Activitats
>
Música
>
Taller complementari Sigues tortuga en itinerari
Taller complementari Sigues tortuga en itinerari
I4 i I5
Itinerari conjunt Teatre Nacional de Catalunya i L'Auditori
Música
Taller
Lloc i sala
L’Auditori (SALA 2 ORIOL MARTORELL)
Cicle/edat
- 3r ESO (14-15 anys)
- 4t ESO (15-16 anys)
Sessions
No hi ha sessions disponibles.
Durada
60-90 min
Preus
Taller complementari alumnes L'Auditori
Gratuït
Docents
Gratuït
Idiomes
- Català
També et pot interessar...
Aquí pots trobar totes les programacions educatives dels sis equipaments
Òpera
Projecte de llarg recorregut
14 de març
"La vida en general" amb MANON LESCAUT
4t ESO, 1r Batxillerat, 2n Batxillerat (15-18)
Liceu
LiceuAprèn desplega un programa d’acompanyament per a tots aquells centres de secundària interessats a apropar els seus alumnes a l’òpera i explorar tot el potencial que aquest gènere pot tenir en la formació humanista dels joves.El projecte “La vida en general” ofereix als docents espais de formació i debat per treballar curricularment al voltant d'un títol d’òpera i fer-ho des de diferents perspectives: l’escolta, l’expressió des de diferents llenguatges, el coneixement, el pensament crític i la creativitat.El programa inclou l’assistència amb els alumnes implicats en el projecte a l’assaig general de l’òpera que es treballi.Per altra banda, un dels objectius principals del programa serà portar els joves a reflexionar i dialogar sobre alguna temàtica present a l’òpera des de la seva mirada i des de la seva realitat. En el cas de Manon Lescaut, de Giacomo Puccini, posarem el focus en la influència social i les aparences en les relacions personals. Aquest diàleg es vehicularà a través d’un taller en els centres educatius uns dies després de veure l’òpera al Liceu.Descobreix Manon Lescaut a la programació del Liceu El programa es durà a terme amb la col·laboració de persones i entitats provinents tant de l’àmbit artístic com d’altres àmbits del pensament i la recerca.El projecte* consta de:1 sessió de formació comuna per a tots els docents que participin en el programa “La vida en general” amb un dels títols que s’ofereixen: L’elisir d’amore, Manon Lescaut o Werther.1 sessió de formació específica per als docents del títol d’òpera en qüestió.Treball entorn de l’òpera escollida en el centre educatiu.Assistència del grup d’alumnes implicat en el projecte a l’assaig general d’aquesta òpera.1 Taller artístic per a l’alumnat en el centre educatiu al voltant de la temàtica de l’òpera.Sessió de cloenda per a l’alumnat al Liceu: compartint reflexions i establint ponts amb algun expert o entitat referent.Materials de suport *Programa en procés de reconeixement de 15 hores de formació per part del Departament d’Educació.Com en tots els projectes de LiceuAprèn i donada la globalitat de llenguatges que trobem a l’òpera, recomanem que a aquesta formació hi assisteixin diferents docents d’un mateix centre per tal de poder desenvolupar el projecte des de diferents àmbits curriculars. Es donarà prioritat d’assignació a aquells centres educatius que tinguin més d’una persona del claustre inscrita a la formació. El programa va destinat a docents que treballin amb alumnat 4rt d’ESO i Batxillerat.CRONOGRAMA DEL PROJECTE:Sessió de formació comuna “La vida en general” per al professorat al Liceu7 d’octubre de 16:00 a 20:00La vida en general amb MANON LESCAUT:Formació per al professorat al Liceu: 13 de gener de 16:00 a 20:00Assaig general: 14 de març a les 17:00Taller per a l’alumnat als centres educatius (a determinar)Sessió de cloenda per a l’alumnat al Liceu: compartint reflexions i establint ponts amb algun expert o entitat referent (a determinar)REQUISITS DE PARTICIPACIÓ:La participació dels centres en el projecte "La vida en general" està subjecta a un nombre limitat de places. La reserva sota demanda no garanteix l'acceptació directa al projecte. Per a la selecció dels centres educatius es tindran en compte els següents criteris: Compromís del centre d’integrar diferents àmbits curriculars en el desenvolupament del projecte.Assistència a la formació d’un mínim de dos docents del centre educatiu, preferentment vinculats a diferents àmbits curriculars.Compromís de donar continuïtat a l’aula de les propostes tant de la formació per al professorat com del treball de l’artista amb els alumnes.Suport de l’equip directiu per facilitar la implementació del projecte.Disposar dels espais i condicions necessàries per desenvolupar el projecte amb els alumnes i facilitar l’organització del taller de l’artista convidat al centre educatiu. Per a més informació, podeu consultar el dossier informatiu que trobareu al següent ENLLAÇ o escriure un correu a liceuapren@liceubarcelona.cat
Música
Concert
18 de març
Soltani, Orquestra Simfònica d'Islàndia & Ollikainen
1r ESO, 2n ESO, 3r ESO, 4t ESO, 1r Batxillerat, 2n Batxillerat, Cicle formatiu Grau Superior (12-18)
Palau de la Música Catalana
Els centres d'educació secundària i d'educació superior poden assistir en aquest concert, fora de l'horari lectiu en grups classe dins el programa Grada Jove Teen del Servei Educatiu del Palau de la Música Catalana.J. Sibelius: La filla de PohjolaE. Elgar: Concert per a violoncel i orquestra, en Mi menor, op. 85A. Thorvaldsdottir: ArchoraI. Stravinsky: Suite de L'ocell de foc
Música
Concert
11 de maig
Xavier Sabata & Le Concert de l'Hostel Dieu
1r ESO, 2n ESO, 3r ESO, 4t ESO, 1r Batxillerat, 2n Batxillerat, Cicle formatiu Grau Superior (12-18)
Palau de la Música Catalana
Els centres d'educació secundària i d'educació superior poden assistir en aquest concert, fora de l'horari lectiu en grups classe dins el programa Grada Jove Teen del Servei Educatiu del Palau de la Música Catalana.Obres de Vivaldi, Steffani, Porpora i Händel
Música
Concert
7 de febrer
‘Cinquena’ de Beethoven
1r ESO, 2n ESO, 3r ESO, 4t ESO, 1r Batxillerat, 2n Batxillerat, Cicle formatiu Grau Superior (12-18)
Palau de la Música Catalana
Els centres d'educació secundària i d'educació superior poden assistir en aquest concert, fora de l'horari lectiu en grups classe dins el programa Grada Jove Teen del Servei Educatiu del Palau de la Música Catalana.L. van Beethoven: Concert per a violí, violoncel i piano, en Do major, op. 56L. van Beethoven: Simfonia núm. 5, en Do menor, op. 67, “del Destí”
Teatre
Visita guiada
Del 19 de setembre de 2025 al 19 de juny de 2026
Visita guiada: Entrem a sala!
1r ESO, 2n ESO, 3r ESO, 4t ESO (12-16)
Teatre Lliure
Un recorregut guiat per les instal·lacions del Teatre Lliure de Montjuïc pensat específicament per nois i noies de 12 a 16 anys. Descobrirem els espais públics i no públics del teatre de la mà dels oficics menys visibles de l’art dramàtic, que ens permetrà també identificar les nostres pròpies afinitats. La visita inclou una activitat participativa i es completa amb un material d’acompanyament per fer a classe amb activitats relacionades amb l’explicació rebuda.
Música
Espectacle
Del 21 al 23 de gener de 2026
Itinerari PICA-SO
I4, I5 (4-6)
L’Auditori
Voleu complementar l’experiència d’un espectacle amb un taller participatiu?laCultivadora ofereix els itineraris, una proposta que vincula l'assistència a un espectacle o concert + un taller pràctic. Dos equipaments nacionals ens vinculem amb l’objectiu d’oferir una experiència de les arts escèniques i musicals més completa i transversal.L'itinerari consisteix a assistir a L'Auditori per veure l'espectacle Pica-so a través del qual us endinsareu en l’univers musical d'un dels pintors més genials del s. XX. Després de veure l'obra us desplaçareu fins al TNC per realitzar un taller que us permetrà reviure l’obra de manera experiencial des del llenguatge del teatre.Informació pràctica: Oferim dues sessions d'aquesta activitat. Sessió 1 (21/01/26): 10.15 h a 11:15 h - Espectacle Pica-so (L’A) + 12.00 h a 13.00 h - Taller complementari (TNC).Sessió 2 (23/01/26): 10.15 h a 11:15 h - Espectacle Pica-so (L’A) + 12.00 h a 13.00 h - Taller complementari (TNC).
Teatre
Espectacle
Del 10 al 18 de gener de 2026
Treballs forçats
3r ESO, 4t ESO, 1r Batxillerat, 2n Batxillerat, FP Grau Mitjà, Altres, Cicle formatiu Grau Superior, Universitat (14-99)
Teatre Lliure
Què passaria si estiguéssim obligats a estar en silenci? Treballs forçats s’apropia d’aquesta pregunta amb un grup de persones de la comunitat sorda de Barcelona.Grans personatges al llarg de la història van triar el silenci: Empèdocles, Kafka, Hölderlin, Beckett, Rimbaud... Però, què passa quan el silenci no és una elecció, sinó una imposició? Un grup de persones de la comunitat sorda de Barcelona qüestiona la nostra relació amb el llenguatge i com s’inscriu als nostres cossos, explorant la idea de la veu —tant literal com poèticament— i la imposició de l’oralitat en la civilització occidental.Treballs forçats és un espectacle en llengua de signes catalana (LSC) i castellà oral que qüestiona les dinàmiques del llenguatge i la seva relació amb el cos. A l’escena, la Pepita, performer sorda, narra històries i respon preguntes en LSC, creant un diàleg entre diferents formes de percebre i expressar el món. L’acompanya un intèrpret en LSC, que desafia l’acte mateix d’interpretar. Inspirat en el llegat de la narració oral i en la necessitat de les comunitats d’explicar històries, Treballs forçats proposa un viatge sensorial en què la llengua de signes és una part fonamental de l’escriptura escènica. A través del gest, la vibració i el silenci, l’espectacle és una exploració intel·ligent i sensible dels mecanismes que intervenen en la comunicació, de les dificultats que suposen i de la necessitat d’arribar als altres per construir la nostra identitat col·lectiva.L’objectiu de la companyia Ça marche és desenvolupar projectes de creació que parteixin del diàleg necessari entre el teatre, la performance, el moviment i les arts visuals per parlar des de la contemporaneitat. Les seves peces estan interpretades per cossos no professionals (no actors), amb una ètica del treball que els fa relacionar-se amb la comunitat amb què tracten. Entre les seves obres destaquen Ruido, Cantus gestualis o Els figurants.Podeu ampliar més informació aquí.
Dansa
Espectacle
Del 17 al 27 d'abril de 2026
PAISATGES. Estudi #2
1r, 2n, 3r, 4t (6-10)
Mercat de les Flors
Després de l'èxit de PAISATGES. Estudi #1, que el Mercat va coproduir i programar en temporades anteriors, CreaMoviment continua explorant amb la cinta de paper en el context d'experiències artístiques d'autèntica participació per part del públic assistent, oferint un espai on s'esdevingui la pràctica i l'experiència sensorial. L'espectacle es basa de nou en la tensió entre el caos i l'ordre, l'espai buit i l'espai ple, prenent com a inspiració l'ordenació de la matèria a la natura i viatjant d'allò més abstracte fins al cos figuratiu. CreaMoviment és un col·lectiu artístic i pedagògic fundat el 2012. Els seus espectacles tenen un llenguatge aparentment senzill ple de matisos destil·lats de la seva pràctica diària amb infants i joves. Un món de cartó, Conrear, Polsim d'or, PAISATGES. Estudi #1 i Cadires a la fresca s'han vist a festivals i teatres d'arreu de l'Estat. CreaMoviment basa el seu treball en les premisses de creativitat, vincle, respecte i moviment. A causa de les obres de millora del Mercat de les Flors, aquest espectacle no és accessible per alumnes, ni acompanyants amb mobilitat reduïda. Disculpeu les molèsties.
Música
Dansa
Espectacle
Del 11 al 14 de maig de 2026
NOU Trencanous-jazz
1r, 2n, 3r, 4t (6-10)
Liceu
Després de tres temporades d’èxit a la sala Foyer, portem aquesta versió jazzística del ballet de Txaikovski a la Sala Gran amb una nova proposta escènica i dramatúrgica. Trencanous-jazz recupera els elements més icònics del conte de Hoffmann per oferir-nos un viatge oníric i ple de fantasia en què les melodies més màgiques del ballet es reinventen des de l’elegància i la llibertat del jazz. Aquesta producció compta amb un ampli elenc de músics i ballarins que donaran vida a un espectacle ple de color, dinamisme i emoció.
Teatre
Espectacle
Del 10 al 11 de desembre de 2025
Itinerari Sigues tortuga
I4, I5 (4-6)
Teatre Nacional de Catalunya
Voleu complementar l’experiència d’un espectacle amb un taller participatiu?laCultivadora ofereix els itineraris, una proposta que vincula l'assistència a un espectacle o concert + un taller pràctic. Dos equipaments nacionals ens vinculem amb l’objectiu d’oferir una experiència de les arts escèniques i musicals més completa i transversal.L'itinerari consisteix a assistir al TNC a veure Sigues tortuga, un espectacle de titelles que reivindica la necessitat d’anar a poc a poc i de gaudir del camí. Després de veure l’obra us podeu desplaçar fins a L'Auditori per realitzar un taller artístic on aprofundir en les temàtiques de l'espectacle a través de la música.Informació pràctica (Oferim dues sessions d'aquesta activitat: una el 10 i l'altra l'11 de desembre)10 h a 10:50 h - Espectacle Sigues tortuga (TNC) + 11:30 h a 12:30 h - Taller complementari (L'Auditori)
Teatre
Espectacle
Del 4 al 11 de febrer de 2026
Maria Magdalena
1r Batxillerat, 2n Batxillerat, FP Grau Mitjà, Altres, Cicle formatiu Grau Superior (16-99)
Teatre Nacional de Catalunya
Després de Mrs Dalloway de Virginia Woolf i Madame Bovary de Flaubert, Carme Portaceli i Michael de Cock se centren en el personatge de Maria Magdalena, el símbol –amb diferència– de les dones esborrades al llarg de la Història.Miriam, una professora, viatja de Brussel·les a Barcelona per assistir a una conferència sobre Maria Magdalena. Deixa enrere la seva filla petita i pren la decisió important de divorciar-se del seu marit. Quan arriba a l’aeroport de Barcelona, el taxista que l’espera diu que és Jesús.Tenia catorze anys quan va veure la foto d’una dona en un llibre de text: la mirada cap al cel, els cabells llargs i daurats. Plorava. Com si correguessin rius per les seves galtes. Com en aquella cançó... cry me a river. La fascinava. Es preguntava per què devia plorar d'aquella manera. I per què tenia aquella expressió al rostre. Li van dir que era Maria Magdalena, “una pecadora penedida dels seus pecats”.Poc després, s’adonà que aquella dona era molt més important del que li havien ensenyat a l’escola i començà a perseguir-la.Maria Magdalena dona la importància que mereix el personatge bíblic, i que mereixen tantes i tantes dones, convertint aquest relat en màgic.Durada total de la sessió: 120 minuts.
Música
Òpera
Formació
14 de març
Matí LiceuAprèn 3
Altres (18-99)
Liceu
MATINS LICEUAPRÈNPROGRAMA DE FORMACIÓ EN MÚSICA I ARTS ESCÈNIQUES* Què son els Matins LiceuAprèn?Mòduls d'aprofundiment en diferents aspectes de l'educació artística i musical inspirats en l'òpera i en els nostres espectacles.Matins de dissabte per aprendre, per compartir i per experimentar amb l'òpera, la música i amb les arts escèniques.Espais de treball on els recursos i la reflexió educativa sorgiran de la pròpia experiència pràctica.Espais per viure l'òpera, la música i les arts escèniques des d’una mirada transversal. Espais per posar en valor l’expressió, el coneixement i la creativitat en el context educatiu.Espais oberts a qualsevol docent interessat en créixer en aquest àmbit tingui els coneixements i les sensibilitats que tingui. Recomanem l'assistència de docents de diverses especialitats d’un mateix centre.Espais gratuïts de formació per a docents.Places limitades. Prioritat per als docents de centres educatius que assistiran a algun dels nostres espectacles de la temporada.Dates de la temporada 2025-2026:Matí LiceuAprèn 1: Dissabte 18 d'octubre de 10:00 a 14:00hMatí LiceuAprèn 2: Dissabte 24 de gener de 10:00 a 14:00hMatí LiceuAprèn 3: Dissabte 14 de març de 10:00 a 14:00h*Formació reconeguda pel Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya (12 hores). L'assistència al 80% dels tres mòduls d'aprofundiment et permetrà obtenir el reconeixement de la formació. També es pot assistir a qualsevol dels tres mòduls sense necessitat de completar el programa de formació.Continguts del Matí LiceuAprèn 3Mòdul d’aprofundiment en audició i creació musicalAmb l'equip LiceuAprènActivitats d’audició musical que permetin treballar conceptes musicals bàsics des de les diferents dimensions de l’escolta: sensorial, expressiva i musical.Eines i recursos per a la improvisació i la creació musical a l’aula.Estratègies per incloure l'audició i la creació musical en la pràctica educativa.Propostes per treballar les músiques dels espectacles des d’una perspectiva competencial i global.Reflexió sobre l’impacte de la música en el desenvolupament cognitiu i emocional dels alumnes.Per a més informació, podeu consultar el dossier de presentació Formació Matins LiceuAprèn a l'apartat de recursos o en el següent ENLLAÇ.