Temporada passada
Estàs consultant una activitat d'una temporada passada.
Activitats
>
Teatre
>
Visites tècniques al TNC 24-25
Visites tècniques al TNC 24-25
Equips TNC
Visita guiada a les instal·lacions del teatre. Cicles formatius
Teatre
Visita guiada
Visites específiques per a alumnes d'estudis artístics i tècnics amb la possibilitat de centrar-les en la matèria d'estudi del curs.
Lloc
Teatre Nacional de Catalunya
Cicle/edat
- FP Grau Mitjà (16-99 anys)
- Cicle formatiu Grau Superior
- ERE Grau Mitjà (16-99 anys)
Sessions
vespre
Durada
60-90 min
Idiomes
- Català
També et pot interessar...
Aquí pots trobar totes les programacions educatives dels sis equipaments
Teatre
Dansa
Música
Formació
10 de gener
Jornada d'arts escèniques i musicals de laCultivadora a Lleida
Altres (18-99)
laCultivadora
El dissabte dia 10 de gener tindrà lloc la primera jornada de formació per a professorat de totes les etapes educatives organitzada de forma conjunta pels sis equipaments d’arts escèniques i musicals (L’Auditori, el Gran Teatre del Liceu, el Mercat de les Flors, el Palau de la Música Catalana, el Teatre Lliure i el Teatre Nacional de Catalunya) sota el paraigua de laCultivadora, el Programa de cultura i educació dels Departaments de Cultura i d’Educació i formació professional i l’Ajuntament de Lleida, que tindrà lloc a l'Auditori Municipal Enric Granados, de Lleida. L’objectiu de la trobada és oferir una formació transversal en dansa, teatre i música perquè el professorat vibri amb l’experiència que ofereixen les arts en viu. En aquesta formació s'oferiran eines i recursos per millorar la sensibilitat artística dels docents i facilitar la transferència a l'aula d'exercicis per estimular el gaudi de les arts. La formació es dividirà en 3 blocs:BLOC 1 | EXPERIENCIALEls participants realitzaran tres sessions de formació vivencial. Una hora dedicada a cos i moviment, una segona hora dedicada a les arts escèniques i una tercera hora dedicada al llenguatge musical.BLOC 2 | PRESENTACIÓ DE PROJECTESEs presentarà el projecte de la Cultivadora i els programes educatius dels equipaments escènics implicats.BLOC 3 | ÀGORAEs realitzarà una dinàmica per detectar les necessitats dels docents que treballin en el territori on es realitzi la formació per després poder implementar accions que millorin la situació de les arts en l'educació.PER INSCRIURE-US CLIQUEU AQUÍ
Òpera
Espectacle
Del 20 de febrer al 2 de març de 2026
La cuina de Rossini
Primària (6-12)
Liceu
Rossini és un dels grans compositors de tots els temps. La seva llegendària facilitat per compondre i el seu geni creatiu no tenen parangó. Diu la llegenda que, tot sent una celebritat, en sentir Norma de Vincenzo Bellini, va deixar d’escriure Música. Amb la voluntat d’acostar la figura i l’obra de Rossini a tots els públics, el Gran Teatre del Liceu ha confeccionat un espectacle en què s’explica la història de dos joves, el Ross i la Isabella, els quals, en un viatge d’amistat i de descoberta, s’endinsaran en un món fascinant que els portarà fins a les òperes del geni de Pesaro. Una història fascinant i plena de contrastos on els joves protagonistes s’adonaran que la diferència els enriqueix i en la qual modernitat i tradició es troben per entendre’s i complementar-se. Valors com la passió per la música, els hàbits saludables, la superació i el respecte els acompanyaran en aquesta aventura.Rossini, a banda de la seva genialitat com a músic, era un apassionat de la cuina. Les receptes de La cuina de Rossini, en aquest cas, no seran només culinàries.
Dansa
Espectacle
Del 17 al 19 de febrer de 2026
Molar. Espectacle a l'aula
1r ESO, 2n ESO, 3r ESO, 4t ESO, 1r Batxillerat, 2n Batxillerat (12-18)
Mercat de les Flors
MOLAR és un solo de dansa que ens parla sobre la felicitat. Sobre la felicitat entesa com allò que representem i que té normes de comportamentconsensuades. Ens parla sobre la felicitat i sobre la seva personificació, sobre aquelles imatges estereotipades que relacionem directament ambestats d’eufòria i de benestar. El treball presenta diferents (re)personificacions de la felicitat amb el cos com a principal agent, així com algunes petites intervencions visuals que ens ajuden a qüestionar encara més la idea de comerç de les emocions. En aquest cas, tenim especial interès en afrontar les emocions com una cosa que (re)coneixem, que (re)presentem i que ens (re)posiciona.El cos que es mou, l’intèrpret, està generant afectes; el seu compromís i objectiu és ser un disparador del que ja tenim. D’aquesta manera, ésimportant la forma en com el cos es compromet a l’estructura i la seva memòria per tal de disparar un moviment que evoca un estat de confort ifelicitat, un estat que no és necessàriament individual i pertany a la massa. La mobilització de la massa i la seva identificació amb les emocions són d’especial interès en aquest treball. D’aquesta manera, es plantegen emocions col·lectives com una font de moviment important per a la societat actual. En aquest cas, allò èpic del futbol és un gran exemple. D’altra banda, a causa dels nous procediments publicitaris, se’ns presenta la felicitat com una cosa que es pot comprar, que es pot aconseguir i ens demana, constantment, no deixar de consumir la felicitat que busquem. S'espera que el públic estigui de peu o trobi el seu lloc durant la peça. MOLAR ha estat present en festivals de renom com: Festival Sismògraf, Fira Tàrrega, TNT, La Casa Encendida, Santarcangelo Festival, Terni Festival, Tanzwerkstatt Europa o Flare Festival, i segueix en gira i amb opcions de ser compartit.NECESSITATS IMPRESCINDIBLES (SI NO ES COMPLEIXEN, NO ESPOT FER L'ESPECTACLE): · Espai mínim: 10 * 10 m (no cal que sigui quadrat) · Espai amb diversos accessos . Connexions de corrent directe de 220v al mateix espai de representació de l’espectacle o relativament proper, per fer arribar un allargador. ALTRES ASPECTES A TENIR EN COMPTE: · L’espai pot ser interior (gimnàs, aula) o exterior (pista poliesportiva o similar). Si es vol fer a l’exterior cal preveure alternativa en cas de pluja, vent fort i/o altres inclemències. · Sense grades o amb la possibilitat que no hi hagi accés a aquestes · Informeu, si us plau, si teniu equip de so disponible i característiques d'aquest. · Informeu, si us plau, si teniu projector de vídeo i pantalla. (no és imprescindible) · Una taula perquè la companyia hi pugui col·locar el control tècnic · Un camerino o sala que quedi tancada, on l’artista es pugui canviar i preparar per a la funció · Aigua mineral per l’artista i el/la tècnic/a La cia. arribarà a l'escola una hora i mitja abans de l'espectacle (a les 9:30 h) per escalfar i fer el muntatge. Reserva fins a un màxim de 100 joves, en un únic passi.
Música
Assistència a assaig
Del 10 d'octubre de 2025 al 29 de maig de 2026
Assaigs amb l'OBC
Secundària, Cicle formatiu Grau Superior (12-99)
L’Auditori
On la música pren forma: viu un assaig de l’OBC des de dinsL’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC) obre les portes dels seus assajos generals perquè l’alumnat de secundària, batxilerat i cicles formatius visqui una experiència auditiva única. Assaigs amb l’OBC ofereix l’oportunitat de descobrir, en directe, com es prepara una orquestra professional de més de noranta músics abans del gran concert.Una proposta immersiva per conèixer la història del conjunt i observar de prop com, a través del diàleg constant entre director i intèrprets, es dona forma a les simfonies del repertori final: afinant els instruments, ajustant el tempo, modulant les dinàmiques de les seccions i polint l’expressió sonora fins a assolir la precisió i l’emoció desitjades.L’activitat inclou una introducció pedagògica a càrrec d’una divulgadora musical de L’Auditori (30 minuts), l'assistència a la primera part de l’assaig* (45 minuts), un espai final per a resoldre dubtes (15 minuts) i materials didàctics complementaris per a treballar a l’aula.*La primera part de l’assaig pot coincidir o no amb l’obra principal del concert, segons decisió del director.Us animem a revisar el programa de l’OBC per conèixer la totalitat de les obres que escoltareu. * excepcionalment, l’ordre del repertori es podria veure alterat a última hora segons el criteri del director.10/10/2025 - Quart concert per a piano de Beethoven – Dir. Ludovic Morlot17/10/2025 - La Segona de Brahms – Dir. Matthias Pintscher24/10/2025- La Segona de Schumann – Dir. Stephanie Childress07/11/2025 - Fantasia Carmen i Rapsòdia espanyola – Dir. Ludovic Morlot21/11/2025 - El llac dels cignes – Dir. Josep Caballé12/12/2025 - Danses de West Side Story – Dir. Ludovic Morlot19/12/2025 - Concert per a violoncel d’Elgar – Dir. Jakub Przybycien16/01/2026 - La Quarta de Brahms – Dir. Eun Sun Kim30/01/2026 - Simfonia del nou món de Dvorak – Dir. Ludovic Morlot06/02/2026 - La Quinzena de Xostakóvitx – Dir. Leonidas Kavakos13/02/2026 - La Segona de Sibelius – Dir. Anthony Hemus20/02/2026 - La Primera de Schumann – Dir. Giedre Slekyte27/02/2026 - La Fantástica de Berlioz – Dir. Louis Langrée06/03/2026 - La Setena de Dvořák– Dir. Pablo González20/03/2026 - La Gran de Schubert – Dir. Juanjo Mena27/03/2026 - Un americà a París de Gershwin – Dir. Ludovic Morlot10/04/2026 - La Segona de Rakhmàninov – Dir. Stephanie Childress17/04/2026 - Images de Debussy – Dir. Thomas Sondergard29/05/2026 - Concert per a violí de Brahms – Dir. Ludovic MorlotMés informació sobre l'OBC: Amb una llarga trajectòria, fundada el 1944 per Eduard Toldrà, l’OBC és actualment un instrument compromès amb el gran repertori simfònic, el patrimoni musical català i la nova creació; un altaveu de la modernitat musical al sud d’Europa amb un fort compromís social i fortament arrelat a la seva ciutat. A la temporada 2022-23, l’orquestra inicià una nova etapa, amb Ludovic Morlot com a nou Director Titular i Marta Gardolińska com a Principal Directora Convidada.Al llarg de la seva història, l’OBC ha estat dirigida per batutes tan destacades com Sergiu Celibidache, Valeri Gergiev, Christopher Hogwood, Mariss Jansons, Jesús López Cobos, Witold Lutosławski, Yehudi Menuhin, Mstislav Rostropóvitx, Kent Nagano o Heitor Villa-Lobos, entre d’altres.L’orquestra col·labora habitualment amb els grans artistes del panorama internacional, com Lang Lang, Janine Jansen, Mischa Maisky, Frank Peter Zimmermann, Arcadi Volodos, Vilde Frang, Pinchas Zukerman, Martha Argerich, Steven Isserlis, Patricia Kopatchinskaja, Renaud Capuçon, Yuja Wang, Khatia Buniatishvili i Hilary Hahn, entre molts d’altres.El seu compromís amb la nova creació l’ha dut a impulsar encàrrecs als creadors més destacats a nivell nacional i internacional, com Hèctor Parra, Bernat Vivancos, Thomas Adès, Joan Magrané, Raquel García-Tomàs, Luca Francesconi, David Lang o Cassandra Miller.Des de fa uns anys, l’OBC desenvolupa una ambiciosa estratègia de posicionament internacional, intensificant la seva presència en entorns digitals i projectant gires com les que l’han dut a actuar en sales tant icòniques com el Musikverein i el Konzerthaus de Viena, el Concertgebouw d’Amsterdam, el Royal Albert Hall de Londres, el Carnegie Hall de Nova York o el Suntory Hall de Tokio.Guia d’anticipació al concert per a persones amb TEA disponible a l’apartat de Recursos
Teatre
Procés de creació
12 de març
Projecte en Òrbita3
1r ESO, 2n ESO, 3r ESO, 4t ESO, 1r Batxillerat, 2n Batxillerat (12-18)
Teatre Nacional de Catalunya
El Projecte en Òrbita3, és la proposta del Servei Educatiu i Social del TNC que combina en un sol projecte processos d’aprenentatge amb processos de servei a la comunitat.A través del teatre comunitari, donem veu a col·lectius que es troben en una situació de vulnerabilitat i els posem en contacte amb joves de diferents instituts per tal d'apropar els dos mons. Així, els participants es formen tot treballant sobre necessitats reals de l’entorn amb l’objectiu de millorar-lo.El procés culminarà en una trobada amb tots els instituts que hagin fet la peça i amb el col·lectiu que haurà treballat en paral·lel al TNC per compartir les creacions de tothom i establir un diàleg participatiu.El TNC oferirà un Projecte en Òrbita3 a tres instituts durant un trimestre.Més informació aquí.Aquesta activitat es sol·licita a través de la Convocatòria unificada de programes i capacitació (CUP) del Consorci d'Educació. Per a més informació escriviu a serveieducatiu@tnc.cat.
Teatre
Procés de creació
12 de març
Projecte en Òrbita6
1r ESO, 2n ESO, 3r ESO, 4t ESO, 1r Batxillerat, 2n Batxillerat (12-18)
Teatre Nacional de Catalunya
El Projecte en Òrbita6, és la proposta del Servei Educatiu i Social del TNC que combina en un sol projecte processos d’aprenentatge amb processos de servei a la comunitat.A través del teatre comunitari, donem veu a col·lectius que es troben en una situació de vulnerabilitat i els posem en contacte amb joves de diferents instituts per tal d'apropar els dos mons. Així, els participants es formen tot treballant sobre necessitats reals de l’entorn amb l’objectiu de millorar-lo.Durant el procés, de dos trimestres de durada (primer i segon trimestre), els alumnes coneixeran les persones participants, els seus interessos, el seu dia a dia... I la proposta per als instituts és participar de la peça des de la vessant tècnica, dissenyant i elaborant elements escenogràfics, d'attrezzo, vestuari, etc. i també participaran com a intèrprets en alguna de les escenes de la peça.El TNC oferirà un Projecte en Òrbita6 a dos instituts durant dos trimestres.Més informació aquí.Aquesta activitat es sol·licita a través de la Convocatòria unificada de programes i capacitació (CUP) del Consorci d'Educació. Per a més informació escriviu a serveieducatiu@tnc.cat.
Música
Òpera
Formació
14 de març
Matí LiceuAprèn 3
Altres (18-99)
Liceu
MATINS LICEUAPRÈNPROGRAMA DE FORMACIÓ EN MÚSICA I ARTS ESCÈNIQUES* Què son els Matins LiceuAprèn?Mòduls d'aprofundiment en diferents aspectes de l'educació artística i musical inspirats en l'òpera i en els nostres espectacles.Matins de dissabte per aprendre, per compartir i per experimentar amb l'òpera, la música i amb les arts escèniques.Espais de treball on els recursos i la reflexió educativa sorgiran de la pròpia experiència pràctica.Espais per viure l'òpera, la música i les arts escèniques des d’una mirada transversal. Espais per posar en valor l’expressió, el coneixement i la creativitat en el context educatiu.Espais oberts a qualsevol docent interessat en créixer en aquest àmbit tingui els coneixements i les sensibilitats que tingui. Recomanem l'assistència de docents de diverses especialitats d’un mateix centre.Espais gratuïts de formació per a docents.Places limitades. Prioritat per als docents de centres educatius que assistiran a algun dels nostres espectacles de la temporada.Dates de la temporada 2025-2026:Matí LiceuAprèn 1: Dissabte 18 d'octubre de 10:00 a 14:00hMatí LiceuAprèn 2: Dissabte 24 de gener de 10:00 a 14:00hMatí LiceuAprèn 3: Dissabte 14 de març de 10:00 a 14:00h*Formació reconeguda pel Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya (12 hores). L'assistència al 80% dels tres mòduls d'aprofundiment et permetrà obtenir el reconeixement de la formació. També es pot assistir a qualsevol dels tres mòduls sense necessitat de completar el programa de formació.Continguts del Matí LiceuAprèn 3Mòdul d’aprofundiment en audició i creació musicalAmb l'equip LiceuAprènActivitats d’audició musical que permetin treballar conceptes musicals bàsics des de les diferents dimensions de l’escolta: sensorial, expressiva i musical.Eines i recursos per a la improvisació i la creació musical a l’aula.Estratègies per incloure l'audició i la creació musical en la pràctica educativa.Propostes per treballar les músiques dels espectacles des d’una perspectiva competencial i global.Reflexió sobre l’impacte de la música en el desenvolupament cognitiu i emocional dels alumnes.Per a més informació, podeu consultar el dossier de presentació Formació Matins LiceuAprèn a l'apartat de recursos o en el següent ENLLAÇ.
Teatre
Formació
Del 1 d'octubre de 2025 al 17 de juliol de 2026
Formacions a mida per a claustres
I3, I4, I5, Primària, Secundària, Cicle formatiu Grau Superior, ERE Grau Mitjà, Educació Especial, Escoles Municipals de Música (3-99)
Teatre Nacional de Catalunya
L'equip del Servei Educatiu i Social de Teatre Nacional de Catalunya es desplaça al vostre centre per oferir formacions personalitzades per utilitzar les arts escèniques en el dia a dia de l'aula.Volem oferir recursos als docents perquè puguin utilitzar les arts escèniques com a eina d'aprenentatge dins dels projectes d'aula i d'escola.Després d'escoltar les necessitats de l'equip directiu, dissenyem una formació de 10 hores que s'adeqüi a la realitat i expectatives del centre.Per contractar aquestes formacions caldrà que us poseu en contacte amb el Servei Educatiu i Social del TNC a través del correu serveieducatiu@tnc.cat.
Dansa
Espectacle
Del 13 al 15 d'abril de 2026
Paisatges Estudi #2 a l'aula
1r, 2n, 3r, 4t (6-10)
Mercat de les Flors
Paisatges. ESTUDI #2 és un espectacle participatiu de dansa contemporània ideat per a infants de 6-10 anys.Després de l'èxit de PAISATGES. Estudi #1, el col·lectiu CreaMoviment continua explorant amb la cinta de paper en el context d'experiències artístiques d'autèntica participació per part del públic assistent, oferint un espai on s'esdevingui la pràctica i l'experiència sensorial.En aquest Estudi #2 les intèrprets intervenen qualsevol espai amb la seva presència, el seu cos en moviment, i la seva relació amb els observadors i el material proposat. La cinta de paper dibuixa límits, interseccions, àrees i volums. Les línies sumen, es multipliquen, projecten, es traslladen en translació, o bé en rotació a partir d'un punt fix; les figures planes poden manipular-se i esdevenir tridimensionals. La línia recta que sura...La dramatúrgia de l'espectacle es basa de nou en la tensió entre l'espai buit i l'espai ple, el caos i l'ordre, prenent com a inspiració l'ordenació de la matèria a la natura. La seqüència coreogràfica intercala moments de participació al llarg de tota la peça posant en diàleg la lliure circulació i el límit, la participació dinàmica i l'observació estàtica.La proposta sonora continua apostant per la música en directe amb peces clàssiques per a piano de compositors com Alfredo Casella i Domenico Scarlatti.REQUISITS IMPRESCINDIBLES (SI NO ES COMPLEIXEN NO ES POT FER L'ESPECTACLE): · Per a grups de 25 persones. Espai diàfan d’un mínim de 10 * 10 m (no cal que sigui quadrat) · És important que l’espai estigui net perquè en algunes dinàmiques de l’espectacle els ballarins i els infants s’estiren a terra ALTRES ASPECTES A TENIR EN COMPTE:· Informeu, si us plau, si teniu equip de so disponible i característiques d'aquest. · Connexions de corrent directe de 220v al mateix espai de representació de l’espectacle · Un camerino o sala que quedi tancada, on els/les artistes es puguin canviar i deixar les seves pertinences · Aigua mineral per la companyia . La cia. arribarà a l'escola una hora abans de l'espectacle (a les 8:30 h) per escalfar i fer el muntatge. Reserva per dos grups classe, fins a 50 infants, que es dividiran en dues funcions: primera sessió a les 9:30h i segona sessió a les 10’30h o 11h.
Música
Espectacle
Del 18 al 22 de maig de 2026
Tutti fan Piu
I2, I3 (2-4)
L’Auditori
Obrim les ales, alcem el vol: un concert a través dels ocells i les músiques d’arreu del món Ànecs, gallines, lloros, estruços i pingüins conviden els infants a emprendre el vol per descobrir músiques d’estils i territoris ben diversos. Amb el concert Tutti fan piu, un grup de cinc músics amb vestuaris estrafolaris omplirà L’Auditori de plomes i melodies il·lusòries que ens faran ballar i cantar amb instruments poc habituals i llengües llunyanes. Amb els arranjaments brillants de Marta Roma i les il·lustracions delicades de Rebeca Luciani, aquest espectacle ens transportarà pels racons més remots d’Europa, Àsia i Amèrica per explorar la varietat d’ocells i ritmes que habiten aquests indrets. L’activitat inclou una sessió prèvia de formació pel professorat, així com un dossier pedagògic amb materials per treballar a l’aula abans i després del concert: guies d’audició, partitures, activitats, materials audiovisuals i una breu descripció de les espècies d’ocells protagonistes de l’obra. Sessió de formació obligatòria: 3 de febrer del 2026 de 09h a 14:30h Sessió de formació reconeguda pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.Guia d’anticipació al concert per a persones amb TEA disponible a l’apartat de Recursos
Teatre
Espectacle
13 de maig
El Firmament
1r Batxillerat, 2n Batxillerat, FP Grau Mitjà, Altres, Cicle formatiu Grau Superior (16-99)
Teatre Nacional de Catalunya
Què pensaran les dones del futur sobre els nostres esperits? Què haurem fet per deixar-los un llegat digne?Som a l’any 1759. Dotze dones hauran de decidir sobre el cos d'una altra. Decidir si està embarassada o no. Decidir si viurà o morirà.La varietat de veus i vivències que conviuen a El Firmament ofereix una plataforma privilegiada per explorar la infinita gamma de grisos que defineix l’experiència humana. Una oportunitat per posar en valor la veu múltiple de la feminitat: diversa, contradictòria, plena de matisos, que farà difícil arribar a un veredicte clar.Aquest matriarcat no s’acaba amb el que veureu sobre l’escenari. Tot el procés ha estat nodrit per centenars de dones i la seva presència serà dins de l’obra com el rastre que deixa un cometa al cel.Durada total de la sessió: 165 minuts.
Òpera
Projecte de llarg recorregut
30 d'abril
"La vida en general" amb WERTHER
3r ESO, 4t ESO, 1r Batxillerat, 2n Batxillerat (14-18)
Liceu
LiceuAprèn desplega un programa d’acompanyament per a tots aquells centres de secundària interessats a apropar els seus alumnes a l’òpera i explorar tot el potencial que aquest gènere pot tenir en la formació humanista dels joves.El projecte “La vida en general” ofereix als docents espais de formació i debat per treballar curricularment al voltant d'un títol d’òpera i fer-ho des de diferents perspectives: l’escolta, l’expressió des de diferents llenguatges, el coneixement, el pensament crític i la creativitat.El programa inclou l’assistència amb els alumnes implicats en el projecte a l’assaig general de l’òpera que es treballi.Per altra banda, un dels objectius principals del programa serà portar els joves a reflexionar i dialogar sobre alguna temàtica present a l’òpera des de la seva mirada i des de la seva realitat. En el cas de Werther, de Jules Massenet, posarem el focus en estats emocionals que ens poden generar un profund malestar i desequilibri intern. Aquest diàleg es vehicularà a través d’un taller en els centres educatius uns dies després de veure l’òpera al Liceu.Descobreix Werther a la programació del Liceu El programa es durà a terme amb la col·laboració de persones i entitats provinents tant de l’àmbit artístic com d’altres àmbits del pensament i la recerca.El projecte* consta de:1 sessió de formació comuna per a tots els docents que participin en el programa “La vida en general” amb un dels títols que s’ofereixen: L’elisir d’amore, Manon Lescaut o Werther.1 sessió de formació específica per als docents del títol d’òpera en qüestió.Treball entorn de l’òpera escollida en el centre educatiu.Assistència del grup d’alumnes implicat en el projecte a l’assaig general d’aquesta òpera.1 Taller artístic per a l’alumnat en el centre educatiu al voltant de la temàtica de l’òpera.Sessió de cloenda per a l’alumnat al Liceu: compartint reflexions i establint ponts amb algun expert o entitat referent.Materials de suport *Programa en procés de reconeixement de 15 hores de formació per part del Departament d’Educació.Com en tots els projectes de LiceuAprèn i donada la globalitat de llenguatges que trobem a l’òpera, recomanem que a aquesta formació hi assisteixin diferents docents d’un mateix centre per tal de poder desenvolupar el projecte des de diferents àmbits curriculars. Es donarà prioritat d’assignació a aquells centres educatius que tinguin més d’una persona del claustre inscrita a la formació. El programa va destinat a docents que treballin amb alumnat de segon cicle d’ESO i Batxillerat.CRONOGRAMA DEL PROJECTE:Sessió de formació comuna “La vida en general” per al professorat al Liceu7 d’octubre de 16:00 a 20:00La vida en general amb WERTHER: Formació per al professorat al Liceu: 11 de febrer de 16:00 a 20:00Assaig general: 30 d’abril a les 17:00Taller per a l’alumnat als centres educatius (a determinar)Sessió de cloenda per a l’alumnat al Liceu: compartint reflexions i establint ponts amb algun expert o entitat referent (a determinar)REQUISITS DE PARTICIPACIÓ:La participació dels centres en el projecte "La vida en general" està subjecta a un nombre limitat de places. La reserva sota demanda no garanteix l'acceptació directa al projecte. Per a la selecció dels centres educatius es tindran en compte els següents criteris: Compromís del centre d’integrar diferents àmbits curriculars en el desenvolupament del projecte.Assistència a la formació d’un mínim de dos docents del centre educatiu, preferentment vinculats a diferents àmbits curriculars.Compromís de donar continuïtat a l’aula de les propostes tant de la formació per al professorat com del treball de l’artista amb els alumnes.Suport de l’equip directiu per facilitar la implementació del projecte.Disposar dels espais i condicions necessàries per desenvolupar el projecte amb els alumnes i facilitar l’organització del taller de l’artista convidat al centre educatiu. Per a més informació, podeu consultar el dossier informatiu que trobareu al següent ENLLAÇ o escriure un correu a liceuapren@liceubarcelona.cat