Activitats > Teatre > Thauma (un poema escènic)

Thauma (un poema escènic)

Thauma (un poema escènic)

Magda Puig Torres

(un poema escènic)

Teatre
Espectacle

L’artista resident del Teatre Lliure Magda Puig investiga sobre el concepte thauma –sorpresa, meravella– que Aristòtil defineix com l’origen del coneixement i la filosofia. 

Comprenent que un dels problemes més grans que afecten el subjecte contemporani és la desafecció davant el que ens envolta i que la sorpresa comporta un trencament amb el món, una escissió, un sentiment radical d’estranyesa davant de la realitat coneguda, aquesta peça vol treballar sobre la matèria i les possibilitats que ens brinda el cub escènic per generar escenes d’astorament. 

Thauma és un poema escènic i lúdic. Una peça per descobrir un punt de vista diferent de les coses assumides. Qüestionar-se sobre allò assumit és preguntarse, no només pels objectes que ens envolten, sinó també per com apareixen i a quines regles estan subjectes. Per tant, això ens porta a indagar sobre la percepció i a jugar amb elements com la gravetat, les proporcions, la perspectiva, els colors i les formes i els mecanismes que fan que els nostre cap ompli els forats d’allò que no veiem. 

Thauma apel·la a l’humor, a la bellesa, a allò rudimentari, handmade, sorprenent, quotidià i que encara no hem vist. Entén el teatre com un lloc per al joc de percepcions i crea escenes sense paraules, ni categories, ni tot allò que ens resulta familiar i quotidià, per accedir a una mirada que no llegeix l’escena, sinó que la mira o la contempla: una mirada de l’espectador/a curiosa i lúdica, amb aquella sensació de mirar per primera vegada alguna cosa, de descobrir i sorprendre’s.

Podeu ampliar més informació aquí.

Autoria

Andreu Martínez i Magda Puig

So

Marc Naya

Producció

Teatre Lliure i Magda Puig Torres

Direcció

Magda Puig Torres

Àrees educatives

Filosofia, cultura i valors ètics, educació física, visual i plàstica.


Temes que tracta

El coneixement, la percepció, l’estranyesa, la matèria, els límits. 

Els Dossiers de pensament crític són un material d’acompanyament que vol apropar la noció de la crítica teatral als joves, no per formar crítics teatrals sinó perquè les eines que fa servir la crítica fomenten una actitud activa de l’espectador que ens sembla imprescindible d’incentivar.Despertar el sentit crític permet mirar el món d’una altra manera, més enllà del teatre. Ajuda a qüestionar-lo, a entendre’n la complexitat i la confrontació d’idees. També és un exercici per (re)pensar l’obra, tornar a l’experiència des de l’anàlisi fent l’acció de rememorar allò viscut. Per aconseguir-ho, els Dossiers de pensament crític relacionen els espectacles programats amb determinats aspectes del llenguatge escènic.Amb aquest espectacle volem aprofitar per treballar el teatre visual, la sorpresa i la il·lusió en relació amb l’art escènic i amb el món. Per això trobareu aquí un recull de lèxic i de material relacionat específicament amb aquests i altres aspectes de l’espectacle, i un seguit de preguntes i propostes de treball perquè pugueu fer-ne reflexió i valoració amb l’alumnat, més enllà de la primera impressió –el m’agrada/no m’agrada. 

Teatre Lliure

Teatre Lliure de Montjuïc

Plaça de Margarida Xirgu, 1

08004 Barcelona

Indicacions

Data

  1. Maig de 2024

    8, 9, 10, 11, 12, 15, 16, 17, 18, 19, 22, 23, 24, 25 i 26

Lloc i sala

Teatre Lliure (Sala Espai Lliure)

Cicle/edat

  • 4t ESO (15-16)
  • 1r Batxillerat (16-17)
  • 2n Batxillerat (17-18)
  • Cicles formatius Grau Mitjà
  • Adults

Sessions

matí, tarda i vespre

Preus

Invitació professorat acompanyant

Gratuït

Gratuït

Gratuït

Alumnat Secundària

7,00 €

Alumnat adult

16,00 €

Professorat

16,00 €

Idiomes

  • Català

Accessibilitat

  • Accessos per mobilitat reduïda
  • Assistència auditiva a través del mòbil
  • Seients reservats per mobilitat reduïda
  • Sessió relaxada

Tens algun dubte?

També et pot interessar...

Aquí pots trobar totes les programacions educatives dels sis equipaments