Recursos > Vídeo > Muntar un número - A casa hi ha unes normes

Muntar un número - A casa hi ha unes normes

Teatre
Vídeo
Muntar un número - A casa hi ha unes normes

Recurs destinat a Docent i Per aplicar a l'aula

Exercicis per activar la imaginació dels adolescents en clau escènica i amb eines i referents poc convencionals per tal de descobrir un teatre diferent.

Considera, per un moment, cada habitació de casa teva com un espai escènic diferent. L’escenografia que hi ha a cadascuna de les habitacions te n’indica els usos. Segurament a causa de passar tant de temps a casa durant la pandèmia vam aprendre a fer servir algunes d’aquestes habitacions de maneres que no havíem pensat mai: la cuina potser va ser un gimnàs i el menjador potser es va tornar una perruqueria. També els objectes de la casa van patir aquesta transformació: un bric de llet es va convertir en un suport per a l’ordinador, o dues garrafes d’aigua van ser unes peses per fer exercicis. 

Una altra de les activitats amb la qual segurament també vas ocupar el temps a casa va ser mirar per la finestra i imaginar com vivien els teus veïns i veïnes. Com eren aquests espais que només podies intuir? De què anaven les converses que no podies sentir? 

 

Exercici - Agafant com a referència el treball dels actors de la companyia Forced Entertainment al vídeo que tens enllaçat, pensa en un obra coneguda que tingui un conjunt de personatges. Selecciona quins objectes de dins de casa teva podrien convertir-s’hi i utilitza un racó de casa com a espai escènic. 

 

“A House is not a Home” - Companyia Ignífuga

“Table Top Shakespeare” Forced Entertainment 

“Semiotics of the Kitchen” - Martha Rosler 

“Ciudades paralelas” - Dominic Huber

“L’autor intel·lectual” - La maldita vanidad teatro

“La finestra indiscreta” - Alfred Hitchcock

“Acciones en casa” - David Bestué i Marc Vives 

 

Muntar un número - A casa hi ha unes normes
Teatre Lliure
Vídeo

Recursos relacionats

Altres recursos que podrien interessar-te
Teatre
Document
Destinataris : Per aplicar a l'aula, Docent
Teatre Nacional de Catalunya
Recurs relacionat amb les activitats: Marie, la roja, Un dia al TNC: Marie, la roja.
Amb aquesta guia podreu investigar i treballar més a fons tot el que envolta l'obra que vindreu a veure al teatre, el text, l'autora, el context històric i la proposta escènica són part dels elements que podeu trobar en el document.A través de diferents propostes que us fem l'experiència amb l'espectacle serà més completa per a tot l'alumnat i permetrà compartir la vostra feina amb els altres assistents a les funcions.
Teatre
Document
Destinataris : Docent, Per aplicar a l'aula
Teatre Lliure
Recurs relacionat amb l'activitat: Electra.
Els dossiers de Pensament crític són un material d’acompanyament que vol apropar la noció de la crítica teatral als joves, no per formar crítics  professionals sinó perquè les eines que fa servir la crítica fomenten una actitud activa de l’espectador que ens sembla imprescindible d’incentivar. Despertar el sentit crític permet mirar el món d’una altra manera més enllà del teatre. Ajuda a qüestionar-se les coses, a entendre la complexitat i la confrontació d’idees. També és un exercici per (re)pensar l’obra, tornar a l’experiència des de l’anàlisi fent l’acció de rememorar allò viscut. Per aconseguir-ho, els dossiers de Pensament crític relacionen els espectacles programats amb determinats aspectes del llenguatge escènic.
Dansa
Vídeo
Destinataris : Artista, Docent
Mercat de les Flors
Kodama' al Mercat de les Flors per a publicar general, una proposta que s'endinsa al bosc per trobar els kodamas, esperits dels arbres segons el folklore japonès. Dos éssers juganers acompanyaran els petits per convertir-se en fulla, en arrel o en flor, per sentir com es mou el vent i escoltar els sons del bosc.
Dansa
Vídeo
Destinataris : Docent, Artista
Mercat de les Flors
 Assaig ONA - Laura Alcalà Freudenthal #dance #kids #workinprogress #ProgramesEducatius #mercatflors 
Teatre
Document
Destinataris : Docent, Per aplicar a l'aula
Teatre Lliure
Recurs relacionat amb l'activitat: Reiterat rei tarat.
Resum de l'argument de l'obra El rei Lear per poder conèixer els personatges abans de la funció. 
Teatre
Document
Destinataris : Per aplicar a l'aula, Docent
Teatre Nacional de Catalunya
Recurs relacionat amb l'activitat: Sotabosc.
Amb aquesta guia podreu investigar i treballar més a fons tot el que envolta l'obra que vindreu a veure al teatre, el text, l'autora, el context històric i la proposta escènica són part dels elements que podeu trobar en el document.A través de diferents propostes que us fem l'experiència amb l'espectacle serà més completa per a tot l'alumnat i permetrà compartir la vostra feina amb els altres assistents a les funcions.
Teatre
Òpera
Document
Liceu
Recurs relacionat amb l'activitat: Espectacle La cuina de Rossini en itinerari.
 Una proposta didàctica per apropar-se a l'òpera des del teatre
Teatre
Document
Destinataris : Docent, Per aplicar a l'aula
Teatre Nacional de Catalunya
Recurs relacionat amb les activitats: L'aranya, Un dia al TNC: L'aranya.
Amb aquesta guia podreu investigar i treballar més a fons tot el que envolta l'obra que vindreu a veure al teatre, el text, l'autora, el context històric i la proposta escènica són part dels elements que podeu trobar en el document.A través de diferents propostes que us fem l'experiència amb l'espectacle serà més completa per a tot l'alumnat i permetrà compartir la vostra feina amb els altres assistents a les funcions.
Teatre
Document
Destinataris : Per aplicar a l'aula, Docent
Teatre Nacional de Catalunya
Recurs relacionat amb les activitats: Massa brillant, Un dia al TNC: Massa brillant.
Amb aquesta guia podreu investigar i treballar més a fons tot el que envolta l'obra que vindreu a veure al teatre, el text, l'autora, el context històric i la proposta escènica són part dels elements que podeu trobar en el document.A través de diferents propostes que us fem l'experiència amb l'espectacle serà més completa per a tot l'alumnat i permetrà compartir la vostra feina amb els altres assistents a les funcions.
Teatre
Document
Destinataris : Per aplicar a l'aula, Docent
Teatre Lliure
Recurs relacionat amb l'activitat: Tumbalafusta.
Els dossiers de Pensament crític són un material d’acompanyament que vol apropar la noció de la crítica teatral als joves, no per formar crítics  professionals sinó perquè les eines que fa servir la crítica fomenten una actitud activa de l’espectador que ens sembla imprescindible d’incentivar. Despertar el sentit crític permet mirar el món d’una altra manera més enllà del teatre. Ajuda a qüestionar-se les coses, a entendre la complexitat i la confrontació d’idees. També és un exercici per (re)pensar l’obra, tornar a l’experiència des de l’anàlisi fent l’acció de rememorar allò viscut. Per aconseguir-ho, els dossiers de Pensament crític relacionen els espectacles programats amb determinats aspectes del llenguatge escènic.
Teatre
Document
Destinataris : Per aplicar a l'aula, Docent
Teatre Nacional de Catalunya
Amb aquesta guia podreu investigar i treballar més a fons tot el que envolta l'obra que vindreu a veure al teatre, el text, l'autora, el context històric i la proposta escènica són part dels elements que podeu trobar en el document.A través de diferents propostes que us fem l'experiència amb l'espectacle serà més completa per a tot l'alumnat i permetrà compartir la vostra feina amb els altres assistents a les funcions.
Teatre
Document
Destinataris : Per aplicar a l'aula, Docent
Teatre Lliure
Recurs relacionat amb l'activitat: Reiterat rei tarat.
Els dossiers de Pensament crític són un material d’acompanyament que vol apropar la noció de la crítica teatral als joves, no per formar crítics  professionals sinó perquè les eines que fa servir la crítica fomenten una actitud activa de l’espectador que ens sembla imprescindible d’incentivar. Despertar el sentit crític permet mirar el món d’una altra manera més enllà del teatre. Ajuda a qüestionar-se les coses, a entendre la complexitat i la confrontació d’idees. També és un exercici per (re)pensar l’obra, tornar a l’experiència des de l’anàlisi fent l’acció de rememorar allò viscut. Per aconseguir-ho, els dossiers de Pensament crític relacionen els espectacles programats amb determinats aspectes del llenguatge escènic.