Recursos > Document > Recurs pedagògic Espectacle Tempo en itinerari

Recurs pedagògic Espectacle Tempo en itinerari

Dansa
Document
Recurs pedagògic Espectacle Tempo en itinerari

Recurs destinat a Per aplicar a l'aula

Una proposta didàctica de cos i moviment

Una proposta de 5 exercicis per treballar el cos i el moviment a l'Aula a partir de l'espectacle Tempo del coreògraf Toni Mira. 

Recurs pedagògic Espectacle Tempo en itinerari
Recurs relacionat amb l'activitat: Espectacle a Tempo en itinerari . Mercat de les Flors
Document

Recursos relacionats

Altres recursos que podrien interessar-te
Dansa
Document
Destinataris : Docent, Per aplicar a l'aula
Mercat de les Flors
Recurs relacionat amb l'activitat: CÈL·LULA #6: Faula.
Aquesta peça és un nou capítol en la investigació de Roser López Espinosa sobre el que podem construir plegats. Partint de la idea que dins de cada món n'hi ha molts de possibles, "FAULA" explora els fils que ens connecten i els vincles que ens sostenen.La proposta s'articula sobre diversos eixos:La fabulació com a força: L'obra busca revifar la capacitat d'imaginar, de crear altres realitats que, en ser projectades, es fan possibles. És una invitació a connectar amb allò que som com a espècie a través de la invenció i la meravella.El cos col·lectiu: Vuit intèrprets treballen la idea d'un "puzle, un cos fet de cossos interconnectats". Aquest cos col·lectiu, que pot semblar impossible, avança gràcies a la confiança mútua i la força del grup, donant lloc a "criatures fabuloses" i efímeres.Inspiració en la natura: Seguint la línia de treballs anteriors com L'estol, la coreògrafa s'inspira en la bellesa imperfecta dels éssers vius."FAULA" és una celebració de tot allò extraordinari que hi ha en nosaltres i de la meravella que fa possible allò que semblava impossible.
Dansa
Document
Destinataris : Docent, Per aplicar a l'aula
Mercat de les Flors
Recurs relacionat amb l'activitat: Mètode Rosa.
"Mètode Rosa" es defineix com una "orgia artística indescriptible" i un "espectacle invertit sobre invertits". La proposta de Pere Faura, en col·laboració amb el músic Niels Bekius, juga a desdibuixar les fronteres entre disciplines per crear un des-concert ballat sobre la identitat, els armaris, la música i la dansa.Les característiques principals del projecte són:El repertori: L'espectacle revisita i reinterpreta un cançoner que va des de cançons tradicionals catalanes fins a himnes de Raphael, Alaska, Lluís Llach, Edith Piaf o Queen, que han marcat la memòria personal de l'intèrpret i la col·lectiva del col·lectiu LGTBIQ+. Un tret destacat és la traducció de grans èxits del pop al català.Format invertit: L'espectacle trenca la cronologia habitual i es representa a l'inrevés: comença amb la festa post-funció (amb DJ i karaoke), continua amb el col·loqui amb els artistes i acaba amb el principi de l'obra.Temàtiques: La peça reflexiona sobre el fet de ser gai, la gestió de les crisis existencials i la necessitat de rememorar el passat per qüestionar el present. Ho fa amb humor, ironia i un to popular i accessible.Activitats: Cada funció es presenta com una nit d'estrena, incloent una festa, karaoke i una xerrada post-funció per compartir l'experiència amb el públic.
Dansa
Document
Destinataris : Docent, Per aplicar a l'aula
Mercat de les Flors
Recurs relacionat amb l'activitat: Molar. Espectacle a l'aula.
"MOLAR" és una peça que posa el focus en "la felicitat" com un estat amb normes de comportament, una cosa que interpretem. El treball parteix d'imatges icòniques vinculades a la felicitat (la publicitat de Coca-Cola, l'eufòria d'un gol, l'emoció d'una persona hipermotivada) per qüestionar la idea del comerç de les emocions.Amb el cos com a principal agent, la peça presenta diferents (re)personificacions de la felicitat. L'intèrpret busca generar afectes en el públic, evocant un estat de confort que pertany a la massa i no només a l'individu. En aquest sentit, el projecte investiga les emocions col·lectives, com les viscudes en el món del futbol, i com aquestes mobilitzen la societat.A la vegada, "MOLAR" critica com els procediments publicitaris actuals ens presenten la felicitat com un producte que es pot comprar, impulsant un consum constant per assolir-la.
Dansa
Document
Destinataris : Docent, Per aplicar a l'aula
Mercat de les Flors
Recurs relacionat amb l'activitat: Orgia.
"Orgia" és un dels projectes escènics que neixen de la investigació de la Cia. Miquel Barcelona sobre la "Contracultura". La peça vol deconstruir la mirada sexualitzada, capitalista i heteronormativa que s'imposa sobre els cossos.La investigació coreogràfica es basa en eines de diferents danses contraculturals com el voguing, waacking, twerk i dancehall. El projecte s'aproxima a aquests llenguatges des del respecte, entenent-los com a tradicions emergents de comunitats minoritàries i compta amb l'assessorament d'artistes com Jayce Gorgeous Gucci.Aquesta proposta artística neix de la necessitat de crear nous imaginaris sobre els cossos que habiten l'espai públic i de reflexionar sobre la demonització de l'alliberament sexual que han patit moltes contracultures.El projecte es complementa amb activitats paral·leles per donar veu a perfils vulnerables i comunitats racialitzades i discriminades, com la comunitat vogue. També es proposen tallers per parlar de gènere, sexe i diversitat a partir del concepte del "plaer del cos".
Dansa
Document
Destinataris : Docent, Per aplicar a l'aula
Mercat de les Flors
Recurs relacionat amb l'activitat: Vortex.
Vortex" és un espectacle de dansa que convida el públic a endinsar-se en un món on el ritme, l'energia i la gravetat convergeixen. La peça, interpretada per un elenc de 6-7 ballarins internacionals de la companyia HUMANHOOD, es caracteritza per la precisió i el virtuosisme del seu moviment.La coreografia se sincronitza amb una atmosfera sonora cinematogràfica que submergeix l'espectador en el pols de la dansa. En aquesta obra, la companyia fusiona la física moderna i el misticisme antic a través del seu llenguatge corporal fluid i poderós, dissolent els límits entre el cos i l'energia. "Vortex" canalitza les forces cícliques que configuren la nostra existència, des de les galàxies fins a l'evolució de la consciència humana.L'espectacle utilitza fum i llums estroboscòpiques.
Dansa
Híbrid
Document
Destinataris : Docent, Per aplicar a l'aula
Mercat de les Flors
Recurs relacionat amb l'activitat: Heka (nada es lo que parece).
"Heka" (la deessa egípcia de la màgia) és una fascinant creació híbrida que uneix malabars, màgia i coreografia contemporània. En aquest espectacle, els objectes apareixen, desapareixen, leviten i es transformen, plantejant constantment la pregunta: què és real i què és un engany de la percepció? Les principals línies de treball de la proposta són:La màgia com a llenguatge coreogràfic: La companyia s'inspira en trucs de màgia del segle XX, deconstruint-los i reinterpretant-los a través de la coreografia, la repetició i el contrapunt per desafiar les expectatives i crear una nova forma d'il·lusionisme.Amb humor i filosofia, "Heka" és una celebració de l'absurd i una exploració de les infinites possibilitats que sorgeixen en combinar la màgia amb la dansa i els malabars.
Dansa
Híbrid
Document
Destinataris : Docent, Per aplicar a l'aula
Mercat de les Flors
Recurs relacionat amb l'activitat: El nostre refugi galàctic.
"Nuestro Refugio Galáctico" és la tercera peça de la sèrie "FALLA" d'AzkonaToloza, un projecte que utilitza la investigació documental i la ciència-ficció per explorar les connexions entre cosmos, geologia i memòria ancestral.La proposta és un dispositiu escènic participatiu on el públic, guiat pels intèrprets, deixa de ser un simple espectador per convertir-se en part de la coreografia. A través d'una sèrie de jocs i accions, els participants transformen l'espai i construeixen col·lectivament un refugi, preparant-se per recrear junts una antiga coreografia estel·lar: la Dansa de Laniakea.L'espectacle s'inspira en l'abstracció geomètrica de l'univers com a motor coreogràfic i s'articula sobre diverses temàtiques:Un univers geomètric: Connecta les matemàtiques i les arts per explorar la geometria present a la natura.Un futur ancestral: Recupera sabers antics per imaginar noves formes de relacionar-nos amb l'entorn.Ciència i ficció: Utilitza la ciència-ficció per imaginar un gran ballet estel·lar que uneix els nostres cossos amb la Via Làctia.L'ecologia: Planteja altres maneres possibles d'habitar el planeta davant l'emergència climàtica.Aquest dossier presenta la fitxa artística, la sinopsi, les notes d'investigació i el marc conceptual d'aquest projecte escènic.
Dansa
Document
Destinataris : Docent, Per aplicar a l'aula
Mercat de les Flors
Recurs relacionat amb l'activitat: Cometa. Espectacle a l'aula .
Aquest dossier s'endinsa en l'univers de "COMETA", una aventura galàctica creada per Roser López Espinosa per redescobrir la força de la gravetat, el moviment i l'empatia a través del joc i la imaginació.El material està pensat per a docents i ofereix un seguit d'activitats i reflexions per dur a terme a l'aula. Les propostes s'alineen amb conceptes del currículum escolar per a l'alumnat d'entre 6 i 10 anys, abordant temes com:Ciències naturals i físiques: l'univers i els planetes, la força de la gravetat, l'anatomia del cos humà i l'espectre de la llum.Matemàtiques: la geometria i les proporcions.Música: les notes i les escales musicals.Valors socials: l'empatia, la gestió de les diferències culturals i la comunicació.El dossier inclou una entrevista amb la coreògrafa, referències bibliogràfiques i audiovisuals d'inspiració, i un seguit de propostes pràctiques i tallers per explorar els conceptes clau de l'espectacle a través del cos i el joc.
Teatre
Document
Destinatari : Per aplicar a l'aula
Teatre Lliure
Recurs relacionat amb l'activitat: Visita guiada: Entrem a sala!.
El Dossier d’acompanyament a la visita guiada, complementa l’experiència realitzada al teatre recuperant les dades d’interès sobre la història, els espais i els secrets del teatre, com també el vocabulari, les professions i els elements més tècnics. Aquest material aporta un seguit de propostes lúdiques que volen apropar la noció dels mecanismes teatrals als joves. Observar les entranyes d’un teatre ens permet entendre’l amb més profunditat, conèixer-ne els oficis menys visibles i comprendre l’engranatge que s’amaga darrere de cada espectacle. 
Teatre
Document
Destinatari : Per aplicar a l'aula
Teatre Lliure
Recurs relacionat amb l'activitat: Visita guiada: Els oficis del teatre!.
Material d’activitats lúdiques per fer a classe després de la visita al Teatre Lliure de Montjuïc. Amb aquesta fitxa complementària a l’experiència realitzada al teatre, podreu repassar conceptes com ara: les professions del teatre, les seves parts i els seus secrets. 
Teatre
Document
Destinatari : Per aplicar a l'aula
Teatre Lliure
Recurs relacionat amb l'activitat: Visita guiada: Entre caixes!.
El Dossier d’acompanyament a la visita guiada complementa l’experiència realitzada al teatre recuperant les dades d’interès sobre la història, els espais i els secrets del teatre, com també el vocabulari i els elements més tècnics. Aquest material també vol apropar la noció dels mecanismes teatrals als joves, no per formar professionals del sector, sinó perquè el coneixement i el respecte per les eines i les pràctiques que s’hi desenvolupen puguin fomentar una actitud activa de l’espectador que ens sembla imprescindible d’incentivar. Observar les entranyes d’un teatre ens permet entendre’l amb més profunditat, conèixer-ne els oficis menys visibles i comprendre l’engranatge que s’amaga darrere de cada espectacle
Teatre
Document
Destinataris : Docent, Per aplicar a l'aula
Teatre Nacional de Catalunya
Recurs relacionat amb l'activitat: La filla de l'aire.
Amb aquesta guia podreu investigar i treballar més a fons tot el que envolta l'obra que vindreu a veure al teatre, el text, l'autoria, el context històric i la proposta escènica són part dels elements que podeu trobar en el document.A través de diferents propostes que us fem l'experiència amb l'espectacle serà més completa per a tot l'alumnat i permetrà compartir la vostra feina amb els altres assistents a les funcions.