Per a aquells grups que voleu gaudir d’una experiència immersiva en el món del teatre
Teatre
Taller
Hi ha altres maneres d’interpretar una escena que ja hem vist? Podem modificar el missatge a partir de decisions formals? Com arriba una actriu o un actor a expressar certes emocions?
L'activitat Un dia al TNC consisteix en visitar les instal·lacions del teatre, assistir a la representació d'Ànima i, posteriorment, gaudir d’un taller de creació a partir de l'espectacle. Serà tot un entrenament de la mirada crítica a través de l’acció.
Amb aquesta guia podreu investigar i treballar més a fons tot el que envolta l'obra que vindreu a veure al teatre, el text, l'autora, el context històric i la proposta escènica són part dels elements que podeu trobar en el document.A través de diferents propostes que us fem l'experiència amb l'espectacle serà més completa per a tot l'alumnat i permetrà compartir la vostra feina amb els altres assistents a les funcions.
Falten dues hores per a l’estrena i després de l’assaig general, els actors i les actrius ens han deixat el vestuari tot barrejat... i no trobem les notes de vestuari! No sabem quina peça correspon a cada personatge... Necessitem la vostra ajuda!Un taller en què descobrirem una preciosa història, experimentarem amb robes i amb complements, analitzarem les nostres decisions i podrem reflexionar sobre estereotips de gènere, culturals i socials que es poden manifestar a través del vestuari.
Una nit que serà moltes nits alhoraLa nit promet ser inoblidable. El millor amic del xicot del Guillem ha dedicat mesos a la creació d'un vestit espectacular amb el qual aspira a guanyar el premi del públic al Sarao Drag de Futuroa. El que el Guillem no s'espera és que aquest mateix vestit li provoqui una reacció al·lèrgica severa i el submergeixi en un viatge iniciàtic marcat per al·lucinacions intenses.L’esforç del protagonista per intentar sentir-se a gust allà on no s’acaba de trobar còmode el porta a qüestionar-se el seu lloc i les seves relacions amb l’amistat, l’amor, la identitat sexual i la llibertat individual.Activitat postfunció:En acabar les sessions de matí, compartirem una estona amb els membres de la companyia i proposarem una activitat participativa per reflexionar i intercanviar opinions sobre la temàtica de l’espectacle.Per tal d’aprofitar al màxim aquesta activitat, recomanem consultar la guia didàctica que trobareu a la pestanya “recursos”, i us animem a compartir les propostes de treball amb els alumnes.La durada total de la sessió serà de 105 minuts: 75 minuts d’espectacle i 30 minuts de postfunció.
Infantil segon cicle , Primària, ESO, Batxillerat, Cicles Formatius, Altres
Teatre Nacional de Catalunya
En aquesta formació volem oferir eines d'arts escèniques que ajudin a mestres i docents a millorar les competències comunicatives i lingüístiques dels seus alumnes. Aprendrem recursos, exercicis pràctics i dinàmiques de les disciplines de la veu, la dicció i la interpretació per realitzar lectures dramatitzades de textos teatrals.Els participants adquiriran recursos que els seran útils per entrenar la comprensió lectora i oral, per treballar l’anàlisi de text, per fomentar el gust per la lectura i la literatura i per millorar en la lectura de textos en veu alta.Tot això, enfocat de manera artística, creativa i implicant el cos i l’emoció.Aquesta formació està reconeguda pel Departament d'Educació.Dates i horarisLa formació tindrà una durada de 10 hores (dues jornades de 5 hores cadascuna) i s'impartirà els dissabtes 22 de febrer de 2025 i 8 de març de 2025, d'11 h a 14 h i de 15 h a 17 h.Pròximament més informació
La tercera part de la trilogia de Laia Santanach sobre les danses col·lectives tradicionals, Jarana, fa servir la dansa contemporània com a vehicle de comunicació en diàleg amb la música electrònica en viu i en relació a l’espai que s’habita. Jarana investiga sobre pràctiques tradicionals que estan desaparegudes o bé en perill de desaparèixer, i convida a reflexionar sobre la importància de preservar les celebracions tradicionals i alhora l'exploració de noves formes d'expressió col·lectives en un món cada cop més canviant i tecnològic. Laia Santanach és coreògrafa, ballarina i pedagoga. Dirigeix la seva pròpia companyia de dansa. El 2016 va crear el solo Ballant ballàvem, que va guanyar el Premi de millor intèrpret al festival 15m2 el 2023. Des del 2017 es va interessar per treballar amb música electrònica en directe i així va crear Rèplica, finalista dels Premis IT. Des del 2018, investiga la tradició i les pràctiques col·lectives, amb peces com ÀER (2019), que va rebre el Premi Delfí Colomé i fou finalista dels Premis Max a la millor coreografia. L’any 2022 estrena Tradere al Mercat de les Flors. Paral·lelament, l’any 2016 co-crea el festival Menorca en Dansa, que continua co-dirigint. En l’actualitat és docent de l’Aula de Dansa de la Universitat Autònoma de Barcelona.
Quan encenem un llum aconseguim molt més que il·luminar un espai, estem creant una atmosfera, transmetent emocions, evocant sensacions. Voleu saber com es prenen aquestes decisions a l’hora d’il·luminar un espai escènic?Veniu a descobrir-ho al TNC i podreu crear i il·luminar les vostres pròpies escenes!
Hi ha altres maneres d’interpretar una escena que ja hem vist? Podem modificar el missatge a partir de decisions formals? Com arriba una actriu o un actor a expressar certes emocions?L'activitat Un dia al TNC consisteix en visitar les instal·lacions del teatre, assistir a la representació de Macarron Power i, posteriorment, gaudir d’un taller de creació a partir de l'espectacle. Serà tot un entrenament de la mirada crítica a través de l’acció.
Una rica aventura sensorial dins d’un espai en constant transformació: a Le petit B es busca la interacció i el joc entre els ballarins i els petits espectadors, amb una escenografia feta de materials, formes i sons que els ballarins modifiquen amb els seus moviments, gestos suaus que tenen lloc com per art de màgia. I on els nens i les nenes podran decidir en qualsevol moment entrar, jugar, tocar, olorar, sortir… Marion Muzac, amb una àmplia formació en dansa contemporània, és professora al Conservatori de Tolosa i a l’Institut Superior d’Art i Disseny de Tolosa (isdaT), on va ser nomenada directora de dansa el gener de 2022. Des del 2001, compagina la tasca docent amb la realització dels seus propis projectes coreogràfics, molts d’ells dedicats a infants i a adolescents. Des de 2019 és artista associada a l’Estive Scène nationale de Foix i al teatre Rive Gauche, escenari de dansa a Saint-Etienne-du-Rouvray. Muzac va ser nomenada Cavaller de l’Ordre de les Arts i les Lletres el 2017.NECESSITATS: un espai diàfan com el gimnàs de l'escola, la sala de psicomotricitat o la sala de música. Una vegada reservat l’espai és important que ens envieu una fotografia. La cia. arribarà a l'escola una hora i mitja abans de l'espectacle (a les 8:30h) per escalfar i fer el muntatge. Reserva per dos grups classe, fins a 60 infants, que es dividiran en dues funcions: primera sessió a les 10h i segona sessió a les 12h.
Hi ha altres maneres d’interpretar una escena que ja hem vist? Podem modificar el missatge a partir de decisions formals? Com arriba una actriu o un actor a expressar certes emocions?L'activitat Un dia al TNC consisteix en visitar les instal·lacions del teatre, assistir a la representació de Iaia i, posteriorment, gaudir d’un taller de creació a partir de l'espectacle. Serà tot un entrenament de la mirada crítica a través de l’acció.
La companyia Blink Flash proposa entrar al bosc i trobar els kodamas, esperits dels arbres segons el folklore japonès. Dos éssers juganers acompanyaran els petits per convertir-se en fulla, en arrel o en flor, per sentir com es mou el vent i escoltar els sons del bosc.Una experiència artística pensada per ballar totes juntes, infants i educadores/rs amb l'acompanyament de les ballarines com a referents. Propostes de moviment i jocs dansats sense paraules per tal de gaudir d'una dansa pròpia i d'una música dins de l'univers del 0-3. Blink Flash és una companyia de dansa-teatre per als més menuts i les seves famílies. Parlen d'emocions a través del cos i del moviment d’una manera poètica i contemporània. La companyia va néixer al 2016, quan el Mercat de les Flors i el Festival Més Petit de Tots van proposar a Montse Roig que creés un espectacle escènic a partir dels Labs que ella feia a les escoles bressol dins del programa educatiu Cos i Moviment. Des de llavors la companyia es manté en el dia a dia dels infants i educadors de l’escola bressol.NECESSITATS: un espai diàfan com el gimnàs de l'escola o la sala de psicomotricitat. Una vegada reservat l’espai és important que ens envieu una fotografia. La cia. arribarà a l'escola dues hores abans de l'espectacle (a les 8h) per escalfar i fer el muntatge. Reserva per dos grups classe, fins a 40 infants, que es dividiran en dues funcions: primera sessió a les 10h i la segona sessió s'acordarà amb l'escola. Hi ha la possibilitat de fer una reserva única per tota l'escola bressol, llavors caldrà fer dues reserves.
En quin color penses quan t’enrabies? Quin color veus quan sents fred? Quan sents tristor, t’imagines en un ambient molt lluminós o més aviat ombrívol? Fa més por veure un monstre o l’ombra d’un monstre dins la foscor?Llum i emoció van sovint de la mà. En aquest taller podrem investigar sobre aquesta relació observant la il·luminació de maquetes d’espectacles del TNC, creant les nostres pròpies maquetes i il·luminant-les com creiem més oportú.
La veu, amb les seves immenses possibilitats sonores, serà la protagonista d'aquest espectacle. Una oportunitat única per viatjar pels cinc continents i descobrir algunes de les seves músiques tradicionals o populars. Deixeu-vos seduir pels violins, trompetes, guitarres, flautes, trombons, maraques, balalaiques, didjeridús... que aquests cinc esplèndids cantants ens interpretaran exclusivament a cappella.