Temporada passada
Estàs consultant una activitat d'una temporada passada.
Activitats
>
Música
>
Taller complementari de l'itinerari Tempo
Taller complementari de l'itinerari Tempo
Itinerari conjunt Mercat de les Flors i Palau de la Música
Música
Taller
Lloc
Palau de la Música
Cicle/edat
- 3r (8-9 anys)
- 4t (9-10 anys)
Sessions
No hi ha sessions disponibles.
Durada
60-90 min
Preus
Taller itinerari Palau de la Música alumnes
Gratuït
Professorat
Gratuït
Idiomes
- Català
També et pot interessar...
Aquí pots trobar totes les programacions educatives dels sis equipaments
Teatre
Dansa
Música
Formació
10 de gener
Jornada d'arts escèniques i musicals de laCultivadora a Lleida
Altres (18-99)
laCultivadora
El dissabte dia 10 de gener tindrà lloc la primera jornada de formació per a professorat de totes les etapes educatives organitzada de forma conjunta pels sis equipaments d’arts escèniques i musicals (L’Auditori, el Gran Teatre del Liceu, el Mercat de les Flors, el Palau de la Música Catalana, el Teatre Lliure i el Teatre Nacional de Catalunya) sota el paraigua de laCultivadora, el Programa de cultura i educació dels Departaments de Cultura i d’Educació i formació professional i l’Ajuntament de Lleida, que tindrà lloc a l'Auditori Municipal Enric Granados, de Lleida. L’objectiu de la trobada és oferir una formació transversal en dansa, teatre i música perquè el professorat vibri amb l’experiència que ofereixen les arts en viu. En aquesta formació s'oferiran eines i recursos per millorar la sensibilitat artística dels docents i facilitar la transferència a l'aula d'exercicis per estimular el gaudi de les arts. La formació es dividirà en 3 blocs:BLOC 1 | EXPERIENCIALEls participants realitzaran tres sessions de formació vivencial. Una hora dedicada a cos i moviment, una segona hora dedicada a les arts escèniques i una tercera hora dedicada al llenguatge musical.BLOC 2 | PRESENTACIÓ DE PROJECTESEs presentarà el projecte de la Cultivadora i els programes educatius dels equipaments escènics implicats.BLOC 3 | ÀGORAEs realitzarà una dinàmica per detectar les necessitats dels docents que treballin en el territori on es realitzi la formació per després poder implementar accions que millorin la situació de les arts en l'educació.PER INSCRIURE-US CLIQUEU AQUÍ
Música
Concert
18 de març
Soltani, Orquestra Simfònica d'Islàndia & Ollikainen
1r ESO, 2n ESO, 3r ESO, 4t ESO, 1r Batxillerat, 2n Batxillerat, Cicle formatiu Grau Superior (12-18)
Palau de la Música Catalana
Els centres d'educació secundària i d'educació superior poden assistir en aquest concert, fora de l'horari lectiu en grups classe dins el programa Grada Jove Teen del Servei Educatiu del Palau de la Música Catalana.J. Sibelius: La filla de PohjolaE. Elgar: Concert per a violoncel i orquestra, en Mi menor, op. 85A. Thorvaldsdottir: ArchoraI. Stravinsky: Suite de L'ocell de foc
Música
Concert
11 de maig
Xavier Sabata & Le Concert de l'Hostel Dieu
1r ESO, 2n ESO, 3r ESO, 4t ESO, 1r Batxillerat, 2n Batxillerat, Cicle formatiu Grau Superior (12-18)
Palau de la Música Catalana
Els centres d'educació secundària i d'educació superior poden assistir en aquest concert, fora de l'horari lectiu en grups classe dins el programa Grada Jove Teen del Servei Educatiu del Palau de la Música Catalana.Obres de Vivaldi, Steffani, Porpora i Händel
Música
Concert
7 de febrer
‘Cinquena’ de Beethoven
1r ESO, 2n ESO, 3r ESO, 4t ESO, 1r Batxillerat, 2n Batxillerat, Cicle formatiu Grau Superior (12-18)
Palau de la Música Catalana
Els centres d'educació secundària i d'educació superior poden assistir en aquest concert, fora de l'horari lectiu en grups classe dins el programa Grada Jove Teen del Servei Educatiu del Palau de la Música Catalana.L. van Beethoven: Concert per a violí, violoncel i piano, en Do major, op. 56L. van Beethoven: Simfonia núm. 5, en Do menor, op. 67, “del Destí”
Dansa
Òpera
Formació
24 de gener
Matí LiceuAprèn 2
Altres (18-99)
Liceu
MATINS LICEUAPRÈNPROGRAMA DE FORMACIÓ EN MÚSICA I ARTS ESCÈNIQUES* Què son els Matins LiceuAprèn?Mòduls d'aprofundiment en diferents aspectes de l'educació artística i musical inspirats en l'òpera i en els nostres espectacles.Matins de dissabte per aprendre, per compartir i per experimentar amb l'òpera, la música i amb les arts escèniques.Espais de treball on els recursos i la reflexió educativa sorgiran de la pròpia experiència pràctica.Espais per viure l'òpera, la música i les arts escèniques des d’una mirada transversal. Espais per posar en valor l’expressió, el coneixement i la creativitat en el context educatiu.Espais oberts a qualsevol docent interessat en créixer en aquest àmbit tingui els coneixements i les sensibilitats que tingui. Recomanem l'assistència de docents de diverses especialitats d’un mateix centre.Espais gratuïts de formació per a docents.Places limitades. Prioritat per als docents de centres educatius que assistiran a algun dels nostres espectacles de la temporada.Dates de la temporada 2025-2026:Matí LiceuAprèn 1: Dissabte 18 d'octubre de 10:00 a 14:00hMatí LiceuAprèn 2: Dissabte 24 de gener de 10:00 a 14:00hMatí LiceuAprèn 3: Dissabte 14 de març de 10:00 a 14:00h*Formació reconeguda pel Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya (12 hores). L'assistència al 80% dels tres mòduls d'aprofundiment et permetrà obtenir el reconeixement de la formació. També es pot assistir a qualsevol dels tres mòduls sense necessitat de completar el programa de formació.Continguts del Matí LiceuAprèn 2Mòdul d’aprofundiment en cos i movimentAmb Carlos Martos, coreògraf i director de moviment Activitats i tècniques de consciència corporal i dinàmiques de moviment.Activitats d’improvisació, expressió i creació des del moviment.Estratègies per incloure el moviment i la dansa en la pràctica educativa.Propostes per treballar els espectacles des del cos amb una mirada competencial i global.Activitats per promoure la cohesió de grup i el treball en equip a través del moviment.Reflexió sobre els beneficis del moviment per al benestar físic i emocional dels alumnes.Per a més informació, podeu consultar el dossier de presentació Formació Matins LiceuAprèn a l'apartat de recursos o en el següent ENLLAÇ.
Teatre
Taller
Del 29 al 30 d'abril de 2026
Un dia al TNC: Èdip & Antígona
1r Batxillerat, 2n Batxillerat, FP Grau Mitjà, Cicle formatiu Grau Superior (16-99)
Teatre Nacional de Catalunya
Hi ha altres maneres d’interpretar una escena que ja hem vist? Podem modificar el missatge a partir de decisions formals? Com arriba una actriu o un actor a expressar certes emocions?L'activitat Un dia al TNC consisteix en visitar les instal·lacions del teatre, assistir a la representació de Èdip & Antígona i, posteriorment, gaudir d’un taller de creació a partir de l'espectacle.Serà tot un entrenament de la mirada crítica a través de l’acció.Funcionament de l'activitat (horaris provisionals)9:30 h - Visita guiada al TNC (45 minuts)11 h - Funció de Èdip & Antígona (2 hores i 30 minuts)14 h - Taller de creació amb un membre de l'equip artístic de Èdip & Antígona (1 hora i 30 minuts)
Teatre
Espectacle
Del 27 d'octubre de 2025 al 18 de gener de 2026
Ai! La misèria ens farà feliços
1r Batxillerat, 2n Batxillerat, FP Grau Mitjà, Altres, Cicle formatiu Grau Superior, Universitat (16-99)
Teatre Lliure
Amb ressons de La vida es sueño i El gran teatro del mundo de Calderón de la Barca, l’obra qüestiona l’essència de l’ésser humà en l’era de l’automatització. Què en queda, quan la seva pròpia existència és reemplaçada per la perfecció robòtica?En un futur immediat, la intel·ligència artificial ha pres el control dels oficis, i el teatre no n’ha estat l’excepció. Quatre actors, dues dones i dos homes que en algun moment van destacar als escenaris, s’han vist substituïts per màquines i s’han convertit en regidors i tècnics d’un teatre que ha deixat de tenir ànima. Aquesta nit, els robots interpretaran La vida es sueño de Calderón. Però de sobte, hi ha un problema: un dels robots no vol actuar. Els humans l’hauran de substituir donant pas de nou a la por del fracàs, del rebuig, de la possibilitat de ser reemplaçat...Amb un to humorístic i sarcàstic, l’espectacle es converteix en una sàtira política i social que convida l’espectador a reflexionar sobre el futur de la humanitat i la relació amb la tecnologia i l’art en una societat cada vegada més deshumanitzada. En un món on allò que ens fa humans sembla haver deixat de ser necessari, els actors, que ja no actuen, es veuen atrapats en un joc de miralls on és qüestionada la interpretació mateixa.Gabriel Calderón és dramaturg, director i actor uruguaià. Ha escrit més de trenta obres marcades per la força conceptual i l’impacte escènic dels seus muntatges i ha estat reconegut amb el Premio Nacional de Literatura de l’Uruguai. A Catalunya ha estrenat Que rebentin els actors (TNC) i Història d’un senglar (o alguna cosa de Ricard), peça premiada i presentada en català al Festival d’Avinyó. Actualment dirigeix la Comedia Nacional de Montevideo. . Podeu ampliar més informació aquí.
Teatre
Projecte de llarg recorregut
15 de juny
La caixa del Lliure per a infantil
I3, I4, I5, 1r, 2n (3-8)
Teatre Lliure
Per a centres de Barcelona aquesta activitat es sol·licita a través de la Convocatòria unificada de programes i capacitació (CUP) del Consorci d’Educació. Per a centres de fora de Barcelona escriviu a programaeducatiu@teatrelliure.com.La caixa del Lliure és la proposta educativa del Teatre Lliure per a educació infantil i fins als primers cursos de primària (de 3 a 7 anys). La caixa del Lliure per a infantil i inicial segueix la filosofia dels antics teatrins. Es tracta d’una caixa que representa la caixa escènica d’un teatre i permet que els infants entrin a l’escenari fent-hi una mirada més polièdrica, entenent l’art escènic d’una manera més global, en el qual participen diferents disciplines artístiques, per descobrir la varietat i infinita diversitat del món, despertar els sentits, plantejarse preguntes, investigar les possibilitats del cos i descobrir les mans i les seves possibilitats creatives.Les caixes també són una eina per al professorat: un espai metafòric on treballar les competències d’una altra manera. Això les converteix en unes caixes de coneixement complet. El Lliure proporciona a les escoles les caixes, una vídeotutoria, formació específica i propostes de joc perquè l’alumnat les converteixi en caixes plenes de coneixement, intuïció, expressió i experimentació de les històries que els agradi. La caixa del Lliure és un projecte del Teatre Lliure dissenyat per Joan Baixas i Marina Baixas a partir d’una idea de Dadà. Més informació: programaeducatiu@teatrelliure.com
Dansa
Espectacle
Del 17 al 19 de febrer de 2026
Molar. Espectacle a l'aula
1r ESO, 2n ESO, 3r ESO, 4t ESO, 1r Batxillerat, 2n Batxillerat (12-18)
Mercat de les Flors
MOLAR és un solo de dansa que ens parla sobre la felicitat. Sobre la felicitat entesa com allò que representem i que té normes de comportamentconsensuades. Ens parla sobre la felicitat i sobre la seva personificació, sobre aquelles imatges estereotipades que relacionem directament ambestats d’eufòria i de benestar. El treball presenta diferents (re)personificacions de la felicitat amb el cos com a principal agent, així com algunes petites intervencions visuals que ens ajuden a qüestionar encara més la idea de comerç de les emocions. En aquest cas, tenim especial interès en afrontar les emocions com una cosa que (re)coneixem, que (re)presentem i que ens (re)posiciona.El cos que es mou, l’intèrpret, està generant afectes; el seu compromís i objectiu és ser un disparador del que ja tenim. D’aquesta manera, ésimportant la forma en com el cos es compromet a l’estructura i la seva memòria per tal de disparar un moviment que evoca un estat de confort ifelicitat, un estat que no és necessàriament individual i pertany a la massa. La mobilització de la massa i la seva identificació amb les emocions són d’especial interès en aquest treball. D’aquesta manera, es plantegen emocions col·lectives com una font de moviment important per a la societat actual. En aquest cas, allò èpic del futbol és un gran exemple. D’altra banda, a causa dels nous procediments publicitaris, se’ns presenta la felicitat com una cosa que es pot comprar, que es pot aconseguir i ens demana, constantment, no deixar de consumir la felicitat que busquem. S'espera que el públic estigui de peu o trobi el seu lloc durant la peça. MOLAR ha estat present en festivals de renom com: Festival Sismògraf, Fira Tàrrega, TNT, La Casa Encendida, Santarcangelo Festival, Terni Festival, Tanzwerkstatt Europa o Flare Festival, i segueix en gira i amb opcions de ser compartit.NECESSITATS IMPRESCINDIBLES (SI NO ES COMPLEIXEN, NO ESPOT FER L'ESPECTACLE): · Espai mínim: 10 * 10 m (no cal que sigui quadrat) · Espai amb diversos accessos . Connexions de corrent directe de 220v al mateix espai de representació de l’espectacle o relativament proper, per fer arribar un allargador. ALTRES ASPECTES A TENIR EN COMPTE: · L’espai pot ser interior (gimnàs, aula) o exterior (pista poliesportiva o similar). Si es vol fer a l’exterior cal preveure alternativa en cas de pluja, vent fort i/o altres inclemències. · Sense grades o amb la possibilitat que no hi hagi accés a aquestes · Informeu, si us plau, si teniu equip de so disponible i característiques d'aquest. · Informeu, si us plau, si teniu projector de vídeo i pantalla. (no és imprescindible) · Una taula perquè la companyia hi pugui col·locar el control tècnic · Un camerino o sala que quedi tancada, on l’artista es pugui canviar i preparar per a la funció · Aigua mineral per l’artista i el/la tècnic/a La cia. arribarà a l'escola una hora i mitja abans de l'espectacle (a les 9:30 h) per escalfar i fer el muntatge. Reserva fins a un màxim de 100 joves, en un únic passi.
Òpera
Teatre
Espectacle
Del 20 al 23 de febrer de 2026
Itinerari La cuina de Rossini
3r, 4t (8-10)
Liceu
Voleu complementar l’experiència d’un espectacle amb un taller participatiu?laCultivadora ofereix els itineraris, una proposta que vincula l'assistència a un espectacle o concert + un taller pràctic. Dos equipaments nacionals ens vinculem amb l’objectiu d’oferir una experiència de les arts escèniques i musicals més completa i transversal. L'itinerari consisteix a assistir al Gran Teatre del Liceu per veure La cuina de Rossini, en què s’explica la història de dos joves, el Ross i la Isabella, els quals, en un viatge d’amistat i de descoberta s’endinsaran en un món fascinant que els portarà fins a les òperes de Rossini. Després de veure l'obra us podeu desplaçar fins al Teatre Lliure per realitzar un taller amb La caixa del Lliure on descobrireu la maquinària de l’escenari que permet generar efectes màgics com els de l’òpera de Rossini.Informació pràctica20.02.26 Sessió 1: 11 a 12.15 h Espectacle La Cuina de Rossini (Liceu) + 13.45 h Taller complementari (Teatre Lliure). Sessió 2: 11 a 12.15 h Espectacle La Cuina de Rossini (Liceu) + 14.45 h Taller complementari (Teatre Lliure).23.02.26 Sessió 1: 11 a 12.15 h Espectacle La Cuina de Rossini (Liceu) + 13.45 h Taller complementari (Teatre Lliure). Sessió 2: 11 a 12.15 h Espectacle La Cuina de Rossini (Liceu) + 14.45 h Taller complementari (Teatre Lliure).
Dansa
Espectacle
26 de gener
Mètode Rosa
3r ESO, 4t ESO, 1r Batxillerat, 2n Batxillerat, FP Grau Mitjà, Cicle formatiu Grau Superior (14-99)
Mercat de les Flors
Música i dansa invertida sobre invertits: així presenta Pere Faura la seva nova proposta, a mig camí entre un concert i un espectacle de dansa. A través de cançons que formen part de la memòria col·lectiva de generacions de persones LGTBI, l’artista les reinterpreta, les balla i les exposa des del seu personal i sempre ocorrent filtre. Rememorar el passat per qüestionar el present. Un espectacle invertit sobre mites, himnes i cançons creades per gent invertida, com un acte interdisciplinari, poli-amorós i fluid sobre la identitat, els armaris, la música i la dansa.Pere Faura va iniciar la seva carrera als Països Baixos, i el 2011 va tornar a Barcelona, des d’on va crear diverses produccions, algunes de les quals hem vist al Mercat, com Rèquiem Nocturn, segona producció del projecte CÈL·LULA. Després de 20 espectacles de creació pròpia, projectes d’encàrrec, coreografies per teatre, per cinema i per gales, d’haver creat i presentat un programa de televisió i d’haver escrit un llibre sobre les seves eines i obsessions, la pandèmia i fer 40 anys el va fer tornar als orígens i cursar un màster de composició musical amb noves tecnologies a l’ESMUC; va posar de nou la música al centre de la seva pràctica, creant-la a partir d’eines coreogràfiques i emmarcada dins del seu nou Mètode Rosa. A causa de les obres de millora del Mercat de les Flors, aquest espectacle no és accessible per alumnes, ni acompanyants amb mobilitat reduïda. Disculpeu les molèsties.
Teatre
Espectacle
Del 6 de maig al 7 de juny de 2026
L'autora
1r Batxillerat, 2n Batxillerat, FP Grau Mitjà, Altres, Cicle formatiu Grau Superior, Universitat (16-99)
Teatre Lliure
Una jove escriptora vol fer la revolució. Trobar una manera nova d’explicar una història. Trencar els esquemes d’un imaginari dominat pels homes en la construcció de les ficcions. La pregunta és: com? A quin preu?Una noia torna al teatre després d’assistir a una funció perquè s’ha deixat la bossa. No hi ha ningú. Curiosa, aprofita per pujar a l’escenari. Però un home la veu i li ho recrimina. Després d’una certa tensió, l’home aprofita per preguntar-li si ha vist l’obra. Li interessa saber què pensa. Reticent, la noia acaba donant-li la seva opinió, no precisament favorable. A partir d’aquí, s’anirà teixint una conversa sobre el teatre, la creació artística i el paper de l’home i la dona en la nostra societat i en l’art en concret. Però ni ells són uns perfectes desconeguts ni la situació és el que sembla.L’autora explora els mecanismes de poder del patriarcat en l’àmbit del teatre i de la creació: una jove autora desafiarà l’statu quo imperant però descobrirà que el guany creatiu té un cost personal. Un crit contra les estructures sexistes del món teatral, sobre l’ira per la dominació masculina del món i alhora un mirall on es reflecteixen les polítiques que travessen cada acte de creació i cada ficció que s’aixeca damunt l’escenari.La peça té una estructura fragmentada i amb dispositius i codis teatrals diversos, perquè L’autora vol canviar la forma del món, però una nova manera de pensar necessita una nova història.Anna Serrano és directora i creadora, graduada en Comunicació Audiovisual per la UPF. Ha estat coordinadora d’Els Malnascuts, el laboratori de creació jove de la Sala Beckett, i és cofundadora del col·lectiu VVAA. Entre les seves obres destaquen LIKE si lloras, Wohnwagen, ARCAS2020 i Cacophony.Podeu ampliar més informació aquí.