir, en grup i acompanyats del professorat, a una selecció d’òperes, ballets i concerts simfònics de la temporada 2023/24.
Consulta AQUÍ la programació completa de la temporada.
CONDICIONS:
- Les localitats seran a la zona 4 o superior, fet que assegura una visibilitat excel·lent.
- Activitat dirigida a centres d’educació secundària, batxillerat, cicles formatius i CFA.
- Assistència en grups de 10 estudiants com a mínim.
- Política d’acompanyants: es regeix per la normativa d’organització i gestió de centres del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.
- A partir de 16 anys i fins a 35 anys.
- Preu màxim: 30 €
- Places limitades
Informació i reserves:
liceuapren@liceubarcelona.cat
Lloc i sala
Liceu (Sala Gran)
Cicle/edat
- 1r Batxillerat (16-17 anys)
- 2n Batxillerat (17-18 anys)
- Altres (18-99 anys)
- FP Grau Mitjà (16-99 anys)
Idiomes
- Diversos idiomes
Accessibilitat
- Accessos per mobilitat reduïda
- Bucle magnètic
- Seients reservats per mobilitat reduïda
Tens algun dubte?
També et pot interessar...
Aquí pots trobar totes les programacions educatives dels sis equipaments
Teatre
Espectacle
Del 5 al 16 de novembre de 2025
Càndid o l'optimisme
1r Batxillerat, 2n Batxillerat, FP Grau Mitjà, Altres, Cicle formatiu Grau Superior, Universitat (16-99)
Teatre Lliure
Els clàssics Càndid, Werther i Els miserables, passats pel sedàs de les neovarietés de l’irreverent autor i director Miquel Mas Fiol, per parlar dels anhels, les dificultats i les contradiccions de la seva generació.Un jove optimista il·lustrat, embafat per una indigesta ingestió d’eslògans motivacionals.Una jove individualista romàntica, enfrontada a la mercantilització de la tristesa.I uns joves que intenten fer una revolta col·lectiva, apaivagats pels cants de sirena i les promeses d’èxit, fama i riquesa de lacultura mainstream.Podem, realment, imaginar un món lliure del neoliberalisme postmodern en què vivim?Podeu ampliar més informació aquí.
Òpera
Projecte de llarg recorregut
14 de març
"La vida en general" amb MANON LESCAUT
4t ESO, 1r Batxillerat, 2n Batxillerat (15-18)
Liceu
LiceuAprèn desplega un programa d’acompanyament per a tots aquells centres de secundària interessats a apropar els seus alumnes a l’òpera i explorar tot el potencial que aquest gènere pot tenir en la formació humanista dels joves.El projecte “La vida en general” ofereix als docents espais de formació i debat per treballar curricularment al voltant d'un títol d’òpera i fer-ho des de diferents perspectives: l’escolta, l’expressió des de diferents llenguatges, el coneixement, el pensament crític i la creativitat.El programa inclou l’assistència amb els alumnes implicats en el projecte a l’assaig general de l’òpera que es treballi.Per altra banda, un dels objectius principals del programa serà portar els joves a reflexionar i dialogar sobre alguna temàtica present a l’òpera des de la seva mirada i des de la seva realitat. En el cas de Manon Lescaut, de Giacomo Puccini, posarem el focus en la influència social i les aparences en les relacions personals. Aquest diàleg es vehicularà a través d’un taller en els centres educatius uns dies després de veure l’òpera al Liceu.Descobreix Manon Lescaut a la programació del Liceu El programa es durà a terme amb la col·laboració de persones i entitats provinents tant de l’àmbit artístic com d’altres àmbits del pensament i la recerca.El projecte* consta de:1 sessió de formació comuna per a tots els docents que participin en el programa “La vida en general” amb un dels títols que s’ofereixen: L’elisir d’amore, Manon Lescaut o Werther.1 sessió de formació específica per als docents del títol d’òpera en qüestió.Treball entorn de l’òpera escollida en el centre educatiu.Assistència del grup d’alumnes implicat en el projecte a l’assaig general d’aquesta òpera.1 Taller artístic per a l’alumnat en el centre educatiu al voltant de la temàtica de l’òpera.Sessió de cloenda per a l’alumnat al Liceu: compartint reflexions i establint ponts amb algun expert o entitat referent.Materials de suport *Programa en procés de reconeixement de 15 hores de formació per part del Departament d’Educació.Com en tots els projectes de LiceuAprèn i donada la globalitat de llenguatges que trobem a l’òpera, recomanem que a aquesta formació hi assisteixin diferents docents d’un mateix centre per tal de poder desenvolupar el projecte des de diferents àmbits curriculars. Es donarà prioritat d’assignació a aquells centres educatius que tinguin més d’una persona del claustre inscrita a la formació. El programa va destinat a docents que treballin amb alumnat 4rt d’ESO i Batxillerat.CRONOGRAMA DEL PROJECTE:Sessió de formació comuna “La vida en general” per al professorat al Liceu7 d’octubre de 16:00 a 20:00La vida en general amb MANON LESCAUT:Formació per al professorat al Liceu: 13 de gener de 16:00 a 20:00Assaig general: 14 de març a les 17:00Taller per a l’alumnat als centres educatius (a determinar)Sessió de cloenda per a l’alumnat al Liceu: compartint reflexions i establint ponts amb algun expert o entitat referent (a determinar)REQUISITS DE PARTICIPACIÓ:La participació dels centres en el projecte "La vida en general" està subjecta a un nombre limitat de places. La reserva sota demanda no garanteix l'acceptació directa al projecte. Per a la selecció dels centres educatius es tindran en compte els següents criteris: Compromís del centre d’integrar diferents àmbits curriculars en el desenvolupament del projecte.Assistència a la formació d’un mínim de dos docents del centre educatiu, preferentment vinculats a diferents àmbits curriculars.Compromís de donar continuïtat a l’aula de les propostes tant de la formació per al professorat com del treball de l’artista amb els alumnes.Suport de l’equip directiu per facilitar la implementació del projecte.Disposar dels espais i condicions necessàries per desenvolupar el projecte amb els alumnes i facilitar l’organització del taller de l’artista convidat al centre educatiu. Per a més informació, podeu consultar el dossier informatiu que trobareu al següent ENLLAÇ o escriure un correu a liceuapren@liceubarcelona.cat
Música
Concert
4 d'octubre
‘Cinema de terror’
1r ESO, 2n ESO, 3r ESO, 4t ESO, 1r Batxillerat, 2n Batxillerat, Cicle formatiu Grau Superior (12-18)
Palau de la Música Catalana
Els centres d'educació secundària i d'educació superior poden assistir en aquest concert, fora de l'horari lectiu en grups classe dins el programa Grada Jove Teen del Servei Educatiu del Palau de la Música Catalana.Alien, Frankenstein, El silenci dels anyells, Beetlejuice, Psicosi, Poltergeist i altres bandes sonores de terror
Música
Concert
18 de març
Soltani, Orquestra Simfònica d'Islàndia & Ollikainen
1r ESO, 2n ESO, 3r ESO, 4t ESO, 1r Batxillerat, 2n Batxillerat, Cicle formatiu Grau Superior (12-18)
Palau de la Música Catalana
Els centres d'educació secundària i d'educació superior poden assistir en aquest concert, fora de l'horari lectiu en grups classe dins el programa Grada Jove Teen del Servei Educatiu del Palau de la Música Catalana.J. Sibelius: La filla de PohjolaE. Elgar: Concert per a violoncel i orquestra, en Mi menor, op. 85A. Thorvaldsdottir: ArchoraI. Stravinsky: Suite de L'ocell de foc
Música
Concert
11 de maig
Xavier Sabata & Le Concert de l'Hostel Dieu
1r ESO, 2n ESO, 3r ESO, 4t ESO, 1r Batxillerat, 2n Batxillerat, Cicle formatiu Grau Superior (12-18)
Palau de la Música Catalana
Els centres d'educació secundària i d'educació superior poden assistir en aquest concert, fora de l'horari lectiu en grups classe dins el programa Grada Jove Teen del Servei Educatiu del Palau de la Música Catalana.Obres de Vivaldi, Steffani, Porpora i Händel
Música
Concert
7 de febrer
‘Cinquena’ de Beethoven
1r ESO, 2n ESO, 3r ESO, 4t ESO, 1r Batxillerat, 2n Batxillerat, Cicle formatiu Grau Superior (12-18)
Palau de la Música Catalana
Els centres d'educació secundària i d'educació superior poden assistir en aquest concert, fora de l'horari lectiu en grups classe dins el programa Grada Jove Teen del Servei Educatiu del Palau de la Música Catalana.L. van Beethoven: Concert per a violí, violoncel i piano, en Do major, op. 56L. van Beethoven: Simfonia núm. 5, en Do menor, op. 67, “del Destí”
Òpera
Projecte de llarg recorregut
30 d'abril
"La vida en general" amb WERTHER
3r ESO, 4t ESO, 1r Batxillerat, 2n Batxillerat (14-18)
Liceu
LiceuAprèn desplega un programa d’acompanyament per a tots aquells centres de secundària interessats a apropar els seus alumnes a l’òpera i explorar tot el potencial que aquest gènere pot tenir en la formació humanista dels joves.El projecte “La vida en general” ofereix als docents espais de formació i debat per treballar curricularment al voltant d'un títol d’òpera i fer-ho des de diferents perspectives: l’escolta, l’expressió des de diferents llenguatges, el coneixement, el pensament crític i la creativitat.El programa inclou l’assistència amb els alumnes implicats en el projecte a l’assaig general de l’òpera que es treballi.Per altra banda, un dels objectius principals del programa serà portar els joves a reflexionar i dialogar sobre alguna temàtica present a l’òpera des de la seva mirada i des de la seva realitat. En el cas de Werther, de Jules Massenet, posarem el focus en estats emocionals que ens poden generar un profund malestar i desequilibri intern. Aquest diàleg es vehicularà a través d’un taller en els centres educatius uns dies després de veure l’òpera al Liceu.Descobreix Werther a la programació del Liceu El programa es durà a terme amb la col·laboració de persones i entitats provinents tant de l’àmbit artístic com d’altres àmbits del pensament i la recerca.El projecte* consta de:1 sessió de formació comuna per a tots els docents que participin en el programa “La vida en general” amb un dels títols que s’ofereixen: L’elisir d’amore, Manon Lescaut o Werther.1 sessió de formació específica per als docents del títol d’òpera en qüestió.Treball entorn de l’òpera escollida en el centre educatiu.Assistència del grup d’alumnes implicat en el projecte a l’assaig general d’aquesta òpera.1 Taller artístic per a l’alumnat en el centre educatiu al voltant de la temàtica de l’òpera.Sessió de cloenda per a l’alumnat al Liceu: compartint reflexions i establint ponts amb algun expert o entitat referent.Materials de suport *Programa en procés de reconeixement de 15 hores de formació per part del Departament d’Educació.Com en tots els projectes de LiceuAprèn i donada la globalitat de llenguatges que trobem a l’òpera, recomanem que a aquesta formació hi assisteixin diferents docents d’un mateix centre per tal de poder desenvolupar el projecte des de diferents àmbits curriculars. Es donarà prioritat d’assignació a aquells centres educatius que tinguin més d’una persona del claustre inscrita a la formació. El programa va destinat a docents que treballin amb alumnat de segon cicle d’ESO i Batxillerat.CRONOGRAMA DEL PROJECTE:Sessió de formació comuna “La vida en general” per al professorat al Liceu7 d’octubre de 16:00 a 20:00La vida en general amb WERTHER: Formació per al professorat al Liceu: 11 de febrer de 16:00 a 20:00Assaig general: 30 d’abril a les 17:00Taller per a l’alumnat als centres educatius (a determinar)Sessió de cloenda per a l’alumnat al Liceu: compartint reflexions i establint ponts amb algun expert o entitat referent (a determinar)REQUISITS DE PARTICIPACIÓ:La participació dels centres en el projecte "La vida en general" està subjecta a un nombre limitat de places. La reserva sota demanda no garanteix l'acceptació directa al projecte. Per a la selecció dels centres educatius es tindran en compte els següents criteris: Compromís del centre d’integrar diferents àmbits curriculars en el desenvolupament del projecte.Assistència a la formació d’un mínim de dos docents del centre educatiu, preferentment vinculats a diferents àmbits curriculars.Compromís de donar continuïtat a l’aula de les propostes tant de la formació per al professorat com del treball de l’artista amb els alumnes.Suport de l’equip directiu per facilitar la implementació del projecte.Disposar dels espais i condicions necessàries per desenvolupar el projecte amb els alumnes i facilitar l’organització del taller de l’artista convidat al centre educatiu. Per a més informació, podeu consultar el dossier informatiu que trobareu al següent ENLLAÇ o escriure un correu a liceuapren@liceubarcelona.cat
Òpera
Projecte de llarg recorregut
Del 20 al 21 de novembre de 2025
"La vida en general" amb L'ELISIR D'AMORE
3r ESO, 4t ESO, 1r Batxillerat, 2n Batxillerat (14-18)
Liceu
LiceuAprèn desplega un programa d’acompanyament per a tots aquells centres de secundària interessats a apropar els seus alumnes a l’òpera i explorar tot el potencial que aquest gènere pot tenir en la formació humanista dels joves.El projecte “La vida en general” ofereix als docents espais de formació i debat per treballar curricularment al voltant d'un títol d’òpera i fer-ho des de diferents perspectives: l’escolta, l’expressió des de diferents llenguatges, el coneixement, el pensament crític i la creativitat.El programa inclou l’assistència amb els alumnes implicats en el projecte a l’assaig general de l’òpera que es treballi.Per altra banda, un dels objectius principals del programa serà portar els joves a reflexionar i dialogar sobre alguna temàtica present a l’òpera des de la seva mirada i des de la seva realitat. En el cas de L'elisir d’amore, de Gaetano Donizetti, posarem el focus en l’ús i abús de substàncies que transformen la nostra percepció de la realitat. Aquest diàleg es vehicularà a través d’un taller en els centres educatius posterior a l’assistència a l’assaig general de l’òpera al Liceu.Descobreix L'elisir d'amore a la programació del Liceu El programa es durà a terme amb la col·laboració de persones i entitats provinents tant de l’àmbit artístic com d’altres àmbits del pensament i la recerca.El projecte* consta de:1 sessió de formació comuna per a tots els docents que participin en el programa “La vida en general” amb un dels títols que s’ofereixen: L’elisir d’amore, Manon Lescaut o Werther.1 sessió de formació específica per als docents del títol d’òpera en qüestió.Treball entorn de l’òpera escollida en el centre educatiu.Assistència del grup d’alumnes implicat en el projecte a l’assaig general d’aquesta òpera.1 Taller artístic per a l’alumnat en el centre educatiu al voltant de la temàtica de l’òpera.Sessió de cloenda per a l’alumnat al Liceu: compartint reflexions i establint ponts amb algun expert o entitat referent.Materials de suport *Programa en procés de reconeixement de 15 hores de formació per part del Departament d’Educació.Com en tots els projectes de LiceuAprèn i donada la globalitat de llenguatges que trobem a l’òpera, recomanem que a aquesta formació hi assisteixin diferents docents d’un mateix centre per tal de poder desenvolupar el projecte des de diferents àmbits curriculars. Es donarà prioritat d’assignació a aquells centres educatius que tinguin més d’una persona del claustre inscrita a la formació. El programa va destinat a docents que treballin amb alumnat de segon cicle d’ESO i Batxillerat.CRONOGRAMA DEL PROJECTE:Sessió de formació comuna “La vida en general” per al professorat al Liceu7 d’octubre de 16:00 a 20:00La vida en general amb L’ELISIR D’AMORE: Formació per al professorat al Liceu: 15 d'octubre de 16:00 a 20:00Assaig general: 20 i 21 de novembre a les 17:00Taller per a l’alumnat als centres educatius (a determinar)Sessió de cloenda per a l’alumnat al Liceu: compartint reflexions i establint ponts amb algun expert o entitat referent (a determinar)REQUISITS DE PARTICIPACIÓ:La participació dels centres en el projecte "La vida en general" està subjecta a un nombre limitat de places. La reserva sota demanda no garanteix l'acceptació directa al projecte. Per a la selecció dels centres educatius es tindran en compte els següents criteris: Compromís del centre d’integrar diferents àmbits curriculars en el desenvolupament del projecte.Assistència a la formació d’un mínim de dos docents del centre educatiu, preferentment vinculats a diferents àmbits curriculars.Compromís de donar continuïtat a l’aula de les propostes tant de la formació per al professorat com del treball de l’artista amb els alumnes.Suport de l’equip directiu per facilitar la implementació del projecte.Disposar dels espais i condicions necessàries per desenvolupar el projecte amb els alumnes i facilitar l’organització del taller de l’artista convidat al centre educatiu. Per a més informació, podeu consultar el dossier informatiu que trobareu al següent ENLLAÇ o escriure un correu a liceuapren@liceubarcelona.cat
Música
Espectacle
Del 19 al 20 de març de 2026
Händel & Friends
3r, 4t, 5è, 6è, 1r ESO, 2n ESO (8-14)
L’Auditori
Viatge en el temps: anem a cercar a Händel, Vivaldi, Bach i tots els seus amics T’imagines viatjar per l’Europa del segle XVII sense moure’t de la butaca de L’Auditori? Navegar pels canals de la Venècia de Vivaldi, descobrir els salons de Versalles o passejar pels carrers del Leipzig de Bach? Händel & Friends celebra deu anys als escenaris amb un concert que ens apropa als grans compositors barrocs d’una manera divertida i propera. Acompanyats per cinc músics especialistes en instruments històrics i un narrador molt especial, infants i joves descobriran la vida i l’obra de Händel i d’altres mestres de l’època. Una experiència única que convida a escoltar, imaginar i gaudir de la música clàssica com mai. L’activitat inclou un dossier pedagògic amb recursos didàctics per treballar a l’aula abans i després del concert: audicions, partitures, activitats, materials audiovisuals i una breu descripció de la vida dels compositors i de la seva obra. Guia d’anticipació al concert per a persones amb TEA disponible a l’apartat de Recursos
Òpera
Espectacle
Del 20 de febrer al 2 de març de 2026
La cuina de Rossini
Primària (6-12)
Liceu
Rossini és un dels grans compositors de tots els temps. La seva llegendària facilitat per compondre i el seu geni creatiu no tenen parangó. Diu la llegenda que, tot sent una celebritat, en sentir Norma de Vincenzo Bellini, va deixar d’escriure Música. Amb la voluntat d’acostar la figura i l’obra de Rossini a tots els públics, el Gran Teatre del Liceu ha confeccionat un espectacle en què s’explica la història de dos joves, el Ross i la Isabella, els quals, en un viatge d’amistat i de descoberta, s’endinsaran en un món fascinant que els portarà fins a les òperes del geni de Pesaro. Una història fascinant i plena de contrastos on els joves protagonistes s’adonaran que la diferència els enriqueix i en la qual modernitat i tradició es troben per entendre’s i complementar-se. Valors com la passió per la música, els hàbits saludables, la superació i el respecte els acompanyaran en aquesta aventura.Rossini, a banda de la seva genialitat com a músic, era un apassionat de la cuina. Les receptes de La cuina de Rossini, en aquest cas, no seran només culinàries.
Teatre
Formació
Del 1 d'octubre de 2025 al 17 de juliol de 2026
Formacions a mida per a claustres
I3, I4, I5, Primària, Secundària, Cicle formatiu Grau Superior, ERE Grau Mitjà, Educació Especial, Escoles Municipals de Música (3-99)
Teatre Nacional de Catalunya
L'equip del Servei Educatiu i Social de Teatre Nacional de Catalunya es desplaça al vostre centre per oferir formacions personalitzades per utilitzar les arts escèniques en el dia a dia de l'aula.Volem oferir recursos als docents perquè puguin utilitzar les arts escèniques com a eina d'aprenentatge dins dels projectes d'aula i d'escola.Després d'escoltar les necessitats de l'equip directiu, dissenyem una formació de 10 hores que s'adeqüi a la realitat i expectatives del centre.Per contractar aquestes formacions caldrà que us poseu en contacte amb el Servei Educatiu i Social del TNC a través del correu serveieducatiu@tnc.cat.
Dansa
Espectacle
Del 17 al 19 de febrer de 2026
Molar. Espectacle a l'aula
1r ESO, 2n ESO, 3r ESO, 4t ESO, 1r Batxillerat, 2n Batxillerat (12-18)
Mercat de les Flors
MOLAR és un solo de dansa que ens parla sobre la felicitat. Sobre la felicitat entesa com allò que representem i que té normes de comportamentconsensuades. Ens parla sobre la felicitat i sobre la seva personificació, sobre aquelles imatges estereotipades que relacionem directament ambestats d’eufòria i de benestar. El treball presenta diferents (re)personificacions de la felicitat amb el cos com a principal agent, així com algunes petites intervencions visuals que ens ajuden a qüestionar encara més la idea de comerç de les emocions. En aquest cas, tenim especial interès en afrontar les emocions com una cosa que (re)coneixem, que (re)presentem i que ens (re)posiciona.El cos que es mou, l’intèrpret, està generant afectes; el seu compromís i objectiu és ser un disparador del que ja tenim. D’aquesta manera, ésimportant la forma en com el cos es compromet a l’estructura i la seva memòria per tal de disparar un moviment que evoca un estat de confort ifelicitat, un estat que no és necessàriament individual i pertany a la massa. La mobilització de la massa i la seva identificació amb les emocions són d’especial interès en aquest treball. D’aquesta manera, es plantegen emocions col·lectives com una font de moviment important per a la societat actual. En aquest cas, allò èpic del futbol és un gran exemple. D’altra banda, a causa dels nous procediments publicitaris, se’ns presenta la felicitat com una cosa que es pot comprar, que es pot aconseguir i ens demana, constantment, no deixar de consumir la felicitat que busquem. S'espera que el públic estigui de peu o trobi el seu lloc durant la peça. MOLAR ha estat present en festivals de renom com: Festival Sismògraf, Fira Tàrrega, TNT, La Casa Encendida, Santarcangelo Festival, Terni Festival, Tanzwerkstatt Europa o Flare Festival, i segueix en gira i amb opcions de ser compartit.NECESSITATS IMPRESCINDIBLES (SI NO ES COMPLEIXEN, NO ESPOT FER L'ESPECTACLE): · Espai mínim: 10 * 10 m (no cal que sigui quadrat) · Espai amb diversos accessos . Connexions de corrent directe de 220v al mateix espai de representació de l’espectacle o relativament proper, per fer arribar un allargador. ALTRES ASPECTES A TENIR EN COMPTE: · L’espai pot ser interior (gimnàs, aula) o exterior (pista poliesportiva o similar). Si es vol fer a l’exterior cal preveure alternativa en cas de pluja, vent fort i/o altres inclemències. · Sense grades o amb la possibilitat que no hi hagi accés a aquestes · Informeu, si us plau, si teniu equip de so disponible i característiques d'aquest. · Informeu, si us plau, si teniu projector de vídeo i pantalla. (no és imprescindible) · Una taula perquè la companyia hi pugui col·locar el control tècnic · Un camerino o sala que quedi tancada, on l’artista es pugui canviar i preparar per a la funció · Aigua mineral per l’artista i el/la tècnic/a La cia. arribarà a l'escola una hora i mitja abans de l'espectacle (a les 9:30 h) per escalfar i fer el muntatge. Reserva fins a un màxim de 100 joves, en un únic passi.