Dossier de pensament crític. Thauma (un poema escènic)
Recurs destinat a Docent i Per aplicar a l'aula
Material d'acompanyament per l'espectacle
Els Dossiers de pensament crític són un material d’acompanyament que vol apropar la noció de la crítica teatral als joves, no per formar crítics teatrals sinó perquè les eines que fa servir la crítica fomenten una actitud activa de l’espectador que ens sembla imprescindible d’incentivar.
Despertar el sentit crític permet mirar el món d’una altra manera, més enllà del teatre. Ajuda a qüestionar-lo, a entendre’n la complexitat i la confrontació d’idees. També és un exercici per (re)pensar l’obra, tornar a l’experiència des de l’anàlisi fent l’acció de rememorar allò viscut. Per aconseguir-ho, els Dossiers de pensament crític relacionen els espectacles programats amb determinats aspectes del llenguatge escènic.
Amb aquest espectacle volem aprofitar per treballar el teatre visual, la sorpresa i la il·lusió en relació amb l’art escènic i amb el món. Per això trobareu aquí un recull de lèxic i de material relacionat específicament amb aquests i altres aspectes de l’espectacle, i un seguit de preguntes i propostes de treball perquè pugueu fer-ne reflexió i valoració amb l’alumnat, més enllà de la primera impressió –el m’agrada/no m’agrada.