Recursos > Document > Recurs didàctic Com fer créixer un personatge - Primària

Recurs didàctic Com fer créixer un personatge - Primària

Teatre
Document
Recurs didàctic Com fer créixer un personatge - Primària

Recurs destinat a Per aplicar a l'aula i Docent

Recurs didàctic per tal de facilitar la feina als docents i poder fer un acompanyament al vostre alumnat abans i després de l'activitat. D'aquesta manera la seva experiència serà un procés d’aprenentatge enriquidor lligat a diferents àmbits curriculars.

Aquesta guia és un recull de materials que ajuden a entendre l'activitat que realitzeu al TNC i les temàtiques en que s'enfoca.

A través de propostes, dinàmiques i treballs ajudem a apropar els alumnes al món teatral d’una manera més participativa i activa.

Si a més voleu treballar d’una manera diferent a la proposada podeu posar-vos en contacte amb nosaltres i us assessorarem sobre el material educatiu i les dinàmiques per adequar-les en cada cas.

© David Ruano

Recurs didàctic Com fer créixer un personatge - Primària
Recurs relacionat amb l'activitat: Com fer créixer un personatge. Primària . Teatre Nacional de Catalunya
Document

Recursos relacionats

Altres recursos que podrien interessar-te
Teatre
Document
Destinataris : Per aplicar a l'aula, Docent
Teatre Nacional de Catalunya
Recurs relacionat amb l'activitat: An-ki.
Amb aquesta guia podreu investigar i treballar més a fons tot el que envolta l'obra que vindreu a veure al teatre, el text, l'autora, el context històric i la proposta escènica són part dels elements que podeu trobar en el document.A través de diferents propostes que us fem l'experiència amb l'espectacle serà més completa per a tot l'alumnat i permetrà compartir la vostra feina amb els altres assistents a les funcions.
Teatre
Document
Destinataris : Docent, Per aplicar a l'aula
Teatre Lliure
Recurs relacionat amb l'activitat: Un tros de pa.
Les Petites crítiques són un material d’acompanyament que vol apropar la noció de la crítica teatral als infants i joves, no per formar crítics  professionals sinó perquè les eines que fa servir la crítica fomenten una actitud activa de l’espectador que ens sembla imprescindible d’incentivar. Despertar el sentit crític permet mirar el món d’una altra manera més enllà del teatre. Ajuda a qüestionar-se les coses, a entendre la complexitat i la confrontació d’idees. També és un exercici per (re)pensar l’obra, tornar a l’experiència des de l’anàlisi fent l’acció de rememorar allò viscut. Per aconseguir-ho, els dossiers de Petites crítiques relacionen els espectacles programats amb determinats aspectes del llenguatge escènic.Amb aquest espectacle volem parlar del recorregut del pa des de l'origen fins la taula. Per això trobareu en aquest dossier unrecull de lèxic relacionat específicament amb aquests i d’altres aspectes de l’espectacle.
Dansa
Document
Destinataris : Per aplicar a l'aula, Docent
Teatre Nacional de Catalunya
Recurs relacionat amb les activitats: Loneliness, Un dia al TNC: Loneliness.
Amb aquesta guia podreu investigar i treballar més a fons tot el que envolta l'obra que vindreu a veure al teatre, el text, l'autora, el context històric i la proposta escènica són part dels elements que podeu trobar en el document.A través de diferents propostes que us fem l'experiència amb l'espectacle serà més completa per a tot l'alumnat i permetrà compartir la vostra feina amb els altres assistents a les funcions.
Música
Dansa
Teatre
Òpera
Híbrid
Document
Destinatari : Docent
Liceu
Recurs relacionat amb les activitats: Matí LiceuAprèn 1, Matí LiceuAprèn 2, Matí LiceuAprèn 3.
Dossier on hi trobareu tota la informació referent al Programa de formació Matins LiceuAprèn, organitzada en tres mòduls d’aprofundiment en diversos aspectes de l’educació artística i musical, inspirats en l’òpera i en les arts escèniques. Aquests mòduls dirigits als docents de qualsevol especialitat proporcionaran eines i coneixements específics que pretenen enriquir la pràctica educativa dels participants, ajudant-los a incorporar en els seus programes educatius aspectes inherents en l’òpera i les arts escèniques com són: la música, la interpretació escènica i el moviment.
Teatre
Document
Destinataris : Per aplicar a l'aula, Docent
Teatre Nacional de Catalunya
Recurs relacionat amb les activitats: Vosaltres, les bruixes, Un dia al TNC: Vosaltres, les bruixes.
Amb aquesta guia podreu investigar i treballar més a fons tot el que envolta l'obra que vindreu a veure al teatre, el text, l'autora, el context històric i la proposta escènica són part dels elements que podeu trobar en el document.A través de diferents propostes que us fem l'experiència amb l'espectacle serà més completa per a tot l'alumnat i permetrà compartir la vostra feina amb els altres assistents a les funcions.
Teatre
Document
Destinataris : Per aplicar a l'aula, Docent
Teatre Nacional de Catalunya
Recurs relacionat amb les activitats: Ànima, Un dia al TNC: Ànima.
Amb aquesta guia podreu investigar i treballar més a fons tot el que envolta l'obra que vindreu a veure al teatre, el text, l'autora, el context històric i la proposta escènica són part dels elements que podeu trobar en el document.A través de diferents propostes que us fem l'experiència amb l'espectacle serà més completa per a tot l'alumnat i permetrà compartir la vostra feina amb els altres assistents a les funcions.
Música
Document
Destinataris : Docent, Per aplicar a l'aula, Artista
L’Auditori
Recurs relacionat amb l'activitat: Assaigs amb la Banda Municipal de Barcelona 24-25.
L’Auditori aproxima la música, en els seus diferents estils i gèneres, a la vegada que facilita l’observació en directe dels instruments musicals i de la seva interpretació. Portar els nens i les nenes als concerts és educar-los a través de l’art, obrir-los-hi nous horitzons perquè puguin sentir els seus sentiments i els pensaments. Els concerts que proposem són concerts on només hi ha música, amb intèrprets amb un alt nivell d’interpretació i comunicació, i on, adequat a l’edat de l’alumnat, es juga amb petits elements escènics coordinats per un professional de la direcció escènica. Descobriu totes les particularitats d'aquest concert en aquest dossier pedagògic.
Música
Document
Destinataris : Docent, Per aplicar a l'aula, Artista
L’Auditori
Recurs relacionat amb l'activitat: Assaigs amb l'OBC 24-25.
Descobriu com assaja l’OBC, l'Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya. L’Auditori aproxima la música, en els seus diferents estils i gèneres, a la vegada que facilita l’observació en directe dels instruments musicals i de la seva interpretació. Portar els nens i les nenes als concerts és educar-los a través de l’art, obrir-los-hi nous horitzons perquè puguin sentir els seus sentiments i els pensaments. Els concerts que proposem són concerts on només hi ha música, amb intèrprets amb un alt nivell d’interpretació i comunicació, i on, adequat a l’edat de l’alumnat, es juga amb petits elements escènics coordinats per un professional de la direcció escènica. Descobriu totes les particularitats d'aquest concert en aquest dossier pedagògic.
Teatre
Vídeo
Destinataris : Per aplicar a l'aula, Docent, Artista
Teatre Nacional de Catalunya
A vegades podem no ser conscients de totes les possibilitats que té un ofici. Havies pensat mai que una lingüista o una arxivera podien formar part de l'equip professional d'un teatre?Els oficis del teatre són unes càpsules audiovisuals, on estudiants d'últim curs d'una carrera que no està directament relacionada amb les arts escèniques coneixen i conversen amb professionals que han fet els mateixos estudis, i que estan treballant al TNC.
Teatre
Vídeo
Destinataris : Per aplicar a l'aula, Docent, Artista
Teatre Nacional de Catalunya
A vegades podem no ser conscients de totes les possibilitats que té un ofici. Havies pensat mai que una lingüista o una arxivera podien formar part de l'equip professional d'un teatre?Els oficis del teatre són unes càpsules audiovisuals, on estudiants d'últim curs d'una carrera que no està directament relacionada amb les arts escèniques coneixen i conversen amb professionals que han fet els mateixos estudis, i que estan treballant al TNC.
Teatre
Vídeo
Destinataris : Docent, Per aplicar a l'aula
Teatre Lliure
Considera, per un moment, cada habitació de casa teva com un espai escènic diferent. L’escenografia que hi ha a cadascuna de les habitacions te n’indica els usos. Segurament a causa de passar tant de temps a casa durant la pandèmia vam aprendre a fer servir algunes d’aquestes habitacions de maneres que no havíem pensat mai: la cuina potser va ser un gimnàs i el menjador potser es va tornar una perruqueria. També els objectes de la casa van patir aquesta transformació: un bric de llet es va convertir en un suport per a l’ordinador, o dues garrafes d’aigua van ser unes peses per fer exercicis. Una altra de les activitats amb la qual segurament també vas ocupar el temps a casa va ser mirar per la finestra i imaginar com vivien els teus veïns i veïnes. Com eren aquests espais que només podies intuir? De què anaven les converses que no podies sentir?  Exercici - Agafant com a referència el treball dels actors de la companyia Forced Entertainment al vídeo que tens enllaçat, pensa en un obra coneguda que tingui un conjunt de personatges. Selecciona quins objectes de dins de casa teva podrien convertir-s’hi i utilitza un racó de casa com a espai escènic.  “A House is not a Home” - Companyia Ignífuga“Table Top Shakespeare” Forced Entertainment “Semiotics of the Kitchen” - Martha Rosler “Ciudades paralelas” - Dominic Huber“L’autor intel·lectual” - La maldita vanidad teatro“La finestra indiscreta” - Alfred Hitchcock“Acciones en casa” - David Bestué i Marc Vives  
Teatre
Vídeo
Destinataris : Docent, Per aplicar a l'aula
Teatre Lliure
Cap espai és tan específic com el tauler d’un joc. Si treus un sis tornes a tirar. Si caus en una oca, ves fins a la següent. Peu dret a la rodona blava. Aquesta línia és mar. Un cop apreses les regles, sabem exactament com ens hem de comportar en aquest espai. Alguns creadors han aprofitat aquestes regles de comportament, tan específiques però tan universals, per treballar-hi a sobre i veure què passa quan una acció aparentment natural se sobreposa a aquestes convencions tan artificials.  Exercici - Agafa un tauler de joc que tinguis a l’abast o dibuixa’n un a terra. Com t’hauries de comportar aquí sobre? Podries jugar a un altre joc fent servir el mateix tauler? Pots fer servir de tauler alguna cosa que no estigui pensada per a ser-ho? “El candidato” - Marc Villanueva “Reiseführer” - Ferran Dordal i La Ruta 40 Mar/Terra/Aire - Joc popularTwister - Anunci de joguines de MB “Dogville: una película sobre una planta arquitectònica” - Capba tv “Observen como el cansancio derrota el pensamiento” - El Conde de Torrefiel “La partida” - Cia. Vero Cendoya