Recursos > Proposta educativa > La maleta del Dan Dan Dansa

La maleta del Dan Dan Dansa

Dansa
Proposta educativa
La maleta del Dan Dan Dansa

Recurs destinat a Docent

L'experiència del moviment a l'aula acompanyat d'una maleta plena de recursos i eines que ens farà descobrir, gaudir i valorar de la dansa i del procés creatiu.

La Maleta Didàctica del Dan Dan Dansa té la voluntat de ser una eina orientativa per als docents que apropi els alumnes al món de la dansa i els familiaritzi amb alguns dels seus valors i conceptes principals.
El contingut de la maleta gira principalment entorn a cinc conceptes bàsics interrelacionats que donen una visió general i permeten avançar de manera progressiva en les eines inicials per gaudir i conèixer el món de la dansa.
Per a cadascun dels conceptes s’han preparat diverses activitats didàctiques especialment pensades per a l’Educació Infantil i els tres cicles d’Educació Primària, que poden orientar al docent en el seu aprofundiment, tot i que no deixen de ser propostes obertes que cada educador o educadora pot adaptar a les seves necessitats, al seu alumnat o al seu coneixement de la matèria.
Per al desenvolupament de les activitats didàctiques plantejades es proposa l’ús d’un o diversos objectes, alguns dels quals estan continguts a la maleta i d’altres són instruments d’ús habitual a les escoles. Qualsevol dels objectes, però, pot ser tractat pel propi professor des d’un altre punt de vista o pot facilitar la creació d’altres activitats. No es tracta de realitzar totes les activitats, sinó de triar la que més s’adapti a les necessitats dels alumnes.
Contacta’ns per a més informació a: educatius@mercatflors.cat

Recursos relacionats

Altres recursos que podrien interessar-te
Música
Proposta educativa
Destinatari : Docent
L’Auditori
Recurs relacionat amb l'activitat: Toy Box 24-25.
L’Auditori aproxima la música, en els seus diferents estils i gèneres, a la vegada que facilita l’observació en directe dels instruments musicals i de la seva interpretació. Portar els nens i les nenes als concerts és educar-los a través de l’art, obrir-los-hi nous horitzons perquè puguin sentir els seus sentiments i els pensaments. Els concerts que proposem són concerts on només hi ha música, amb intèrprets amb un alt nivell d’interpretació i comunicació, i on, adequat a l’edat de l’alumnat, es juga amb petits elements escènics coordinats per un professional de la direcció escènica. Descobriu totes les particularitats d'aquest concert en aquest dossier pedagògic.
Dansa
Vídeo
Destinataris : Artista, Docent, Per aplicar a l'aula
laCultivadora
Recurs relacionat amb l'activitat: 3a jornada de laCultivadora .
4 vídeos amb exercicis i propostes per treballar el moviment i l'expressió corporal a l'aula 
Dansa
Circ
Vídeo
Destinataris : Per aplicar a l'aula, Docent
Liceu
Recurs relacionat amb l'activitat: La Torre dels Somnis.
Ingrid Esperanza i Ariadna Peya ens parlen del treball creatiu i escènic que han dut a terme amb els artistes de circ i cantants de l'espectacle i ens conviden a endinsar-nos en el particular univers de La torre dels somnis. Una mirada que posa en valor el treball en equip i la màgia d'unir els llenguatges de l'òpera i el circ.
Dansa
Circ
Document
Destinatari : Docent
Mercat de les Flors
Recurs relacionat amb l'activitat: 2023-24. Petróleo - Compañía LPM.
CONTEXTOS I APUNTS PER A LA LECTURA DE PETROLÉO. DOSSIER PEDAGÒGIC PER ALS DOCENTS. Una aproximació a les peça escènica amb un recull del contingut artístic de l'espectacle, amb suggeriments, propostes pràctiques, contingut i bibliografia per preparar o aprofundir l’experiència al teatre amb l’alumnat. 
Òpera
Circ
Proposta educativa
Destinatari : Docent
Liceu
Recurs relacionat amb l'activitat: La Torre dels Somnis.
El projecte artístic i educatiu de La torre dels somnis és un recull d'idees, propostes i recursos per conèixer i preparar aquest espectacle. Un material per acompanyar la descoberta musical i per inspirar la creació de projectes interdisciplinaris.
Música
Dansa
Podcast
Destinataris : Per aplicar a l'aula, Docent
Liceu
Recurs relacionat amb l'activitat: Trencanous-jazz.
La Prèvia és un pòdcast del Liceu per descobrir l'òpera. En aquest capítol coneixerem Trencanous-jazz. Tercera part: el jazz, una música amb moltes formes.
Música
Dansa
Podcast
Destinataris : Per aplicar a l'aula, Docent
Liceu
Recurs relacionat amb l'activitat: Trencanous-jazz.
La Prèvia és un pòdcast del Liceu per descobrir l'òpera. En aquest capítol coneixerem Trencanous-jazz. Segona part: Txaikovski i el ballet.
Música
Dansa
Podcast
Destinataris : Per aplicar a l'aula, Docent
Liceu
Recurs relacionat amb l'activitat: Trencanous-jazz.
La Prèvia és un pòdcast del Liceu per descobrir l'òpera. En aquest capítol coneixerem Trencanous-jazz. Primera part: una història de música, màgia i ratolins.
Dansa
Document
Destinataris : Docent, Per aplicar a l'aula
Mercat de les Flors
CONTEXTOS I APUNTS PER A LA LECTURA DE LA REVERDIE. DOSSIER PEDAGÒGIC PER ALS DOCENTS. Una aproximació a les peça escènica amb un recull del contingut artístic de l'espectacle, amb suggeriments, propostes pràctiques, contingut i bibliografia per preparar o aprofundir l’experiència al teatre amb l’alumnat. 
Música
Proposta educativa
Destinataris : Per aplicar a l'aula, Docent, Artista
L’Auditori
Recurs relacionat amb l'activitat: Mamemi...Mozart! 24-25.
Descobreix les cançons de sempre i els nous temes del concert. Aprèn i treballa tot el contingut didàctic amb les propostes de la pedagoga Núria Gibert. Estigues ben atenta a les il·lustracions, no et perdis detall perquè amaguen algun secret! 
Dansa
Vídeo
Destinataris : Artista, Per aplicar a l'aula, Docent
laCultivadora
Recurs relacionat amb l'activitat: 2a jornada de laCultivadora .
3 vídeos amb exercicis i propostes per treballar el moviment i l'expressió corporal a l'aula 
Dansa
Document
Destinatari : Docent
Mercat de les Flors
Recurs relacionat amb l'activitat: 2023-24. Plàncton - Anna Rubirola / Big Bouncers .
Una aproximació a l'espectacle Plàncton de la coreògrafa Anna Rubirola, amb suggeriments, propostes pràctiques, contingut i bibliografia per preparar o aprofundir l’experiència de veure dansa amb l’alumnat.