Temporada passada
Estàs consultant una activitat d'una temporada passada.
Activitats
>
Teatre
>
Llums a escena. Secundària 24-25
Llums a escena. Secundària 24-25

Equip Servei Educatiu TNC
Taller d'il·luminació escènica - Secundària
Teatre
Taller
Quan encenem un llum aconseguim molt més que il·luminar un espai, estem creant una atmosfera, transmetent emocions, evocant sensacions. Voleu saber com es prenen aquestes decisions a l’hora d’il·luminar un espai escènic?
Veniu a descobrir-ho al TNC i podreu crear i il·luminar les vostres pròpies escenes!
Lloc i sala
Teatre Nacional de Catalunya (Sala Servei Educatiu)
Cicle/edat
- 1r ESO (12-13 anys)
- 2n ESO (13-14 anys)
- 3r ESO (14-15 anys)
- 4t ESO (15-16 anys)
- 1r Batxillerat (16-17 anys)
- 2n Batxillerat (17-18 anys)
Sessions
No hi ha sessions disponibles.
Durada
90-120 min
Preus
Grup (30 places)
160,00 €
Idiomes
- Català
Tens algun dubte?
També et pot interessar...
Aquí pots trobar totes les programacions educatives dels sis equipaments
Teatre
Espectacle
Del 5 al 16 de novembre de 2025
Càndid o l'optimisme
1r Batxillerat, 2n Batxillerat, FP Grau Mitjà, Altres, Cicle formatiu Grau Superior, Universitat (16-99)
Teatre Lliure
Els clàssics Càndid, Werther i Els miserables, passats pel sedàs de les neovarietés de l’irreverent autor i director Miquel Mas Fiol, per parlar dels anhels, les dificultats i les contradiccions de la seva generació.Un jove optimista il·lustrat, embafat per una indigesta ingestió d’eslògans motivacionals.Una jove individualista romàntica, enfrontada a la mercantilització de la tristesa.I uns joves que intenten fer una revolta col·lectiva, apaivagats pels cants de sirena i les promeses d’èxit, fama i riquesa de lacultura mainstream.Podem, realment, imaginar un món lliure del neoliberalisme postmodern en què vivim?Podeu ampliar més informació aquí.
Òpera
Projecte de llarg recorregut
14 de març
"La vida en general" amb MANON LESCAUT
4t ESO, 1r Batxillerat, 2n Batxillerat (15-18)
Liceu
LiceuAprèn desplega un programa d’acompanyament per a tots aquells centres de secundària interessats a apropar els seus alumnes a l’òpera i explorar tot el potencial que aquest gènere pot tenir en la formació humanista dels joves.El projecte “La vida en general” ofereix als docents espais de formació i debat per treballar curricularment al voltant d'un títol d’òpera i fer-ho des de diferents perspectives: l’escolta, l’expressió des de diferents llenguatges, el coneixement, el pensament crític i la creativitat.El programa inclou l’assistència amb els alumnes implicats en el projecte a l’assaig general de l’òpera que es treballi.Per altra banda, un dels objectius principals del programa serà portar els joves a reflexionar i dialogar sobre alguna temàtica present a l’òpera des de la seva mirada i des de la seva realitat. En el cas de Manon Lescaut, de Giacomo Puccini, posarem el focus en la influència social i les aparences en les relacions personals. Aquest diàleg es vehicularà a través d’un taller en els centres educatius uns dies després de veure l’òpera al Liceu.Descobreix Manon Lescaut a la programació del Liceu El programa es durà a terme amb la col·laboració de persones i entitats provinents tant de l’àmbit artístic com d’altres àmbits del pensament i la recerca.El projecte* consta de:1 sessió de formació comuna per a tots els docents que participin en el programa “La vida en general” amb un dels títols que s’ofereixen: L’elisir d’amore, Manon Lescaut o Werther.1 sessió de formació específica per als docents del títol d’òpera en qüestió.Treball entorn de l’òpera escollida en el centre educatiu.Assistència del grup d’alumnes implicat en el projecte a l’assaig general d’aquesta òpera.1 Taller artístic per a l’alumnat en el centre educatiu al voltant de la temàtica de l’òpera.Sessió de cloenda per a l’alumnat al Liceu: compartint reflexions i establint ponts amb algun expert o entitat referent.Materials de suport *Programa en procés de reconeixement de 15 hores de formació per part del Departament d’Educació.Com en tots els projectes de LiceuAprèn i donada la globalitat de llenguatges que trobem a l’òpera, recomanem que a aquesta formació hi assisteixin diferents docents d’un mateix centre per tal de poder desenvolupar el projecte des de diferents àmbits curriculars. Es donarà prioritat d’assignació a aquells centres educatius que tinguin més d’una persona del claustre inscrita a la formació. El programa va destinat a docents que treballin amb alumnat 4rt d’ESO i Batxillerat.CRONOGRAMA DEL PROJECTE:Sessió de formació comuna “La vida en general” per al professorat al Liceu7 d’octubre de 16:00 a 20:00La vida en general amb MANON LESCAUT:Formació per al professorat al Liceu: 13 de gener de 16:00 a 20:00Assaig general: 14 de març a les 17:00Taller per a l’alumnat als centres educatius (a determinar)Sessió de cloenda per a l’alumnat al Liceu: compartint reflexions i establint ponts amb algun expert o entitat referent (a determinar)REQUISITS DE PARTICIPACIÓ:La participació dels centres en el projecte "La vida en general" està subjecta a un nombre limitat de places. La reserva sota demanda no garanteix l'acceptació directa al projecte. Per a la selecció dels centres educatius es tindran en compte els següents criteris: Compromís del centre d’integrar diferents àmbits curriculars en el desenvolupament del projecte.Assistència a la formació d’un mínim de dos docents del centre educatiu, preferentment vinculats a diferents àmbits curriculars.Compromís de donar continuïtat a l’aula de les propostes tant de la formació per al professorat com del treball de l’artista amb els alumnes.Suport de l’equip directiu per facilitar la implementació del projecte.Disposar dels espais i condicions necessàries per desenvolupar el projecte amb els alumnes i facilitar l’organització del taller de l’artista convidat al centre educatiu. Per a més informació, podeu consultar el dossier informatiu que trobareu al següent ENLLAÇ o escriure un correu a liceuapren@liceubarcelona.cat
Música
Concert
4 d'octubre
‘Cinema de terror’
1r ESO, 2n ESO, 3r ESO, 4t ESO, 1r Batxillerat, 2n Batxillerat, Cicle formatiu Grau Superior (12-18)
Palau de la Música Catalana
Els centres d'educació secundària i d'educació superior poden assistir en aquest concert, fora de l'horari lectiu en grups classe dins el programa Grada Jove Teen del Servei Educatiu del Palau de la Música Catalana.Alien, Frankenstein, El silenci dels anyells, Beetlejuice, Psicosi, Poltergeist i altres bandes sonores de terror
Música
Concert
18 de març
Soltani, Orquestra Simfònica d'Islàndia & Ollikainen
1r ESO, 2n ESO, 3r ESO, 4t ESO, 1r Batxillerat, 2n Batxillerat, Cicle formatiu Grau Superior (12-18)
Palau de la Música Catalana
Els centres d'educació secundària i d'educació superior poden assistir en aquest concert, fora de l'horari lectiu en grups classe dins el programa Grada Jove Teen del Servei Educatiu del Palau de la Música Catalana.J. Sibelius: La filla de PohjolaE. Elgar: Concert per a violoncel i orquestra, en Mi menor, op. 85A. Thorvaldsdottir: ArchoraI. Stravinsky: Suite de L'ocell de foc
Música
Concert
11 de maig
Xavier Sabata & Le Concert de l'Hostel Dieu
1r ESO, 2n ESO, 3r ESO, 4t ESO, 1r Batxillerat, 2n Batxillerat, Cicle formatiu Grau Superior (12-18)
Palau de la Música Catalana
Els centres d'educació secundària i d'educació superior poden assistir en aquest concert, fora de l'horari lectiu en grups classe dins el programa Grada Jove Teen del Servei Educatiu del Palau de la Música Catalana.Obres de Vivaldi, Steffani, Porpora i Händel
Música
Concert
7 de febrer
‘Cinquena’ de Beethoven
1r ESO, 2n ESO, 3r ESO, 4t ESO, 1r Batxillerat, 2n Batxillerat, Cicle formatiu Grau Superior (12-18)
Palau de la Música Catalana
Els centres d'educació secundària i d'educació superior poden assistir en aquest concert, fora de l'horari lectiu en grups classe dins el programa Grada Jove Teen del Servei Educatiu del Palau de la Música Catalana.L. van Beethoven: Concert per a violí, violoncel i piano, en Do major, op. 56L. van Beethoven: Simfonia núm. 5, en Do menor, op. 67, “del Destí”
Òpera
Projecte de llarg recorregut
30 d'abril
"La vida en general" amb WERTHER
3r ESO, 4t ESO, 1r Batxillerat, 2n Batxillerat (14-18)
Liceu
LiceuAprèn desplega un programa d’acompanyament per a tots aquells centres de secundària interessats a apropar els seus alumnes a l’òpera i explorar tot el potencial que aquest gènere pot tenir en la formació humanista dels joves.El projecte “La vida en general” ofereix als docents espais de formació i debat per treballar curricularment al voltant d'un títol d’òpera i fer-ho des de diferents perspectives: l’escolta, l’expressió des de diferents llenguatges, el coneixement, el pensament crític i la creativitat.El programa inclou l’assistència amb els alumnes implicats en el projecte a l’assaig general de l’òpera que es treballi.Per altra banda, un dels objectius principals del programa serà portar els joves a reflexionar i dialogar sobre alguna temàtica present a l’òpera des de la seva mirada i des de la seva realitat. En el cas de Werther, de Jules Massenet, posarem el focus en estats emocionals que ens poden generar un profund malestar i desequilibri intern. Aquest diàleg es vehicularà a través d’un taller en els centres educatius uns dies després de veure l’òpera al Liceu.Descobreix Werther a la programació del Liceu El programa es durà a terme amb la col·laboració de persones i entitats provinents tant de l’àmbit artístic com d’altres àmbits del pensament i la recerca.El projecte* consta de:1 sessió de formació comuna per a tots els docents que participin en el programa “La vida en general” amb un dels títols que s’ofereixen: L’elisir d’amore, Manon Lescaut o Werther.1 sessió de formació específica per als docents del títol d’òpera en qüestió.Treball entorn de l’òpera escollida en el centre educatiu.Assistència del grup d’alumnes implicat en el projecte a l’assaig general d’aquesta òpera.1 Taller artístic per a l’alumnat en el centre educatiu al voltant de la temàtica de l’òpera.Sessió de cloenda per a l’alumnat al Liceu: compartint reflexions i establint ponts amb algun expert o entitat referent.Materials de suport *Programa en procés de reconeixement de 15 hores de formació per part del Departament d’Educació.Com en tots els projectes de LiceuAprèn i donada la globalitat de llenguatges que trobem a l’òpera, recomanem que a aquesta formació hi assisteixin diferents docents d’un mateix centre per tal de poder desenvolupar el projecte des de diferents àmbits curriculars. Es donarà prioritat d’assignació a aquells centres educatius que tinguin més d’una persona del claustre inscrita a la formació. El programa va destinat a docents que treballin amb alumnat de segon cicle d’ESO i Batxillerat.CRONOGRAMA DEL PROJECTE:Sessió de formació comuna “La vida en general” per al professorat al Liceu7 d’octubre de 16:00 a 20:00La vida en general amb WERTHER: Formació per al professorat al Liceu: 11 de febrer de 16:00 a 20:00Assaig general: 30 d’abril a les 17:00Taller per a l’alumnat als centres educatius (a determinar)Sessió de cloenda per a l’alumnat al Liceu: compartint reflexions i establint ponts amb algun expert o entitat referent (a determinar)REQUISITS DE PARTICIPACIÓ:La participació dels centres en el projecte "La vida en general" està subjecta a un nombre limitat de places. La reserva sota demanda no garanteix l'acceptació directa al projecte. Per a la selecció dels centres educatius es tindran en compte els següents criteris: Compromís del centre d’integrar diferents àmbits curriculars en el desenvolupament del projecte.Assistència a la formació d’un mínim de dos docents del centre educatiu, preferentment vinculats a diferents àmbits curriculars.Compromís de donar continuïtat a l’aula de les propostes tant de la formació per al professorat com del treball de l’artista amb els alumnes.Suport de l’equip directiu per facilitar la implementació del projecte.Disposar dels espais i condicions necessàries per desenvolupar el projecte amb els alumnes i facilitar l’organització del taller de l’artista convidat al centre educatiu. Per a més informació, podeu consultar el dossier informatiu que trobareu al següent ENLLAÇ o escriure un correu a liceuapren@liceubarcelona.cat
Òpera
Projecte de llarg recorregut
Del 20 al 21 de novembre de 2025
"La vida en general" amb L'ELISIR D'AMORE
3r ESO, 4t ESO, 1r Batxillerat, 2n Batxillerat (14-18)
Liceu
LiceuAprèn desplega un programa d’acompanyament per a tots aquells centres de secundària interessats a apropar els seus alumnes a l’òpera i explorar tot el potencial que aquest gènere pot tenir en la formació humanista dels joves.El projecte “La vida en general” ofereix als docents espais de formació i debat per treballar curricularment al voltant d'un títol d’òpera i fer-ho des de diferents perspectives: l’escolta, l’expressió des de diferents llenguatges, el coneixement, el pensament crític i la creativitat.El programa inclou l’assistència amb els alumnes implicats en el projecte a l’assaig general de l’òpera que es treballi.Per altra banda, un dels objectius principals del programa serà portar els joves a reflexionar i dialogar sobre alguna temàtica present a l’òpera des de la seva mirada i des de la seva realitat. En el cas de L'elisir d’amore, de Gaetano Donizetti, posarem el focus en l’ús i abús de substàncies que transformen la nostra percepció de la realitat. Aquest diàleg es vehicularà a través d’un taller en els centres educatius posterior a l’assistència a l’assaig general de l’òpera al Liceu.Descobreix L'elisir d'amore a la programació del Liceu El programa es durà a terme amb la col·laboració de persones i entitats provinents tant de l’àmbit artístic com d’altres àmbits del pensament i la recerca.El projecte* consta de:1 sessió de formació comuna per a tots els docents que participin en el programa “La vida en general” amb un dels títols que s’ofereixen: L’elisir d’amore, Manon Lescaut o Werther.1 sessió de formació específica per als docents del títol d’òpera en qüestió.Treball entorn de l’òpera escollida en el centre educatiu.Assistència del grup d’alumnes implicat en el projecte a l’assaig general d’aquesta òpera.1 Taller artístic per a l’alumnat en el centre educatiu al voltant de la temàtica de l’òpera.Sessió de cloenda per a l’alumnat al Liceu: compartint reflexions i establint ponts amb algun expert o entitat referent.Materials de suport *Programa en procés de reconeixement de 15 hores de formació per part del Departament d’Educació.Com en tots els projectes de LiceuAprèn i donada la globalitat de llenguatges que trobem a l’òpera, recomanem que a aquesta formació hi assisteixin diferents docents d’un mateix centre per tal de poder desenvolupar el projecte des de diferents àmbits curriculars. Es donarà prioritat d’assignació a aquells centres educatius que tinguin més d’una persona del claustre inscrita a la formació. El programa va destinat a docents que treballin amb alumnat de segon cicle d’ESO i Batxillerat.CRONOGRAMA DEL PROJECTE:Sessió de formació comuna “La vida en general” per al professorat al Liceu7 d’octubre de 16:00 a 20:00La vida en general amb L’ELISIR D’AMORE: Formació per al professorat al Liceu: 15 d'octubre de 16:00 a 20:00Assaig general: 20 i 21 de novembre a les 17:00Taller per a l’alumnat als centres educatius (a determinar)Sessió de cloenda per a l’alumnat al Liceu: compartint reflexions i establint ponts amb algun expert o entitat referent (a determinar)REQUISITS DE PARTICIPACIÓ:La participació dels centres en el projecte "La vida en general" està subjecta a un nombre limitat de places. La reserva sota demanda no garanteix l'acceptació directa al projecte. Per a la selecció dels centres educatius es tindran en compte els següents criteris: Compromís del centre d’integrar diferents àmbits curriculars en el desenvolupament del projecte.Assistència a la formació d’un mínim de dos docents del centre educatiu, preferentment vinculats a diferents àmbits curriculars.Compromís de donar continuïtat a l’aula de les propostes tant de la formació per al professorat com del treball de l’artista amb els alumnes.Suport de l’equip directiu per facilitar la implementació del projecte.Disposar dels espais i condicions necessàries per desenvolupar el projecte amb els alumnes i facilitar l’organització del taller de l’artista convidat al centre educatiu. Per a més informació, podeu consultar el dossier informatiu que trobareu al següent ENLLAÇ o escriure un correu a liceuapren@liceubarcelona.cat
Teatre
Taller
Del 15 al 22 d'abril de 2026
Un dia al TNC: El sonall
1r ESO, 2n ESO, 3r ESO, 4t ESO (12-16)
Teatre Nacional de Catalunya
Hi ha altres maneres d’interpretar una escena que ja hem vist? Podem modificar el missatge a partir de decisions formals? Com arriba una actriu o un actor a expressar certes emocions?L'activitat Un dia al TNC consisteix en visitar les instal·lacions del teatre, assistir a la representació de El sonall i, posteriorment, gaudir d’un taller de creació a partir de l'espectacle.Serà tot un entrenament de la mirada crítica a través de l’acció.Funcionament de l'activitat (horaris provisionals)9:30 h - Visita guiada al TNC (45 minuts)11 h - Funció de El sonall + postfunció (1 hora i 30 minuts)13 h - Taller de creació amb un membre de l'equip artístic de El sonall (1 hora i 30 minuts)
Música
Dansa
Concert-Espectacle
Del 3 al 4 de desembre de 2025
Itinerari Meravellós Mahler
1r ESO, 2n ESO, 3r ESO, 4t ESO (12-16)
Palau de la Música Catalana
Voleu complementar l’experiència de l’espectacle amb un taller participatiu?laCultivadora ofereix els itineraris, una proposta que vincula l'assistència a un espectacle o concert + un taller pràctic. Dos equipaments nacionals ens vinculem amb l’objectiu d’oferir una experiència de les arts escèniques i musicals més completa i transversal. L'itinerari consisteix en assistir al concert- espectacle Meravellós Mahler del Palau de la Música, realitzar un col·loqui post concert i a continuació desplaçar-se fins al Mercat de les Flors, un equipament de referència en l'àmbit de la dansa.Al Mercat de les Flors es realitzarà un taller de dansa i moviment a partir d'una selecció de músiques del concert-espectacle. Informació pràctica3.12.25 10h i 11.30h Concert-espectacle Meravellós Malher (Palau de la Música) + taller 1 de 12h a 13.30h i taller 2 de 14h a 15.30h al Mercat de les Flors
Teatre
Espectacle
Del 20 de maig al 21 de juny de 2026
Contra Antígona
3r ESO, 4t ESO, 1r Batxillerat, 2n Batxillerat, FP Grau Mitjà, Altres, Cicle formatiu Grau Superior, Universitat (14-99)
Teatre Lliure
Qui és, avui, Antígona? En l’aparent benestar de les nostres democràcies actuals, qui està disposat a posar el cos per prendre partit?Antígona és l’heroïna de la mitologia grega símbol de la lluita i la determinació. Antígona és una dona jove, víctima i a la vegada heroïna, l’única capaç de desafiar el tirà Creont i la llei de la polis per poder donar sepultura al seu germà Polinices. Al llarg dels segles, la seva figura s’ha convertit en un sinònim de resistència i de reivindicació.Andrea Jiménez i Victòria Szpunberg ens proposen una nova i provocadora versió d’un dels mites clàssics més representats, amb un grapat de preguntes sobre la taula. Estem disposats a comprometre’ns amb l’acció fins a les darreres conseqüències? Quin acte simbòlic té avui el poder de desafiar l’statu quo i posar en perill la ciutat? I sobretot, qui hauria d’interpretar el cor grec actualment? Una proposta desafiant que aspira a esdevenir una conversa en temps real.Andrea Jiménez és directora, dramaturga, productora i actriu. Investiga les cruïlles entre ficció i realitat, veritat i mentida, i teatre i performance combinant irreverència, humor, investigació i una constant renovació del llenguatge escènic i estètic. Ha creat nombrosos espectacles de teatre per a institucions de prestigi, i el seu treball s’ha pogut veure en festivals nacionals i internacionals. És fundadora de la multipremiada companyia Teatro En Vilo (Premi Ojo Crítico de Teatro 2019). Entre les seves obres destaquen Casting Lear o Mal de Coraçon en col·laboració amb Victoria Szpunberg.Podeu ampliar més informació aquí.
Dansa
Espectacle
Del 8 al 12 de gener de 2026
MIRKIDS
3r, 4t, 5è, 6è, 1r ESO (8-13)
Mercat de les Flors
Un dispositiu coreogràfic per a vuit ballarins que es presenta com un calidoscopi físic: MIRKIDS ofereix al públic infantil una experiència i un viatge que són tant artístics com cinètics. La peça es basa en el moviment continu per crear una veritable «fàbrica d’imatges» contemplativa, fantàstica i orgànica. Estirats al voltant de l’estructura cilíndrica com un zoòtrop, cada infant es pot submergir en la visió celestial de l’espectacle. Prototype Status és una companyia professional de dansa contemporània fundada a la Suïssa francòfona per la coreògrafa i ballarina Jasmine Morand. La companyia va guanyar el Premi de Dansa 2013 de la Fondation vaudoise pour la culture. Els seus objectius són fer accessible la dansa contemporània i fer una recerca del llenguatge corporal amb un compromís artístic que presenta un enfocament equilibrat, delicat i únic de la part conceptual i l’estètica. La dansa es combina amb les noves tecnologies i les arts visuals per teixir una obra híbrida i innovadora.