Activitats > Dansa > Molar. Espectacle a l'aula

Molar. Espectacle a l'aula

Molar. Espectacle a l'aula

Quim Bigas

Espectacle a l'aula - Grada Jove

Dansa
Espectacle

MOLAR és un solo de dansa que ens parla sobre la felicitat. Sobre la felicitat entesa com allò que representem i que té normes de comportament

consensuades. Ens parla sobre la felicitat i sobre la seva personificació, sobre aquelles imatges estereotipades que relacionem directament amb

estats d’eufòria i de benestar. El treball presenta diferents (re)personificacions de la felicitat amb el cos com a principal agent, així com algunes petites intervencions visuals que ens ajuden a qüestionar encara més la idea de comerç de les emocions. En aquest cas, tenim especial interès en afrontar les emocions com una cosa que (re)coneixem, que (re)presentem i que ens (re)posiciona.

El cos que es mou, l’intèrpret, està generant afectes; el seu compromís i objectiu és ser un disparador del que ja tenim. D’aquesta manera, és

important la forma en com el cos es compromet a l’estructura i la seva memòria per tal de disparar un moviment que evoca un estat de confort i

felicitat, un estat que no és necessàriament individual i pertany a la massa.  La mobilització de la massa i la seva identificació amb les emocions són d’especial interès en aquest treball. D’aquesta manera, es plantegen emocions col·lectives com una font de moviment important per a la societat actual. En aquest cas, allò èpic del futbol és un gran exemple. D’altra banda, a causa dels nous procediments publicitaris, se’ns presenta la felicitat com una cosa que es pot comprar, que es pot aconseguir i ens demana, constantment, no deixar de consumir la felicitat que busquem. S'espera que el públic estigui de peu o trobi el seu lloc durant la peça. 

MOLAR ha estat present en festivals de renom com: Festival Sismògraf, Fira Tàrrega, TNT, La Casa Encendida, Santarcangelo Festival, Terni Festival, Tanzwerkstatt Europa o Flare Festival, i segueix en gira i amb opcions de ser compartit.

NECESSITATS IMPRESCINDIBLES (SI NO ES COMPLEIXEN, NO ESPOT FER L'ESPECTACLE):

 · Espai mínim: 10 * 10 m (no cal que sigui quadrat) 

 · Espai amb diversos accessos 

. Connexions de corrent directe de 220v al mateix espai de representació de l’espectacle o relativament proper, per fer arribar un allargador. 

ALTRES ASPECTES A TENIR EN COMPTE: 

 · L’espai pot ser interior (gimnàs, aula) o exterior (pista poliesportiva o similar). Si es vol fer a l’exterior cal preveure alternativa en cas de pluja, vent fort i/o altres inclemències. 

· Sense grades o amb la possibilitat que no hi hagi accés a aquestes 

· Informeu, si us plau, si teniu equip de so disponible i característiques d'aquest. 

· Informeu, si us plau, si teniu projector de vídeo i pantalla. (no és imprescindible) 

· Una taula perquè la companyia hi pugui col·locar el control tècnic 

· Un camerino o sala que quedi tancada, on l’artista es pugui canviar i preparar per a la funció 

· Aigua mineral per l’artista i el/la tècnic/a 

La cia. arribarà a l'escola una hora i mitja abans de l'espectacle (a les 9:30 h) per escalfar i fer el muntatge. 

Reserva fins a un màxim de 100 joves, en un únic passi.  

Fitxa artística
  • Un treball de: Quim Bigas Bassart
  • Assistència de moviment: Søren Linding Urup
  • Reconeixement: Diego Gil Tizzoni
  • Veu: Toni Nieva, Raquel Tomàs, Cristina Hernández Cruz i Javier Cuevas
  • Vídeos: Quim Bigas (font: Youtube)
  • Tècnica: Pau Matas
  • Producció: Anna Bohigas i Inés Lambisto
  • Amb la col·laboració de Fira Tàrrega - Suport a la Creació i El Graner.
  • Amb el suport de L’Estruch-Sabadell i Ajuntament de Malgrat de Mar. 
  • Descobrir i apropar els codis de la dansa de creació contemporània 
  • Promoure la formació en l’observació activa i crítica de la dansa.
  • Aprendre a ser un espectador sensible en les arts escèniques. 
  • Promoure la dansa com a eina d’expressió artística i comunicació. 
  • Utilitzar i aprendre del moviment i la dansa per a créixer i socialitzar-se.
  • Estimular la creativitat i la imaginació 
  • Provocar un interès en la pràctica de la dansa. 
  • Escoltar i participar d’un col·loqui després de la funció amb el/la coreògrafa i intèrprets de l’espectacle.  
"MOLAR" és una peça que posa el focus en "la felicitat" com un estat amb normes de comportament, una cosa que interpretem. El treball parteix d'imatges icòniques vinculades a la felicitat (la publicitat de Coca-Cola, l'eufòria d'un gol, l'emoció d'una persona hipermotivada) per qüestionar la idea del comerç de les emocions.Amb el cos com a principal agent, la peça presenta diferents (re)personificacions de la felicitat. L'intèrpret busca generar afectes en el públic, evocant un estat de confort que pertany a la massa i no només a l'individu. En aquest sentit, el projecte investiga les emocions col·lectives, com les viscudes en el món del futbol, i com aquestes mobilitzen la societat.A la vegada, "MOLAR" critica com els procediments publicitaris actuals ens presenten la felicitat com un producte que es pot comprar, impulsant un consum constant per assolir-la.

Data

  1. Febrer de 2026

    17, 18 i 19

Lloc

Aula (al centre escolar)

Cicle/edat

  • 1r ESO (12-13 anys)
  • 2n ESO (13-14 anys)
  • 3r ESO (14-15 anys)
  • 4t ESO (15-16 anys)
  • 1r Batxillerat (16-17 anys)
  • 2n Batxillerat (17-18 anys)

Sessions

matí

Durada

Menys de 60 min

Preus

espectacle a l'aula. 100 alumnes

300,00 €

Tens algun dubte?

També et pot interessar...

Aquí pots trobar totes les programacions educatives dels sis equipaments