Recursos > Document > Dossier de creació: FAULA (Cèl·lula #6)

Dossier de creació: FAULA (Cèl·lula #6)

Dansa
Document
Dossier de creació: FAULA (Cèl·lula #6)

Recurs destinat a Docent i Per aplicar a l'aula

"FAULA" és la nova creació de gran format de Roser López Espinosa per al projecte Cèl·lula #6 del Mercat de les Flors. La peça és una exploració sobre el grup, els cossos col·lectius i la interdependència, dirigint la mirada cap a allò fabulós i a una amalgama de criatures fantàstiques per celebrar tot el que tenim d'extraordinari.

Aquesta peça és un nou capítol en la investigació de Roser López Espinosa sobre el que podem construir plegats. Partint de la idea que dins de cada món n'hi ha molts de possibles, "FAULA" explora els fils que ens connecten i els vincles que ens sostenen.

La proposta s'articula sobre diversos eixos:

  • La fabulació com a força: L'obra busca revifar la capacitat d'imaginar, de crear altres realitats que, en ser projectades, es fan possibles. És una invitació a connectar amb allò que som com a espècie a través de la invenció i la meravella.
  • El cos col·lectiu: Vuit intèrprets treballen la idea d'un "puzle, un cos fet de cossos interconnectats". Aquest cos col·lectiu, que pot semblar impossible, avança gràcies a la confiança mútua i la força del grup, donant lloc a "criatures fabuloses" i efímeres.
  • Inspiració en la natura: Seguint la línia de treballs anteriors com L'estol, la coreògrafa s'inspira en la bellesa imperfecta dels éssers vius.

"FAULA" és una celebració de tot allò extraordinari que hi ha en nosaltres i de la meravella que fa possible allò que semblava impossible.

Dossier de creació: FAULA (Cèl·lula #6)
Recurs relacionat amb l'activitat: CÈL·LULA #6: Faula . Mercat de les Flors
Document

Recursos relacionats

Altres recursos que podrien interessar-te
Teatre
Document
Destinataris : Docent, Per aplicar a l'aula
Teatre Lliure
Recurs relacionat amb l'activitat: Manifest Mangione .
Els dossiers de Pensament crític són un material d’acompanyament que vol apropar la noció de la crítica teatral als joves, no per formar crítics  professionals sinó perquè les eines que fa servir la crítica fomenten una actitud activa de l’espectador que ens sembla imprescindible d’incentivar. Despertar el sentit crític permet mirar el món d’una altra manera més enllà del teatre. Ajuda a qüestionar-se les coses, a entendre la complexitat i la confrontació d’idees. També és un exercici per (re)pensar l’obra, tornar a l’experiència des de l’anàlisi fent l’acció de rememorar allò viscut. Per aconseguir-ho, els dossiers de Pensament crític relacionen els espectacles programats amb determinats aspectes del llenguatge escènic.
Música
Dansa
Vídeo
Destinataris : Docent, Per aplicar a l'aula
Mercat de les Flors
Entrevista/Retrat Coreogràfic amb Montse Roig, on es parla de l'espectacle Kodama, una peça de dansa inspirada en els esperits dels arbres (Kodama) de la tradició japonesa. La creació parteix del projecte educatiu "Cos i moviment" del Mercat de les Flors. El virtuosisme es troba en la comunicació amb el públic, sobretot amb els infants, utilitzant elements com l'absurd, la poesia, i la màgia del teatre.
Teatre
Document
Destinataris : Docent, Per aplicar a l'aula
Teatre Lliure
Recurs relacionat amb l'activitat: Numa .
Les Petites crítiques són un material d’acompanyament que vol apropar la noció de la crítica teatral als infants i joves, no per formar crítics  professionals sinó perquè les eines que fa servir la crítica fomenten una actitud activa de l’espectador que ens sembla imprescindible d’incentivar. Despertar el sentit crític permet mirar el món d’una altra manera més enllà del teatre. Ajuda a qüestionar-se les coses, a entendre la complexitat i la confrontació d’idees. També és un exercici per (re)pensar l’obra, tornar a l’experiència des de l’anàlisi fent l’acció de rememorar allò viscut. Per aconseguir-ho, els dossiers de Petites crítiques relacionen els espectacles programats amb determinats aspectes del llenguatge escènic.
Teatre
Híbrid
Altres
Document
Destinataris : Per aplicar a l'aula, Docent
Teatre Nacional de Catalunya
Recurs relacionat amb l'activitat: El petit Guinovart: de l’obra al cos .
A través del joc, l'experimentació i els contes ajudem a apropar els alumnes al món artístic d’una manera més participativa i activa.Si, a més, voleu treballar d’una manera diferent a la proposada, podeu posar-vos en contacte amb nosaltres i us assessorarem sobre el material educatiu i les dinàmiques per adequar-les en cada cas.
Teatre
Document
Destinataris : Docent, Per aplicar a l'aula
Teatre Lliure
Recurs relacionat amb l'activitat: DO2 llops .
Les Petites crítiques són un material d’acompanyament que vol apropar la noció de la crítica teatral als infants i joves, no per formar crítics  professionals sinó perquè les eines que fa servir la crítica fomenten una actitud activa de l’espectador que ens sembla imprescindible d’incentivar. Despertar el sentit crític permet mirar el món d’una altra manera més enllà del teatre. Ajuda a qüestionar-se les coses, a entendre la complexitat i la confrontació d’idees. També és un exercici per (re)pensar l’obra, tornar a l’experiència des de l’anàlisi fent l’acció de rememorar allò viscut. Per aconseguir-ho, els dossiers de Petites crítiques relacionen els espectacles programats amb determinats aspectes del llenguatge escènic.
Teatre
Document
Destinataris : Docent, Per aplicar a l'aula
Teatre Lliure
Recurs relacionat amb l'activitat: Schattenwerfer (L’ombra de les coses) .
Les Petites crítiques són un material d’acompanyament que vol apropar la noció de la crítica teatral als infants i joves, no per formar crítics  professionals sinó perquè les eines que fa servir la crítica fomenten una actitud activa de l’espectador que ens sembla imprescindible d’incentivar. Despertar el sentit crític permet mirar el món d’una altra manera més enllà del teatre. Ajuda a qüestionar-se les coses, a entendre la complexitat i la confrontació d’idees. També és un exercici per (re)pensar l’obra, tornar a l’experiència des de l’anàlisi fent l’acció de rememorar allò viscut. Per aconseguir-ho, els dossiers de Petites crítiques relacionen els espectacles programats amb determinats aspectes del llenguatge escènic.Amb aquest espectacle volem parlar del recorregut del pa des de l'origen fins la taula. Per això trobareu en aquest dossier unrecull de lèxic relacionat específicament amb aquests i d’altres aspectes de l’espectacle.
Teatre
Document
Destinataris : Docent, Per aplicar a l'aula
Teatre Nacional de Catalunya
Amb aquesta guia podreu investigar i treballar més a fons tot el que envolta l'obra que vindreu a veure al teatre, el text, l'autoria, el context històric i la proposta escènica són part dels elements que podeu trobar en el document.A través de diferents propostes que us fem l'experiència amb l'espectacle serà més completa per a tot l'alumnat i permetrà compartir la vostra feina amb els altres assistents a les funcions.
Teatre
Document
Destinataris : Docent, Per aplicar a l'aula
Teatre Nacional de Catalunya
Recurs relacionat amb l'activitat: Llums a escena. Secundària .
Aquesta guia és un recull de materials que ajuden a entendre el taller LLums a escena, que realitzeu al TNC i les temàtiques en que s'enfoca.A través de propostes, dinàmiques i treballs ajudem a apropar els alumnes al món teatral d’una manera més participativa i activa.Si, a més, voleu treballar d’una manera diferent a la proposada, podeu posar-vos en contacte amb nosaltres i us assessorarem sobre el material educatiu i les dinàmiques per adequar-les en cada cas.
Música
Document
Destinataris : Artista, Docent, Per aplicar a l'aula
L’Auditori
Recurs relacionat amb l'activitat: Bandàstic .
En aquesta guia trobareu la informació referent al concert Bandàstic. El material que conté està creat com a anticipació per facilitar el seguiment d'aquest per a persones amb TEA.
Teatre
Document
Destinataris : Docent, Per aplicar a l'aula
Teatre Nacional de Catalunya
Recurs relacionat amb les activitats: La corona d'espines, Un dia al TNC: La corona d'espines .
Amb aquesta guia podreu investigar i treballar més a fons tot el que envolta l'obra que vindreu a veure al teatre, el text, l'autoria, el context històric i la proposta escènica són part dels elements que podeu trobar en el document.A través de diferents propostes que us fem l'experiència amb l'espectacle serà més completa per a tot l'alumnat i permetrà compartir la vostra feina amb els altres assistents a les funcions.
Teatre
Document
Destinataris : Per aplicar a l'aula, Docent
Teatre Nacional de Catalunya
Recurs relacionat amb les activitats: Sigues tortuga, Espectacle Sigues tortuga en itinerari .
Amb aquesta guia podreu investigar i treballar més a fons tot el que envolta l'obra que vindreu a veure al teatre. La temàtica, els personatges i la proposta escènica són part dels elements que podeu trobar en el document.A través de diferents propostes que us fem l'experiència amb l'espectacle serà més completa per a tot l'alumnat i permetrà compartir la vostra feina amb els altres assistents a les funcions.
Teatre
Document
Destinataris : Docent, Per aplicar a l'aula
Teatre Nacional de Catalunya
Recurs relacionat amb les activitats: Tarsius, Un dia al TNC: Tarsius .
Amb aquesta guia podreu investigar i treballar més a fons tot el que envolta l'obra que vindreu a veure al teatre, el text, l'autoria, el context històric i la proposta escènica són part dels elements que podeu trobar en el document.A través de diferents propostes que us fem l'experiència amb l'espectacle serà més completa per a tot l'alumnat i permetrà compartir la vostra feina amb els altres assistents a les funcions.